test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Nevezzük visszatérésnek? (Buffalo Boots és a divatciklus)

A divat, a művészet és a zene egy dologban közös: ciklikus természetűek. Jönnek a trendek, népszerűvé válnak, elérik a csúcspontjukat, aztán egy idő után – legyen az 15 perc vagy 15 év – népszerűségük elkerülhetetlenül csökken. Végül a tegnap még legmenőbb trend is elavulttá válik, és egyre közelebb kerül ahhoz, hogy eltűnjön a süllyesztőben örökre. Azonban ez az eltünés nem mindig végleges, hiszen néhány divathullám visszatér és újra sikeres lesz.

Nézzük csak meg a Netflixet, ahol az olyan megahitek, mint a Stranger Things, nagy adag 80-as évekbeli nosztalgiát tartalmaznak. Ha a divatot nézzük, a fiatal nők a 2010-es évek nagyrészében a 80-as évek trendjére emlékeztető magas derekú farmert viseltek annak ellenére, hogy ez a stílus a 80-as és a 90-es években „mama farmer” néven híresült el. Ha egy vállalat, művész vagy divatmárka olyan szerencsés, hogy a népszerűségük vissza-visszatér, akkor készen kell állniuk arra, hogy teljes mértékben kihasználják a helyzetet. Itt vagyunk a 2020-as évek elején, és úgy tűnik, hogy a 90-es évek egyik ikonikus divateleme a Buffalo Boots – jelenlegi COO-ja, Mirko Ostendoerfer vezetésével – készen áll arra, hogy újra visszatérjen a reflektorfénybe.

Fűszerezd újra az életed!

A Buffalo Boots leginkább azért vált ismerté, mert a 90-es évek világsztár lánycsapatának, a Spice Girlsnek a tagjai viselték. A brit együttest az 1996-ban megjelent „Wannabe” című sláger tette igazán ismertté, és a lánycsapat több mint 100 millió albumot adott el világszerte. Amikor 2012-ben London adott otthont az olimpiának, nem mást, mint a Spice Girls-t választották ki a záróünnepség sztárfellépőjének. Az együttes varázsának része volt a merész divatválasztás, beleértve a Buffalo Boots iránti vonzalmukat is. A tipikus Buffalo Boots egy hatalmas, vaskos tornacipő, amely alatt egy vastag platform található, aminek a vastagsága legalább 5 centiméter, de elérheti akár a 15 centimétert is. Vonzerejükhöz tartozik, hogy bár teljesen nevetségesek, hivalkodóak és még csak nem praktikusak, azonban igazi nosztalgiát váltanak ki a 90-es évek rave-kultúrája iránt.

A 90-es évek szédítő sikerei ellenére a tornacipők leestek a magas piedesztálról, vagy inkább platformról. Néhány hosszú évtizedig ezekről a cipőkről semmit nem lehetett hallani és tényleg úgy tűnt, hogy örökre eltűnnek a színről. Történt azonban, hogy a vállalat úgy döntött merész lépésre szánja el magát, és ajándék cipőket küld olyan ikonoknak, mint Gigi Hadid és Billie Eilish, akiknek a közösségi médiában közzétett posztjai (ahol ezeket viselik) visszahozták a lábbelit a divatba. Ostendoerfer szerint: „Azért hordják a cipőinket, mert szeretik őket, és ráadásul egy centet sem fizettünk érte… Ez a legfontosabb számunkra: hitelesnek lenni, mert a közösség nagyon gyorsan felismeri, ha valamit szívből, szeretetből csinálsz, vagy pedig csak azért, mert fizetnek érte.”

A vállalat már több mint kész arra, hogy kihasználja az újjáéledt imázsát, és ennek érdekében olyan top tervezőkkel kötöttek partnerséget, mint Vivienne Westwood, aki elősegítheti a további növekedést. Emellett kiterjesztették a licencelési stratégiájukat, így most már öveken, ékszereken, órákon, bőrdzsekiken, strandruhákon, zoknikon és illatszereken is megtalálható a Buffalo Boots védjegy. A COO szerint pedig a márka „minden bizonnyal új, erős piacok felé is nyitni fog, mint például Ázsia”. Általános tévhit, hogy a villám nem csap kétszer ugyanoda, azonban ha tudományosan nézzük ez távol áll az igazságtól, hiszen a villámok elég gyakran teszik ezt. Ugyanez igaz lehet a divatra is. A Buffalo Boots példája tökéletesen rámutat, hogy a vállalatoknak mindig készen kell lenniük arra, hogy kihasználják, amikor újra „beüt a mennykő”.