Az elképesztő 1,4 milliárd dolláros bevétel küszöbén áll a „Barbie”, ami még a Warner Bros. legikonikusabb filmjeit is felülmúlja, és talán megközelíti a hőn áhított 2 milliárd dolláros határt. Ez a monumentális teljesítmény reflektorfénybe helyezte a Mattelt, és fordulópontot jelent a vállalat történetében.
Bár a Mattel és a Warner partnerségének pénzügyi részletei továbbra is féltve őrzött titkok maradnak, bennfentesek szerint a Mattelt a jegybevételek 5 százaléka illeti meg, illetve producerként részesedést kap a film nyereségéből és további jogdíjakat, mint a Barbie szellemi tulajdonjogainak birtokosa. Ez potenciálisan 100 millió dollárt jelenthet, ha a film eléri a 2 milliárd dolláros bevételt, nem beszélve a kapcsolódó árucikkek forgalmazásából és a babák megnövekedett eladásából származó nyereségről.
A vállalat legutóbbi pénzügyi beszámolóján a „Barbie” volt a beszédtéma még akkor is, ha ez még nem tükröződött a Mattel legfrissebb pénzügyi eredményeiben. Ynon Kreiz, a Mattel vezérigazgatója „mérföldkőnek” nevezte a filmet a cég történetében és elmondta: „A Barbie-film bemutatja szellemi tulajdonunk kulturális rezonanciáját, hogy megnyerjük a legjobb kreatív tehetségeket és együttműködjünk velük, valamint franchise menedzsment szervezetünk képességeit is. Ez a Mattel filmekben rejlő lehetőségekről és a szellemi tulajdonunk teljes értékének megragadására irányuló stratégiánk jelentős előrelépéséről is beszél.”
Az utazás
A „Barbie” sikeréhez vezető út akkor kezdődött, amikor a Mattel úgy döntött, hogy saját kezébe veszi a baba filmes sorsát. A projekt évekig húzódott a Sony-nál, bár az opciót folyamatosan megújították, de konkrét előrelépés nem történt. Kreiz 2018-as érkezése jelentette a fordulópontot, mivel nem volt hajlandó megújítani a Sony opcióját és megkereste Margot Robbie-t, a sokoldalúságáról ismert és keresett színésznőt. Robbie, bár kezdetben nem volt érdekelt a film főszerepében, nagyon szeretett volna egy potenciális franchise-t a Warnerhez vinni, ahol a produkciós cége, a LuckyChap már rendelkezett egy first-look szerződéssel. A Beverly Hills Hotelben tartott sorsdöntő találkozón Kreiz megosztotta elképzelését egy olyan Barbie-filmről, amely túlmutat a puszta játékpromóción. Egy olyan filmet képzelt el, amelynek erős hangja és kulturális jelentősége van, és nem csupán egy merchandise-központú vállalkozás. Ez a vízió nagyon tetszett Robbie-nak, aki végül beleegyezett, hogy főszerepet vállaljon a filmben. Greta Gerwiget ajánlotta rendezőnek, ami a független filmes múltját tekintve kétkedésre adott okot. Gerwig személyes kötődése Barbie-hoz és szokatlan kreatív stílusa azonban tökéletesen alkalmassá tette őt a projektre. A Warner társproducerével, Gerwig és partnere, Noah Baumbach kreatív utazásra indult, amelynek eredményeként egy olyan forgatókönyv született, amely szembeszállt a konvenciókkal. A forgatókönyv – bár szokatlan és merész volt – elnyerte Kreiz tetszését, aki felismerte mélységét és újszerűségét. A projekt előrehaladtával a költségvetés 150 millió dollárra duzzadt, ami a Gerwig elképzelésének megvalósítása iránti elkötelezettséget tükrözte. A film premierje elsöprő sikert aratott, teltházas vetítésekkel és lenyűgözött közönséggel.
A műanyag jövő
A „Barbie” nemcsak kasszasiker lett, hanem átformálta a Mattel hollywoodi jövőjét is. A vállalat játékgyártóból jelentős filmproducerré válása mára valósággá vált, és kivívta az A-listás tehetségek tiszteletét és bizalmát. A Mattel hajlandósága arra, hogy kigúnyolja önmagát és elfogadja a szokatlan kreativitást, a kritikusokban és a mozilátogatókban is pozitív visszhangot keltett.
A jövőre nézve a „Barbie” magasra tette a mércét a Mattel következő filmjei számára, de az elképesztő siker miatt a vállalat többéves franchise-menedzsment stratégiája is egyre nagyobb lendületet vesz. Bár a szórakoztatóipar továbbra is kiszámíthatatlan, a Mattel hollywoodi előretörése figyelemre méltó sikertörténetnek bizonyul, amely a kreativitás, a jövőkép és a konvencióktól való elszakadásra való hajlandóság erejét bizonyítja.