test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Deadspin halálspirál

A Lineup Publishing felvásárolta a sporthírek egyedi megközelítéséről ismert Deadspin weboldalt, ami egy újabb – talán az utolsó – fejezetet jelent a 2005-ös alapítása óta a sportújságírás területén igen befolyásos pozíciót elfoglaló cég fejlődéstörténetében.

A Deadspin útja a Gawker Media égisze alatt működő blogként kezdődött, és hamar a sportújságírás egyik legkiemelkedőbb hangjaként ünnepelték. A sporttudósítás általában bátortalan megközelítését éles humorú és kritikus írásokra cserélték, amivel aztán nagyon gyorsan elkötelezett követőkre tett szert. A Deadspin nem csak egy újabb sporthírportál volt, hanem egyfajta közösség azok számára, akik mélyebb és árnyaltabb képet akartak kapni a sportvilágról.

A Deadspin eladását a G/O Media vezérigazgatója, Jim Spanfeller jelentette be a munkatársaknak küldött e-mailben. A Great Hill Partners magántőke cég által támogatott G/O Media ma több digitális márkának, köztük a Gizmodo, a Kotaku és a The Onionnak is otthont ad. Spanfeller szerint az eladásról szóló döntést a Lineup Publishing szerkesztői elképzelése a Deadspinről, a sportújságírásban tapasztalható erős verseny, és természetesen egy jelentős megtérülést biztosító eladási ár befolyásolta leginkább.

Elbocsátások

Az átállás azonban számos változással jár, például a Deadspin jelenlegi munkatársai nem csatlakoznak a Lineup Publishing új verziójához, ami mindenképp egy korszak végét jelenti az oldal jelenlegi szerkesztőségének. Spanfeller kiemelte, hogy bár az új tulajdonosok tiszteletben kívánják tartani a Deadspin jellegzetes hangját, a sportközvetítések tekintetében mégis egyfajta tartalmi irányváltást terveznek.

A felvásárlás vitákat váltott ki a cég jövőjéről és a sportújságírásban elfoglalt helyéről, hiszen a Deadspin több volt egy weboldalnál; egy olyan kritikus hang volt, amely gyakran megkérdőjelezte a mainstream sportmédia narratíváját. Olyan témákkal foglalkozott, amelyektől mások elzárkóztak, beleértve a sport, a politika, a kultúra és a társadalom kapcsolódási pontjait. A platform a kendőzetlen igazság kimondása iránti elkötelezettsége nem csak elismerést, hanem vitákat is kiváltott, de éppen így vált a sportmédia ökoszisztémájának létfontosságú részévé. Tudni kell, hogy a Lineup Publishing a leírás szerint „karakteres, magával ragadó márkákra” összpontosít, és amelynek székhelye Máltán van, ami persze kérdéseket vet fel a Deadspin jövőbeli szerkesztési irányával kapcsolatban. Az oldal rajongói ma kíváncsian várják, hogy a provokatív és éleslátó sportújságírás öröksége hogyan folytatódik majd az új tulajdonos alatt.

Miközben a Deadspin a Lineup Publishing új szakaszába lép, a sportvilág lélegzetvisszafojtva figyeli a történéseket. Vajon az új Deadspin továbbra is a sportújságírás határait feszegeti majd, vagy lecsendesedik, és más utat választ majd? Mindenesetre a Deadspin eredeti szellemiségének hatása a sportújságírásra és a közönségre kétségtelenül megmarad, hiszen egy egyedi hang erejét bizonyította a zsúfolt médiatérben.