A divat, a művészet és a zene egy dologban közös: ciklikus természetűek. Jönnek a trendek, népszerűvé válnak, elérik a csúcspontjukat, aztán egy idő után – legyen az 15 perc vagy 15 év – népszerűségük elkerülhetetlenül csökken. Végül a tegnap még legmenőbb trend is elavulttá válik, és egyre közelebb kerül ahhoz, hogy eltűnjön a süllyesztőben örökre. Azonban ez az eltünés nem mindig végleges, hiszen néhány divathullám visszatér és újra sikeres lesz.
Nézzük csak meg a Netflixet, ahol az olyan megahitek, mint a Stranger Things, nagy adag 80-as évekbeli nosztalgiát tartalmaznak. Ha a divatot nézzük, a fiatal nők a 2010-es évek nagyrészében a 80-as évek trendjére emlékeztető magas derekú farmert viseltek annak ellenére, hogy ez a stílus a 80-as és a 90-es években „mama farmer” néven híresült el. Ha egy vállalat, művész vagy divatmárka olyan szerencsés, hogy a népszerűségük vissza-visszatér, akkor készen kell állniuk arra, hogy teljes mértékben kihasználják a helyzetet. Itt vagyunk a 2020-as évek elején, és úgy tűnik, hogy a 90-es évek egyik ikonikus divateleme a Buffalo Boots – jelenlegi COO-ja, Mirko Ostendoerfer vezetésével – készen áll arra, hogy újra visszatérjen a reflektorfénybe.
Fűszerezd újra az életed!
A Buffalo Boots leginkább azért vált ismerté, mert a 90-es évek világsztár lánycsapatának, a Spice Girlsnek a tagjai viselték. A brit együttest az 1996-ban megjelent „Wannabe” című sláger tette igazán ismertté, és a lánycsapat több mint 100 millió albumot adott el világszerte. Amikor 2012-ben London adott otthont az olimpiának, nem mást, mint a Spice Girls-t választották ki a záróünnepség sztárfellépőjének. Az együttes varázsának része volt a merész divatválasztás, beleértve a Buffalo Boots iránti vonzalmukat is. A tipikus Buffalo Boots egy hatalmas, vaskos tornacipő, amely alatt egy vastag platform található, aminek a vastagsága legalább 5 centiméter, de elérheti akár a 15 centimétert is. Vonzerejükhöz tartozik, hogy bár teljesen nevetségesek, hivalkodóak és még csak nem praktikusak, azonban igazi nosztalgiát váltanak ki a 90-es évek rave-kultúrája iránt.
A 90-es évek szédítő sikerei ellenére a tornacipők leestek a magas piedesztálról, vagy inkább platformról. Néhány hosszú évtizedig ezekről a cipőkről semmit nem lehetett hallani és tényleg úgy tűnt, hogy örökre eltűnnek a színről. Történt azonban, hogy a vállalat úgy döntött merész lépésre szánja el magát, és ajándék cipőket küld olyan ikonoknak, mint Gigi Hadid és Billie Eilish, akiknek a közösségi médiában közzétett posztjai (ahol ezeket viselik) visszahozták a lábbelit a divatba. Ostendoerfer szerint: „Azért hordják a cipőinket, mert szeretik őket, és ráadásul egy centet sem fizettünk érte… Ez a legfontosabb számunkra: hitelesnek lenni, mert a közösség nagyon gyorsan felismeri, ha valamit szívből, szeretetből csinálsz, vagy pedig csak azért, mert fizetnek érte.”
A vállalat már több mint kész arra, hogy kihasználja az újjáéledt imázsát, és ennek érdekében olyan top tervezőkkel kötöttek partnerséget, mint Vivienne Westwood, aki elősegítheti a további növekedést. Emellett kiterjesztették a licencelési stratégiájukat, így most már öveken, ékszereken, órákon, bőrdzsekiken, strandruhákon, zoknikon és illatszereken is megtalálható a Buffalo Boots védjegy. A COO szerint pedig a márka „minden bizonnyal új, erős piacok felé is nyitni fog, mint például Ázsia”. Általános tévhit, hogy a villám nem csap kétszer ugyanoda, azonban ha tudományosan nézzük ez távol áll az igazságtól, hiszen a villámok elég gyakran teszik ezt. Ugyanez igaz lehet a divatra is. A Buffalo Boots példája tökéletesen rámutat, hogy a vállalatoknak mindig készen kell lenniük arra, hogy kihasználják, amikor újra „beüt a mennykő”.