test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

10 év horror (2. rész)

A 2010-es években a borzongás szerelmesei egy egész sor igazán félelmetes filmet láthattak. Az elmúlt évtized horrorfilmjei pedig az ijesztgetési faktor mellett olyan témákat boncolgattak, mint a gyermekkori trauma, a rasszista erőszak, vagy éppen a kapzsiság és a családi titkok. Az elmúlt tíz évben jó néhány olyan véres gyöngyszemet láthattunk, amelyektől végigfutott rajtunk a hideg… nézzük meg őket!

2018: Örökség

Ari Aster rendezői bemutatkozása, az Örökség, vitán felül az évtized egyik legmeghökkentőbb, legfurcsább és legkiszámíthatatlanabb filmje. Egy olyan egyedülálló pokol-hullámvasút, ami bővelkedik a hátborzongató és felkavaró jelenetekben. Miután Ellen, a Graham család nagymamája meghal, lánya egyre több megmagyarázhatatlan eseménnyel szembesül anyja múltjából. Minél többet fedeznek fel az elhunyt asszony életéből, annál baljósabb változások következnek be a család élő tagjainak életében. Az Örökség William Friedkin klasszikusának, Az ördögűzőnek a méltó utódja, egy olyan kegyetlen és dermesztő alkotás, ami egészen biztosan gyomron rúgja a nézőt.

2019: A világítótorony

Az 1980-as években játszódó Robert Eggers filmben egy tengerbe nyúló kis sziklán lévő világítótoronyba hosszú gyalogút után érkezik szolgálatra két nem túl bizalomgerjesztő toronyőr: a tapasztalt öreg és iszákos Wake, és a korábban favágóként dolgozó újonc segédje, Ephraim. A vágyaik, a félelmeik, a szuggesztív környezet és persze a magány egyre nagyobb hatással lesz az elméjükre, mely aztán katartikus módon határozza meg a két férfi viszonyát. Robert Pattinson és Willem Dafoe parádés alakítást nyújtanak, kettejük bizarr kapcsolata pedig egy még furcsább dologgal fűszerezi meg az összképet: a humorral.

2020: Az utolsó rítus

A pandémia idején szinte mindenki rákényszerült, hogy online tartsa a kapcsolatot barátaival, családtagjaival vagy éppen kollégáival. A filmben szereplő hat fiatal is rendszeresen beszélget Zoom applikáción keresztül, egy alkalommal pedig online szellemidézést tartanak egy médium segítségével. Rob Savage érdekes színfoltot tett hozzá a „found footage” (pl. Ideglelés) műfajához, amiért megérdemli a horrorrajongók figyelmét és elismerését.

2021: Titán

Alexia gyerekkorában autóbalesetet szenved, melynek emlékét máig őrzi a fejébe operált titánlemez formájában. Az autókiállításon dolgozó nő balesete óta különös vonzalmat érez a fémek iránt. Az emberekkel már kevésbé megértő, a szenvedély és az erőszak a mindene, ezért teljesen mindegy, ki milyen szándékkal közeledik feléje, végez vele. A 74. Cannes-i Filmfesztivál legnagyobb vihart kavaró alkotása volt a Titán, ami aztán sokak meglepetésére elnyerte a fesztivál fődíját. Julia Ducournau francia rendezőnő a lehető legkicsavartabb módon foglalkozik az emberi kapcsolatok és a nemiség kérdéskörével.

2022: Barbár

Az év horrorszenzációjának főhőse Tess, egy fiatal nő, aki állásinterjúra érkezik Detroitba, és egy bérelt házban húzná meg magát átmenetileg. Ám amikor késő este megérkezik, felfedezi, hogy a ház már foglalt, és egy idegen férfi már ott lakik. A lány ennek ellenére úgy dönt, hogy ott tölti az estét, de hamarosan rájön, hogy sokkal több mindentől kell tartania, mint egy váratlan lakótárstól… A Barbár kiszámíthatatlan horrorfilm, amiről bemutatójakor arról számoltak be az újságok, hogy bőven akadtak mozinézők, akik egyszerűen nem bírták a látottakat, és inkább még a végefőcím előtt kimentek a vetítésről. Haladóknak ajánljuk!