Hivatalosan is elmúlt a nyár, eljött a szeptember, ez pedig nemcsak a rossz idő bekövetkeztét jelzi, hanem azt is, hogy egyre több időt töltünk majd el a képernyő előtt. És bizony lesz mit nézni! Az ősz olyan nagyágyúkkal jön, mint a már óriási rekordnézettséggel nemrég elindult HBO show, a Sárkányok háza, a See Jason Momoával, vagy A korona legújabb évadja. De itt lesz nekünk a hétvégén debütáló Amazon sorozat, A Gyűrűk Ura: A hatalom gyűrűi is, ami több mint 1 milliárdos büdzséjével minden idők legdrágább tévésorozata lesz. Egyáltalán mekkora üzlet egy tv show? Melyek minden idők legprofitábilisabb sorozatai? Bizony A trónok harcát hiába keressük a tízes listán, helyette viszont itt van nekünk Homer Simpson és sok-sok vígjáték sitcom…
Az ABC legnagyobb sikere, a Modern család 2009-ben debütált, és 11 évadon keresztül futott. A 2020-as sorozat fináléja 7,4 millió nézőt vonzott. A sorozat átlagos reklámbevétele a 2014-15-ös évadtól a 2017-18-as évadig stabilan 224 000 és közel 240 000 dollár között mozgott 30 másodperces szpotonként. 2010-ben az USA Network megvásárolta a Modern család szindikációs jogait epizódonként 1,5 millió dollárért, a Hulu és az NBCUniversal Peacock pedig bejelentette, hogy 2021-ben megosztják a szitkom mind a 250 epizódjának streaming jogait.
Amikor a Jóbarátok 2004-ben befejeződött, 52,5 millióan nézték az NBC-n az utolsó epizódot, ami a negyedik legnagyobb nézettséget jelentette a történelemben egy finálé esetében. A Forbes szerint a sorozat összesen több mint 1,4 milliárd dollárt hozott a sztárjainak és alkotóinak az 1994-es debütálása óta. Ebbe beletartozik a hat sztár közel 816 millió dolláros adózás előtti bevétele – fejenként körülbelül 136 millió dollár. A sorozat alkotói – David Crane és Marta Kaufman – és társ-producere – Kevin S. Bright – szintén legalább félmilliárd dollárt gyűjtöttek össze. Összességében a „Jóbarátok” a Warner Bros. (a sorozatot gyártó cég) számára becslések szerint 4,8 milliárd dollárt hozott a szindikációs és streaming megállapodásokból.
A CBS fejőstehene, az Agymenők 2007-ben debütált és 12 évadot élt meg. Még az utolsó évadban is átlagosan 17,31 millió embert tudott megmozgatni epizódonként. A sorozat akkora sikert aratott, hogy a csatorna 1,2-1,5 millió dollárt kért egy 30 másodperces reklámszpotért a 2019-es sorozatfinálé alatt. A The Hollywood Reporter szerint az HBO Max egy 2019-es, több milliárd dolláros üzletben szerezte meg az Agymenők kizárólagos streaming jogait.
Az 1989 óta futó Simpson család a televíziózás történetének leghosszabb ideje futó animációs sorozata. Egy 30 másodperces reklámspot a sorozat 2020-21-es évadában 126 000 dollárba került. 2013-ban a Twentieth Century Fox TV és a Twentieth TV több mint 750 millió dollárért adta el a sorozat első szindikációs jogait és VOD-értékesítését az FX Networks FXX nevű csatornájának.