test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Globális kiterjesztés: Az NFL multinacionális műsorszórási boomja

Egyre nagyobb a várakozás az NFL 2023-as szezonjának kezdete előtt, ugyanis az amerikai futball szerelmesei világszerte arra készülnek, hogy újra szemtanúi lehessenek a liga által ígért izgalmas meccseknek. Az izgalom máris kézzelfogható, a következő Super Bowl 2024. február 11-én kerül majd megrendezésre a fényektől vibráló Las Vegasban.

A liga 32 csapatánál tapasztalható érdekes átalakulások közepette a reflektorfény ismét a regnáló bajnokra, a Kansas City Chiefsre irányul. A két nagyágyú, Patrick Mahomes és Travis Kelce természetesen meg akarja védeni nehezen megszerzett bajnoki címét, és a Detroit Lions ellen kezdik meg menetelésüket, hogy beválthassák a szurkolók reményeit.

Azonban nem csak azok az akciók ragadják meg a világ figyelmét, amik a pályán történnek. Az NFL páratlan népszerűsége úttörő lehetőséget kínál üzleti vállalkozásoknak, gondoljunk csak a liga több millió dolláros közvetítési szerződéseire. Az NFL hat kiemelkedő műsorszóró hálózattal együttműködve stratégiailag úgy pozícionálta magát, hogy az alapszakasz alatt több mint 170 országba juttathat el lebilincselő tartalmakat. Emellett a legnagyobb érdeklődéssel várt Super Bowl LVIII is minimum 190 – de valószínűleg ez a szám emelkedni fog – ország közönségéhez fog eljutni.

Hosszú passzok

A fokozott nemzetközi érdeklődést az is bizonyítja, hogy a Super Bowl LVII – amelyet végül a Chiefs nyert meg – átlépte a földrajzi határokat. A több mint 25 nyelven elérhető közvetítéseknek, és a több mint 80 nemzetközi hálózattal kötött partnerségnek köszönhetően – az Egyesült Államokat nem számolva – világszerte 56 millió nézőhöz jutott el a kiemelkedő sportesemény. Ez 7 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest, ami jól mutatja a liga megingathatatlan lendületét globális szinten.

A nemzetközi nézettség tekintetében Mexikó váratlanul az élvonalba került, ahol 20,7 millió rajongó követte élőben az eseményeket, de a felfokozott érdeklődés éppúgy érezhető volt Kanadában (17,3 millió néző) és Brazíliában (2,5 millió néző) is. Nyilvánvaló, hogy az amerikai futball és az NFL az észak-amerikai határokon túl is lelkes követőkre talált.

A déli kapcsolat

Mexikó sport iránti lelkesedése egyedülálló üzleti lehetőséget is teremtett kilenc NFL-csapat számára. A Kansas City Chiefs, az Arizona Cardinals, a Dallas Cowboys, a Denver Broncos, a Houston Texans, a Las Vegas Raiders, a Los Angeles Rams, a Pittsburgh Steelers és a San Francisco 49ers kiváltságos jogot kapott arra, hogy a hozzájuk kapcsolódó árucikket az országban forgalmazzák. Ez megerősíti, hogy Mexikó az NFL követőinek, rajongóinak egyik meghatározó központja, és új üzleti lehetőséget kínál a csapatoknak, hogy kiterjesszék globális jelenlétüket.

Miközben az NFL a 2023-as szezonra készül, a pályán zajló izgalmas események és a stratégiai nemzetközi partnerségek közötti szinergia tovább erősíti a liga globális „szórakoztatóipari erőművének” tekintélyét. A Super Bowl LVIII egy újabb nagyszabású, látványos show-val kecsegtet, az NFL pedig kifejezetten elkötelezte magát amellett, hogy a világ bármely táján élő közönségnek csúcsminőségű közvetítéseket nyújtson, amivel megszilárdíthatja pozícióját a sikeres üzleti terjeszkedés példaképeként a sport területén.