Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

ICONS: Calvin Klein

Az egyre ritkábban feltűnő legendás divattervező, Calvin Klein a múlt héten visszatért a New York-i divathétre – és ha már eljött, magával hozta legendás szupermodell múzsáit, Kate Moss-t és Christy Turlingtont.

A 82 éves legendás tervező pénteken, február 7-én, egy ritka megjelenést tett, amikor kilépett a Calvin Klein 2025-ös őszi/téli kifutó show-jára a márka New York-i központjában. Az esemény a Calvin Klein első New York-i divatheti bemutatója volt 2018 óta.

Klein 1942. november 19-én született egy osztrák-magyar zsidó családban a New York-i Bronxban. A manhattani High School of Art and Designba, majd a New York-i Fashion Institute of Technology-ra járt. 1962-ben tanoncként dolgozott egy régi vonalbeli köpeny- és öltönygyártónál, Dan Millsteinnél, majd öt évig más New York-i üzletekben tervezett. Calvin Klein 1968 tavaszán kezdte a pályafutását, amikor a Bonwit Teller & Co. vezetőjével tartott megbeszélésre elkocsikázott egy rakás mintát. Őszre az ígéretes fiatal tervező már teljes egészében a Fifth Avenue-i kirakatokat uralta, karácsonyra pedig ő és üzlettársa, Barry K. Schwartz 1 millió dolláros forgalmat bonyolítottak le. Öt éven belül, 1973-ban elnyerte a Coty-díját a tiszta, modern sportruházat új kategóriájának megteremtéséért. A Calvin Klein név, amit ma már mindenki jól ismer végül a farmerpiacra való belépésekor lett igazán népszerű. Amikor 1980-ban Richard Avedon tévéreklámjai – amelyekben a kamasz Brooke Shields egy Calvin Klein farmerbe öltözött – levetítésre kerültek, az eladások már meghaladták a havi 2 millió dollárt.

1985-ben az Obsession nevű parfümmel Klein tovább növelte vásárlói körét. A sikertörténetet az 1988-as Eternity követte, amelynek reklámjaiban a gyönyörű Christy Turlington szerepelt, majd később a CK One nevű uniszex illat, amelyet Klein sportruházatának kiegészítéseként adott ki, végül hatalmas siker lett. Jó pár milliót költöttek a termékek nyomtatott és televíziós reklámjaira, amelyek közül a legnépszerűbb talán a Kate Moss és Marky Mark főszerepelésével készült alsónemű anyag bizonyult.

„A filozófiám mindig is ugyanaz volt. Mindig is takarékos volt, mindig is az érzékiségről szólt, mindig is kifinomult volt. És mindenekelőtt mindig is azt képviselte, amit én modernnek tartok.”

A Calvin Klein márka 57 éves fennállása alatt valódi nemzetközi erőművé nőtte ki magát, tele úttörő pillanatokkal, szenzációs kollekciókkal, néhány nagy nyilvánosságot kapott kalanddal, a licenctulajdonosokkal folytatott harcokkal, valamint számos botrányos és zseniális reklámkampánnyal. Klein volt az egyik első tervező, aki megértette, hogy a divat sokkal inkább egy mesterien megtervezett nézőpont, mint egy ár. Az évtizedek során a Klein termékek továbbra is jól fogytak – a Calvin Klein termékek globális kiskereskedelmi forgalma 2023-ban mintegy 9 milliárd dollár volt.