Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

G7-es ígéretek / Abortusz, mint üzleti szempont

G7-es ígéretek

Mivel az ukrajnai háború elhúzódik, továbbra is jelentős a nemzetközi motiváció a Putyin-rezsimre gyakorolt gazdasági nyomás fenntartására. Ennek érdekében a G7-ek továbbra is azon gondolkoznak, hogyan lehetne elvágni az orosz kormány bevételi forrásait. Mivel Oroszország a világ egyik legnagyobb olajexportőre – legalábbis a háború előtt az volt -, ennek egyik módja az orosz olajra vonatkozó árkorlátozás. Ezek a szabályzók jelentősen csökkenthetnék a fosszilis tüzelőanyagokból származó jövedelmeket, amelyekből Oroszország a háborúját finanszírozza. Hétfőn arról szóltak a hírek, hogy a G7-ek elvben megállapodtak egy olyan olajalkuban, amely súlyosan érintené negatívan ezeket a bevételeket.

Az egyezség részletei – beleértve azt is, hogy hogyan hajtanák végre – még mindig nem ismertek széles körben. A G7-ek – Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok -, valamint India és több más ország vezetői egyeztetnek a tervet illetően. India különösen fontos szerepet játszik ebben a kérdésben, mivel az ország Kínához hasonlóan örömmel vásárol orosz olajat és gázt, tekintettel a nemzetközi piacon egekbe szökő árakra. A G7-ek azt is bejelentették, hogy megtiltják az orosz arany importját. Tekintettel az oroszok által kínált kifejezetten olcsó olajárra – mármint a Brenthez viszonyítva – Oroszország több tízmilliárd dollárt keres az üzleten. Bár még mindig rengeteg vevő van, mint például Svájc és Kína, ezek az intézkedések valószínűleg még jobban elszigetelik Oroszországot a nemzetközi pénzügyi rendszertől.

Abortusz, mint üzleti szempont

Üzleti magazinként igyekszünk a lehető legapolitikusabbak lenni. A legtöbb multinacionális vállalat ugyanígy van ezzel, bár az amerikai cégek határozottan jobban támogatják a társadalmi ügyeket (amint az a júniusi LMBT Pride vállalatok általi szponzorációjából is kitűnik). A Legfelsőbb Bíróság nemrégiben hozott döntése a Roe v. Wade ítélet hatályon kívül helyezése azt jelenti, hogy az abortusz 49 év után többé nem alkotmányosan védett jog az Egyesült Államokban. Tizenhárom állam szinte azonnal be fogja tiltani az eddig bevett gyakorlatot az abortusz kapcsán, míg sok más állam pedig súlyosan korlátozni fogja azt. E hatalmas változás miatt a vállalatok országszerte gyorsan lépnek az irányban, hogy kifejezzék támogatásukat a reproduktív jogok mellett. Mivel a bíróság döntése hónapokkal ezelőtt kiszivárgott, a cégek már májusban elkezdték megalkotni a szabályzatokat, hogy felkészüljenek az esetleges ítéletre. Sokan közülük azt tervezik, hogy segítenek az alkalmazottaknak hozzáférni azokhoz a szolgáltatásokhoz, amelyeket az államukban nem kaphatnak meg. A legtöbb vállalat fedezni fogja az utazási költségeket azon alkalmazottak számára, akiknek át kell lépniük az államhatárokat, hogy megfelelő ellátásban részesüljenek. Az élenjáró vállalatok listája jelentős: Starbucks, Tesla, Yelp, Airbnb, Microsoft, Netflix, Patagonia, DoorDash, JPMorgan, Chase, Levi Strauss, Paypal és a Reddit. Az ítélet nyilvánosságra hozatala után további óriás cégek, például a Disney és a Meta (korábban Facebook) is csatlakoztak ehhez a névsorhoz.

Az elmúlt években, ha egy tagállam olyan törvényt fogadott el, amelyről úgy látták, hogy tiltja vagy korlátozza bizonyos állampolgárok jogait, akkor elég gyakori volt, hogy a vállalatok lemondták azokat a rendezvényeket, amelyek jelentős bevételt hozhattak az adott államnak. Éppen ezért arra számíthatunk, hogy az abortuszt betiltó 13 államnak jelentős visszavágásokkal kell szembenéznie az üzleti szféra részéről.