Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

TOP 10 cikkek 2023: #8 OSCAR 2024: 10 film, ami dominálni fogja az Oscar szezont

A nagy őszi fesztiválok véget értek, csakúgy, mint a regionális filmszemlék (Cannes, Velence, Toronto). Mint minden évben, most is elkezdődtek a találgatások kik lesznek a következő év Oscar est főszereplői. Nézzük, melyek azok az alkotások, amikkel nagy valószínűséggel biztosan találkozni fogunk!

All of Us Strangers (Andrew Haigh): Andrew Haigh brit rendező eddigi talán legpusztítóbb filmje a legtöbb jelölést gyűjtötte be a Gotham-en. A Londonban játszódó film egy Adam nevű forgatókönyvírót (Andrew Scott) követ, akinek a laptopja előtt tengődő hétköznapi életét felborítja, amikor megismerkedik Harry-vel (Paul Mescal a tavalyi év talán legfontosabb felfedezettje volt). Adam felidézi neki gyermekkori emlékeit, és a szüleit, akiket 12 éves korában egy autóbalesetben veszített el. Amikor elzarándokol szülővárosába, és a házba, ahol egykor mindannyian éltek, felfedezi, hogy a szülei ott vannak, és ugyanúgy élnek, mint aznap, amikor elvesztette őket…

American Fiction (Cord Jefferson): Az Oscar-maraton egyik legfrissebb belépője, ez az irodalmi szatíra az amerikai faji hovatartozásról nemrég nyerte el a Torontói Filmfesztiválon a People’s Choice Awardot. Érdemes kiemelni, hogy a díj legutóbbi 11 nyertese mind kiérdemelték később a legjobb filmnek járó jelölést. A film Monkot követi, egy kiábrándult írót, aki kísérletképpen álnéven ír egy regényt, amely minden olyan sztereotípiára támaszkodik, amitől egyébként oly mélyen irtózik.

Barbie (Greta Gerwing): Ritkán fordul elő, hogy az év legsikeresebb filmje a legjobbak között versenyez az Oscaron, de Greta Gerwing Barbie-ja a gála biztos főszereplőjének ígérkezik. Volt idő, amikor a legtöbben kételkedtünk egy műanyag babáról szóló Mattel-film erejében és hatalmában, és persze értékeiben – de a többszörös Oscar-jelölt Greta Gerwig bebizonyította, hogy ügyes keze van abban, hogy még a legkommerszebb témákat is meglepően személyessé tegye.

Elfojtott virágok (Martin Scorsese): Martin Scorsese nem jött zavarba a vágószobában, és úgy döntött, hogy legújabb filmje alig néhány perccel lesz kevesebb, mint három és fél óra. A Az Észak-Amerikában élő őslakosok közösségébe fehér emberek szivárognak be, hogy kifosszák a földjüket és ellopják a pénzüket. A végeredmény: egy klasszikus Scorsese-mozi, ami természetesen nagyszabású, veszélyes és persze izgalmas.

Előző életek: (Celine Song): Celine Song intelligens és lírai bemutatkozó filmje a januári Sundance-bemutató óta lenyűgözte a közönséget. A film három különböző évtizedben játszódik, és a forgatókönyvíró Nora és hagyománytisztelő gyerekkori szerelme, Hae Sung útját követi, ahogy az idő és a földrajzi távolság szétválasztja és újra összehozza őket. A film azon kevés filmek egyike volt az elmúlt hónapokban, amely megkapta a SAG-AFTRA felmentését, ami azt jelenti, hogy színészei – különösen Greta Lee érdemelne meg egy jelölést – kampányolhattak a díjátadó szezonban.

Pop Life STL
Pop Life STL

The Holdovers (Alexander Payne): A The Holdovers a 70-es évek elején Vermontban játszódik, és egy Paul Giamatti által alakított mogorva középiskolai tanárt követ, akit arra kérnek, hogy vigyázzon azokra a diákokra, akik nem tudnak hazatérni a karácsonyi szezonra. Itt ismerekedik meg egy kamasz fiúval, aki nemrég vesztette el édesapját. A Telluride Filmfesztiválon augusztusban bemutatott filmet keblére ölelték a kritikusok, különösen a színészek esélyesek egy-egy jelölésre.

Maestro (Bradley Cooper): Mondhatni nehézkesen indult a Maestro, a film, amelyet ért némi támadás amiatt, hogy Bradley Cooper egy hangsúlyos orrprotézist viselve alakítja a híres zsidókarmestert. Bár a kritikusok vegyesen ítélik meg Bradley Cooper (A Star is Born) Leonard Bernstein zeneszerzőről szóló életrajzi filmjét, de a korábbi színész-rendező-forgatókönyvírói sikereinek köszönhetően hollywoodi szövetségesei ezúttal is kiálltak Cooper mellett. És aki miatt emlékezetes lehet a mozi, az Carey Mulligan, aki eddigi egyik legjobb alakítását nyújtja.

Oppenheimer (Christopher Nolan): Nolan háromórás mozija a tömegpusztító fegyverek világra hozásáért felelős ember életének egy meghatározott időszakát követi nyomon. Az egyébként nem túl könnyű mozi, a közönség körében is hatalmas sikert aratott: a film jó úton halad afelé, hogy minden idők legnagyobb bevételt hozó életrajzi filmje legyen. A Barbie mellett erről a filmről szólt a nyár, és nem véletlenül: Nolan egy újabb remekművel ajándékozta meg a filmrajongókat.

Szegény párák (Yorgos Lanthimos): Egészen A kedvenc című filmjéig Yorgos nem volt az a könnyen emészthető rendező, de a 2019-es ceremónián elnyerte nemcsak a közönség, de a kritikusok kegyeit is. A siker után a görög rendező nem ment át kommerszbe, nem esett neki egy Marvel mozinak, ehelyett egy régi Alasdair Gray-könyv őrült, diskurzusokat felkavaró adaptációját készítette el. A filmben Emma Stone egy Frankenstein-szerű nőt alakít, akinek egy csecsemő agya van. A rendező merész stílusát idén is díjazták: a Poor Things elnyerte az Arany Oroszlánt Velencében. Ha valaki meg tudja előzni Christopher Nolant a rendezői díj kategóriájában, az bizony Yorgos lehet.

The Dailiy Beast
The Dailiy Beast

The Zone of Interest (Jonathan Glazer): Tíz évvel azután az Under the Skin című felkavaró remekműve után Jonathan Glazer végre visszatér a játékfilmkészítéshez. A film, amely Martin Amis azonos című regényén alapul (a szerző az idei cannes-i bemutató másnapján halt meg), az auschwitzi parancsnok családi életét követi nyomon. Ez egy kisköltségvetésű indie film, de el tudjuk képzelni a legjobb film vagy a legjobb rendező kategóriájában is.