Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Black Friday: Érdekel még valakit?

Az amerikai fogyasztói társadalom egykori védjegye, a Black Friday számottevő átalakuláson ment keresztül az elmúlt években, elvesztette eredeti lelkesedésének egy részét, de megőrizte kulturális jelentőségét.

Hagyományosan a Black Friday alkalmával az amerikaiak a Macy’s és a Best Buyhoz hasonló üzletekbe özönlöttek a hálaadás napját követő napon annak reményében, hogy nagy kedvezményekkel tudnak majd hozzájutni különböző árucikkekhez. Ennek a vásárlási jelenségnek a dinamikája azonban megváltozott. Sok fogyasztó most már jóval a nap előtt találkozik az „Év legjobb áraival” a promóciós e-mailek áradatán keresztül, mivel a kereskedők agresszíven versengenek a figyelmükért és nem utolsó sorban a pénztárcájukért. A Macy’s versenytársaival együtt immár hosszabb időszakra terjeszti ki akcióit, kitolva ezzel az egykoron csak egy napra korlátozott Black Friday-t.

E változások ellenére a Black Friday nem veszítette el teljesen varázsát. Ez a nap továbbra is azt a vásárlási őrületet képviseli, amely minden évben hatalmába keríti az Egyesült Államokat. Craig Johnson, a Customer Growth Partners alapítója szerint bár a Fekete Péntek még mindig kulturális esemény, de már nem hasonlít korábbi inkarnációira, amelyeket rendkívüli tömeg és káosz jellemzett. Az online vásárlás kényelme is szerepet játszott a boltokat megrohamozó tömegek csökkenésében, de egyesek számára továbbra is vonzó maradt a személyes jelenlét az üzletekben.

A Black Friday eredete az 1960-as évekre vezethető vissza, amikor is Philadelphiában a rendőrök használták ezt a kifejezést a káosz leírására, amely akkor következett be, mikor turisták lepték el a város üzleteit. Ez az évek során a kiskereskedelmi nyereséget szimbolizáló nappá alakult. A boltok kezdetben meghosszabbították nyitvatartási idejüket, hogy több vásárlót vonzanak, de a közelmúlt trendjei megfordultak, és sokan döntöttek úgy, hogy a hálaadás napján zárva maradnak.

A Black Friday dinamikájának ezen elmozdulását a fogyasztói magatartás megváltozása is befolyásolta. November elején az online forgalmazások nőttek, azonban az utolsó pillanatban történő karácsonyi vásárlás továbbra is jelentős maradt a kiskereskedelem számára. Például vehetjük a Barnes & Noble-t, ahol magas eladási mennyiségről számolnak be a karácsonyt megelőző napokban.

Az olyan gazdasági nyomások közepette, mint az infláció és az emelkedő kamatlábak, a kiskereskedők a költési szokások változását figyelhetik meg. A fogyasztók egyre gyakrabban keresnek akciókat, és óvatosabbak a jelentős vásárlásokkal kapcsolatban. Ennek eredményeként az olyan vállalatok, mint a Best Buy az idei ünnepi szezonban arra készülnek, hogy a vásárlóközönség „nagyon akcióorientált” lesz. Ezen változások ellenére a Black Friday továbbra is az ünnepi vásárlási szezon szerves része, bár megújult formában. A kreatív promóciók és ajánlatok továbbra is vonzzák az embereket mind az online, mind a személyes vásárlások alkalmából, jelentős eseményként jelölve meg az időpontot a kiskereskedelmi naptárban, ami bizonyítja az amerikai kultúra részeként számontartott nap tartós vonzerejét.