A generációs viselkedési trendek hatása a COVID utáni időszakban, interjútechnikák a Post-Covid időszakban egy tapasztalt fejvadásztól, áremelések az Egyesült Államokban, és egy szerencsétlen generáció Kínában…
A kilógók kora
Azt mondják a szakemberek, hogy a mögöttünk lévő kétéves COVID időszak teljes mértékben átalakította az emberek gondolkodását. Ezt a valamirevaló kutatók, elemzők már a vírus berobbanását követő egy-két napban világossá tették, és azt is jól lehetett látni, hogy ez nem egy felületes, az eddigi válságokhoz hasonló humán folyamatot indít el világszerte, hanem egy teljesen új dimenzióba helyezi a dolgokat. Ráadásul a különböző generációkra különbözőképpen hatott mindez, és még csak véletlenül sem lehet azt mondani, hogy túl sok lehetőség van a sémák felállítására egyetemes szinten. Ugyanis közben lezajlott egy generációváltás. Van olyan nemzedék, mely pont a 2008-as válságkor jutott igazán hatalomhoz, és ezt sikerült is jelentősen megerősítenie, aztán van olyan korosztály, ami végképp csalódott. És persze a legérdekesebb az a trend, mely azt mutatja, hogy a vírusválság legnagyobb nyertesei azok, akik gondolkodásmódjukban, döntéshozatali mechanizmusukban ellentétes pólust képviselnek saját generációjukhoz képest. A „kilógók” új pályára állították saját karrierjüket, és úgy néz ki, ezt a folyamatot még hosszú ideig szemlélhetjük a jövőben.
Áremelések 2022: Egyesült Államok
Az Egyesült Államok Munkaügyi Statisztikai Hivatala szerint az előző 12 hónapban a fogyasztói árindex 8,5%-kal emelkedett 2022. márciusi zárással, miután 2021 februárjától 2022 februárjáig 7,9%-kal nőtt. A márciusi 8,5%-os növekedés 1981 decembere óta a legnagyobb 12 havi emelkedés volt. Néhány ágazatot különösen súlyosan érintett az áremelkedés. Az alábbiakban részletezünk néhányat ezek közül az emelkedések közül és azok okait.
Interjútechnikák a Covid utáni időszakban: A pályázó nézőpontja
A magas szintű jelöltek ritkán nyilatkoznak becsmérlőleg a jelenlegi munkaadóikról, de láttam már ilyet. Ezért a jelölteknek gyorsan és tisztelettudóan el kell tudni magyarázni, hogy miért beszéljenek teljesen őszintén. Egy gyakori taktika, amelyet tiszteletben tartok, mert néhányszor engem is befolyásolt, hogy egyszerűen azt mondták, hogy a jelenlegi munkáltatójuknál nincs lehetőségük a fejlődésre. Ennek azonban sokféle formája lehet. Néhányan azért mondják, mert nincs valódi terük arra, hogy a szervezeten belül továbblépjenek felfelé. Elérték a plafont, és a motivált emberek esetében ez tényleg nagyon negatívan hathat a munkájukra és a közérzetükre. Az általam tapasztalt másik fő indok, amikor a jelölt úgy érzi, hogy már nincs sok tanulnivalója.
A legszerencsétlenebb generáció
Sok kínai fiatal véli úgy, hogy ők a modern kínai történelem legszerencsétlenebb generációja. Ez azért van, mert Peking továbbra is folytatja a hírhedt Zero COVID politikáját. A kormány szélsőséges politikája miatt nehéz munkát találni, és a gyakori COVID-tesztek uralják az életüket. A zárlatok miatt milliók nem tudnak dolgozni, és a külföldi vállalatok egyre kevésbé hajlandóak továbbra is befektetni az országban. És akkor jön a paradoxon: a kormány egyre jobban korlátozza az egyéni szabadságot, miközben arra ösztönzi az embereket, hogy házasodjanak meg és vállaljanak több gyermeket.