Hollywood nagy reményeket fűzött a „Furiosa: A Mad Max Saga” című filmhez, és arra számított, hogy mindenképpen kasszasiker lesz az ünnepi hétvégén. A Warner Bros. produkció azonban nem hozta a várt eredményeket és jelentősen alulteljesített a kasszáknál.
A filmnek, amelynek borsos, 168 millió dolláros gyártási költségvetéssel készült, amiben nincs benne a kiterjedt marketingköltségek, mindössze 25,6 millió dollárt sikerült összegyűjtenie az Egyesült Államokban és Kanadában csütörtök estétől vasárnapig. Az elemzők hétfőre további 5,4 millió dollárt jósoltak, így az ünnepi hétvége végösszege 31 millió dollárra becsülhető. Ez a teljesítmény az inflációval kiigazított 43 év legrosszabb Memorial Day hétvégi eredménye azóta, hogy a Bustin’ Loose 1981-ben 24 millió dollárt gyűjtött. A kontextus kedvéért a világjárvány sújtotta 2020-as évet általában kizárják az ilyen rekordokból.
A számok azért is meglepőek, mert a franchise előző része, a „Mad Max: Fury Road” ennél sokkal jobban teljesített, 2015-ben 45,4 millió dollárt keresett, ami ma körülbelül 61 millió dollárnak felel meg, és mindezt az ünnepi hétvége előnye nélkül tette. A „Furiosa” lehangoló teljesítménye váratlan volt, különösen annak fényében, hogy a filmet a Cannes-i Filmfesztiválon mutatták be, ahol kivételes kritikákat kapott. Az elemzők szerint a Sony „Garfield” című animációja, a gyenge kritikák és a 60 millió dolláros költségvetés ellenére is megelőzheti a Furiosát, vagy akár döntetlenre is hozhatja. Több elmélet is született a Furiosa elmaradt látogatottságának magyarázatára. A Warner Bros. nem nyilatkozott, de iparági bennfentesek azt találgatták, hogy a Furiosa szerepét alakító Anya Taylor-Joy talán nem rendelkezik akkora kasszasiker faktorral, mint Charlize Theron, aki eredetileg játszotta a szerepet. Taylor-Joy, bár A Boszorkány című filmben és A vezércsel című sorozatban nyújtott szerepeiért igen jó kritikákat kapott, korábban még nem kapott nagy költségvetésű szuperprodukciót, amit láthatóan elsőre nem bírt el. A film megjelenésének időzítése sem a legszerencsésebb: néhány iparági vezető szerint a Furiosa túl hamar került a mozikba a vizuálisan nagyon hasonló Dűne folytatás után, amely viszont márciusban igen jól teljesített. És valószínűleg túl sokáig jelent meg a Fury Road után, ami a rajongói bázis lehűlését eredményezte.
Az elemzők a mozi általánosabb lendületének hiányát állapították meg a jegypénztáraknál. A hollywoodi nyári szezon kiábrándítóan indult, mivel A kaszkadőr mindössze 28 millió dollárral nyitott, ami 1995 óta a legalacsonyabb kezdet a nyári hónapokban. Az áprilisi kasszasikerek szintén a 2023-as szakszervezeti sztrájkok elhúzódó hatásainak következménye. A jelenlegi visszaesés ellenére egyesek optimisták, és megjegyzik, hogy a közelgő megjelenések, mint például az Agymanók 2, a Grú 4 és a „Deadpool & Wolverine” júniusban és júliusban még újjáéleszthetik a kasszákat. E filmek sikeres szereplése segíthet helyreállítani a mozik megítélését, mint a szórakoztatóipar fontos és releváns alkotóelemét.
Egyelőre az Egyesült Államok és Kanada mozijai az előrejelzések szerint mintegy 125 millió dollár értékben adtak el jegyeket a hétvégén, ami 40 százalékos csökkenés a tavalyi évhez képest. Az év eddigi jegyeladásai 2,6 milliárd dollárra rúgnak, ami 22 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az ígéretes folytatásokkal a láthatáron azonban még mindig van remény a nyári bevételek megfordulására.