Franciaország olyan divatóriások szülőhazája, mint Coco Chanel, Brigitte Bardot vagy éppen Pierre Balmain. Párizs az haute couture, a butikok, műtermek és a divat presztízsének szélesebb értelemben vett hatalmas örökségével büszkélkedhet. Ez a hagyomány a mai napig tovább él, hiszen az utcai ruhamárkák és a kortárs divat legújabb lenyomatai folyamatosan fenntartják Franciaország globális divatközpont státuszát. Nézzük most mi van a Dioron és a Louis Vuittonon túl!
A Casablanca divatmárka egyértelműen a marokkói kultúrából merít, a prémiumabb sportruházatra és a sportos szabadidős alapdarabokra fókuszálva. Charaf Tajer kreatív igazgató szoros kapcsolata a párizsi utcai ruházattal szinte minden darabon észrevehető. A Casablanca ruhái lazák, kényelmesek, és persze vibrálnak a párizsi éjszakában.
A Hoka egy olyan futómárka, amely a teljesítményt fokozni képes lábbelijei kapcsán kapták fel és az olyan márkákkal való stratégiai együttműködések miatt, mint az Opening Ceremony és az Engineered Garments. 2009-ben alapította Nicolas Mermoud és Jean-Luc Diard, a Salomon korábbi munkatársai, azzal a céllal, hogy olyan cipőt hozzanak létre, amellyel gyorsabban lehet futni. A Hoka korai sikerét annak köszönheti, hogy olyan cipők megalkotására összpontosít, amelyek jól párnázottak, könnyűek és stabilitást. Az évek során a márka kihasználta a vaskos tornacipők trendjét olyan népszerű modellekkel, mint a Clifton, a Bondi és a Mafate, és az utóbbi időben divatosabb tornacipőket is bevezetett a kollekciójába, amelyek könnyen párosíthatók különböző ruhákkal. A Hoka a tornacipők szerelmeseinek legújabb kedvence, ami nemcsak a minőségéről, hanem a kényelméről is ismert.
A divatvilág új aktuális kedvence, a Jacquemus nyáron a francia vidékre, télen pedig Dél-Franciaországba repít. Akár a festői levendula- és búzamezőkön tartott divatbemutatókon keresztül találkoztunk a márkával, akár közelről láttuk Simon Porte Jacquemus kreációit, egyértelmű, hogy valami igazán különleges született meg a szemünk előtt. Jacquemus mélyen személyes történeteit egyenesen a ruháiba önti, miközben Dél-Franciaország gazdag művészeti, turisztikai és divattörténetéből merít, ruhái pedig összetéveszthetetlenül franciásan romantikusak.
A párizsi Quartier Pigalle hírhedten buja negyedéről elnevezett Pigalle a divattervező Stephane Ashpool agyszüleménye. Míg a márka közérthetőbb, utcai viseletre orientált kínálatát a hip-hop művészek és a gördeszkások népszerűsítik, a Pigalle kifutó kollekciói a spektrum másik végén helyezkednek el, és legtöbbször igen avantgárd jellegűek.
Az Y/Project egy olyan párizsi márka, amely valószínűleg soha nem létezett volna Glenn Martens alakja nélkül. A tényleges márka megalapítására valójában 2011-ben került sor Yohan Sarfaty tervező által (akinek nevéből az Y származik), aki sajnos csak két évvel később elhunyt, és ekkor vette át Glenn Martens a kreatív igazgatói posztot. Az Y/Projectet a bonyolult tervezés jellemzi, amely gyakran a különböző szimmetriákkal játszó szövetek rétegezéséből áll. Így sikerül ötvözni az utcai viselet energiáját a sziluettek klasszikus eleganciájával, a nőies és a férfias tendenciákat addig formálva, amíg azok egy izgalmas uniszex megjelenéssé nem olvadnak össze.