A 2010-es években a borzongás szerelmesei egy egész sor igazán félelmetes filmet láthattak. Az elmúlt évtized horrorfilmjei pedig az ijesztgetési faktor mellett olyan témákat boncolgattak, mint a gyermekkori trauma, a rasszista erőszak, vagy éppen a kapzsiság és a családi titkok. Az elmúlt tíz évben jó néhány olyan véres gyöngyszemet láthattunk, amelyektől végigfutott rajtunk a hideg… nézzük meg őket!
2018: Örökség
Ari Aster rendezői bemutatkozása, az Örökség, vitán felül az évtized egyik legmeghökkentőbb, legfurcsább és legkiszámíthatatlanabb filmje. Egy olyan egyedülálló pokol-hullámvasút, ami bővelkedik a hátborzongató és felkavaró jelenetekben. Miután Ellen, a Graham család nagymamája meghal, lánya egyre több megmagyarázhatatlan eseménnyel szembesül anyja múltjából. Minél többet fedeznek fel az elhunyt asszony életéből, annál baljósabb változások következnek be a család élő tagjainak életében. Az Örökség William Friedkin klasszikusának, Az ördögűzőnek a méltó utódja, egy olyan kegyetlen és dermesztő alkotás, ami egészen biztosan gyomron rúgja a nézőt.
2019: A világítótorony
Az 1980-as években játszódó Robert Eggers filmben egy tengerbe nyúló kis sziklán lévő világítótoronyba hosszú gyalogút után érkezik szolgálatra két nem túl bizalomgerjesztő toronyőr: a tapasztalt öreg és iszákos Wake, és a korábban favágóként dolgozó újonc segédje, Ephraim. A vágyaik, a félelmeik, a szuggesztív környezet és persze a magány egyre nagyobb hatással lesz az elméjükre, mely aztán katartikus módon határozza meg a két férfi viszonyát. Robert Pattinson és Willem Dafoe parádés alakítást nyújtanak, kettejük bizarr kapcsolata pedig egy még furcsább dologgal fűszerezi meg az összképet: a humorral.
2020: Az utolsó rítus
A pandémia idején szinte mindenki rákényszerült, hogy online tartsa a kapcsolatot barátaival, családtagjaival vagy éppen kollégáival. A filmben szereplő hat fiatal is rendszeresen beszélget Zoom applikáción keresztül, egy alkalommal pedig online szellemidézést tartanak egy médium segítségével. Rob Savage érdekes színfoltot tett hozzá a „found footage” (pl. Ideglelés) műfajához, amiért megérdemli a horrorrajongók figyelmét és elismerését.
2021: Titán
Alexia gyerekkorában autóbalesetet szenved, melynek emlékét máig őrzi a fejébe operált titánlemez formájában. Az autókiállításon dolgozó nő balesete óta különös vonzalmat érez a fémek iránt. Az emberekkel már kevésbé megértő, a szenvedély és az erőszak a mindene, ezért teljesen mindegy, ki milyen szándékkal közeledik feléje, végez vele. A 74. Cannes-i Filmfesztivál legnagyobb vihart kavaró alkotása volt a Titán, ami aztán sokak meglepetésére elnyerte a fesztivál fődíját. Julia Ducournau francia rendezőnő a lehető legkicsavartabb módon foglalkozik az emberi kapcsolatok és a nemiség kérdéskörével.
2022: Barbár
Az év horrorszenzációjának főhőse Tess, egy fiatal nő, aki állásinterjúra érkezik Detroitba, és egy bérelt házban húzná meg magát átmenetileg. Ám amikor késő este megérkezik, felfedezi, hogy a ház már foglalt, és egy idegen férfi már ott lakik. A lány ennek ellenére úgy dönt, hogy ott tölti az estét, de hamarosan rájön, hogy sokkal több mindentől kell tartania, mint egy váratlan lakótárstól… A Barbár kiszámíthatatlan horrorfilm, amiről bemutatójakor arról számoltak be az újságok, hogy bőven akadtak mozinézők, akik egyszerűen nem bírták a látottakat, és inkább még a végefőcím előtt kimentek a vetítésről. Haladóknak ajánljuk!