Az Oakland Athletics Las Vegasba tervezett költözése heves vitákat váltott ki az amerikai profi sport fejlődő üzletágáról. A Las Vegas Stripre tervezett 1,5 milliárd dolláros kupola, amelyet egy díjnyertes építész tervezett, éles ellentétben áll a csapat jelenlegi otthonával, az Oakland Coliseummal, amely, mondjuk ki, tulajdonképpen egy omladozó relikvia, és amely a sport egy másik, de persze fontos korszakának jelképévé vált. Ez az átmenet rávilágít arra az egyre növekvő tendenciára, hogy a sportstadionokat extravagáns, csúcstechnológiás szórakoztató komplexumokká alakítják át, amit a nagyobb profit és a lazább szurkolótábor iránti törekvés vezérel.
Az Athletics új stadionjának öt egymásba nyíló ívvel és hatalmas Jumbotronnal rendelkező kialakítása jelzi az eltolódást az olyan hagyományos, sallangmentes stadionoktól, mint az Oakland Coliseum. A modern sportkomplexumok ahelyett, hogy pusztán a meccsek megtekintésére szolgálnának, egyre inkább több érzékszervet érintő szórakoztató központokká válnak. A stadionok országszerte tele vannak olyan magas színvonalú szolgáltatásokkal, mint a sushi-bárok, luxuslakosztályok és interaktív szurkolói zónák. Ezek a fejlesztések, amelyeket a tehetősebb közönség kiszolgálására terveztek, az elmúlt 25 évben 130%-kal emelték a jegyárakat, ami messze meghaladja az inflációt.
A szürke Coliseumból a közösségre összpontosító, Las Vegas Strip csillogásába való költözés a sport szélesebb körű elüzletiesedését foglalja magába. Az Oakland A’s szurkolói a Major League Baseball leghűségesebbjei közé tartoznak, akik tiszteletlen szellemiségükről, házi készítésű transzparenseikről és fáradhatatlan energiájukról ismertek, a Coliseum az egyik utolsó megmaradt stadion, ahol az elsődleges fókusz továbbra is maga a játék, nem pedig a körülötte zajló kiegészítő szórakozás. Ez a hitelesség azonban egyre ritkább, mivel a sportágak egyre szélesebb szurkolói bázis megszólításával igyekeznek nagyobb bevételeket elérni. A Las Vegasba való költözés azonban nem csupán egy fizikai lépés, hanem a profi sport üzleti filozófiájának változását is tükrözi. A milliárdos tulajdonosok, mint például John Fisher az Athleticsnél, a profitot a közösségi kötődések elé helyezik, és hajlandóak áthelyezni a csapatokat a jobb pénzügyi megállapodások érdekében. Fisher döntése az A’s elköltöztetéséről két másik oaklandi sportcsapat – a Golden State Warriors és a Raiders – távozását követi, amelyek mindegyike jövedelmezőbb lehetőségeket keresett a szomszédos piacokon. A Raiders 2020-as Las Vegasba költözése egy nagyrészt a nevadai adófizetők által finanszírozott, 2 milliárd dolláros stadiont és a jegyárak meredek emelkedését eredményezte, ami jól mutatja, hogy a pénzügyi előnyök hogyan kerülhetnek a szurkolói hűség elé.
A stadionok építési költségeinek emelkedését a tulajdonosok közötti verseny is ösztönzi, hogy egyre nagyobb tervekkel múlják felül egymást. Az új amerikai stadionok átlagos költsége az elmúlt években 1,25 milliárd dollárra emelkedett, amit az állami támogatások és a következő „kötelező látványosság” létrehozásának vágya táplált. Ahogy az Athletics elhagyja a Coliseum egyszerűségét a Las Vegas-i kereskedelmi csillogásért, az egy új korszakot mutat a sportban, ahol a közösségi kapcsolat másodlagos a pénzügyi lehetőségekhez képest.