Egyre több digitális celeb kaszál mainstream sztárokat is „megszégyenítő” összegeket. Amíg évekkel ezelőtt sokan csak múló fellángolásként tekintettek a youtuberekre és nem igazán vették őket komolyan, ma már odafigyelnek rájuk és a hozzájuk kapcsolódó influenszer marketingre. Egy olyan üzletágról beszélhetünk egyébként, amit nem befolyásolt negatívan a pandémia, hanem talán még jót is tett neki. Fontos megjegyezni, hogy a youtuberek külső szemmel nézve aránytalanul sokat keresnek, de szinte mindannyian kiemelten fontosnak tartják a jótékonykodást is. Az amerikai Forbes magazin januárban tette közzé a legsikeresebb videósokat bemutató listáját.
Hogy a műfaj kapcsán nem beszélhetünk múló szeszélyről, sőt még stagnálásról sem, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy mind közül a legjobban kereső Mr. Beast (polgári nevén Jimmy Donaldson) minden eddigi rekordot megdöntött 54 millió dolláros keresetével. Közel duplaannyi bevételre tett szert, mint az egy évvel ezelőtti éllovas, aki 29,5 milliót videózott össze 2020-ban. Akár nevet is változtathatott volna Mr. Burgerre, ugyanis a megugró nézőszámainak köszönhetően 2021-ben több mint 1600 étterem állt mögé USA-szerte, hogy a nevével brandingelt hamburgert árulhassa. A 23 éves youtuber 88 milliós feliratkozótáborában népszerűsíti a nevével fémjelzett burgereket, az éttermekkel pedig fele-fele arányban osztoznak a profiton. Donaldsont egyébként filantróp megmozdulásai kapcsán is szeretik követői, hiszen hajléktalanok menedékeire éppúgy adományozott, mint a gyermekkórházaknak vagy az állatkerteknek. Volt, hogy teljes áruházakat vásárolt fel és azok árukészletét maradéktalanul eladományozta, vagy vett egy lakatlan szigetet, amit szintén elajándékozott.
A Paul testvéreket már nem ennyire foglalkoztatják az elfogadott közerkölcsök. Logan Paul 2017-ben nagy port kavart, amikor levideózott egy hullát az egyik híres, hírhedt japán erdőben, ahol gyakran követnek el öngyilkosságot. A márkák azonnal elpártoltak mellőle, és a botrányból testvérének, Jake-nek is kijutott. Mára már megbocsátást nyertek, és újra keresnek Youtube-hirdetésekből – nem is rosszul -, Jake Paul 45 milliót, míg bátyja 18 milliót kapart össze 2021-ben. Tegyük hozzá, hogy az évek alatt profi ökölvívóvá avanzsált Jake Paul sportolói karrierje már jóval többet nyom a latba a vloggerkedésnél. Három hatalmas nyilvánosságot kapott mérkőzést nyert meg MMA-harcosokkal szemben – kettőt Tyron Woodley-val, egyet Ben Askrennel –, és mindet hatalmas fölénnyel. Habár Jake a balhés, kivarrt rosszfiú szerepében pózol, a szíve a helyén van, hiszen ne felejtsük el, hogy tavaly létrehozta a „Box Bullies” nevű alapítványt, aminek fő célja, hogy a gyerekekkel megismertesse az ökölvívást és segítse őket az önvédelemben.
A hawaii-i születésű Markiplier csatornája mára több mint 17, 3 milliárdos megtekintést ért el, és a feliratkozók száma meghaladta a 29 milliót. A főleg „Let’s Play” horror túlélővideókat készítő Mark Edward Fischbach 2019-ben hozta létre az Unus Annus csatornát Ethan Nestor youtuberrel azzal a koncepcióval, hogy egy éven keresztül minden nap feltöltenek egy videót, majd a csatornát törölni fogják. A siker nem maradt el: az első 5 napban már 1 millió volt a feliratkozók száma – az utolsó időszakban ez már elérte a 4,56 milliót -, és az első héten pedig több mint 11,5 millióan nézték meg a videókat. Az utolsó 12 órás élő közvetítést követően – amely több mint 1,5 millió egyidejű nézőnél tetőzött – a csatornát Fischbach és Nestor törölte 2020. november 14-én 12:00 órakor, pontosan egy évvel az alapítás után. És meg kell jegyezni, kevesen tudnak annyi pólót, pulcsit és brandingelt cuccot eladni, mint Markiplier. Ennek köszönhetően közel kétszer akkora keresettel szerepel most a listán, mint tavaly. Markiplier és rajongói több millió dollárt gyűjtöttek és adományoztak jótékony célokra.
Minden bizonnyal segíti a műfaj sikerét, hogy a YouTube a közösségimédia-alkalmazások közül a legjelentősebb növekedést érte el az amerikai felhasználók körében a járvány idején. A Google tulajdonában lévő videoszolgáltatás használata a 2019-es 73%-ról 2021-re 81 %-ra nőtt az amerikai felnőtt lakosság körében.