test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

STAGE: The Home Depot

Tavaly ilyenkor egy, az előkertemben ásott gödörben ültem, és hangosan azon tűnődtem, vajon elég nagy-e ahhoz, hogy elférjen benne egy méretes fa, amelyet épp aznap vásároltam. Tavaly tavasszal aránytalanul sok időt töltöttem barkácsáruházakban, és ezzel nem voltam egyedül. Tisztán emlékszem, hogy hosszú sorok kígyóztak a hatalmas parkolókban, és az emberek mind arra vártak, hogy a szigorú beengedési korlátozások ellenére bejuthassanak az áruházakba. Sokan közülük hozzám hasonlóan otthon ragadtak, és végre egy kicsit több idejük, vagy egy kicsit több motivációjuk volt a környezetük szebbé tételére. Szerencsés vagyok, hogy egy olyan országban élek, amely a magas oltási aránynak köszönhetően nagyrészt újra megnyitotta kapuit, azonban egy évvel később azon kaptam magam, hogy még több gödröt ások, még több fának. E heti elemzésünk tárgya a The Home Depot, az amerikai barkácsipari óriás, amely a COVID válság alatt kiugróan jó teljesítményt nyújtott.

Mi a The Home Depot?

A The Home Depot Inc., amely a köznyelvben csak Home Depot néven ismert, az Egyesült Államok legnagyobb barkácsáruháza. Az 1978-ban a Georgia állambeli Atlantában alapított Home Depot mára az Egyesült Államok városaiban mindenütt jelen van. 2296 egysége hatalmas, „nagydobozos” kiskereskedelmi áruház, azonban a Home Depot egyedisége abban rejlik, hogy az alapítók az áruház koncepcióját kezdettől nagydobozos áruháznak tervezték. Vagyis nem lassú, egyenletes lépésekkel haladtak e modell felé, hanem már a kezdeti terv is ez volt. Az indoklásuk szerint sokkal szélesebb termék- és szolgáltatáskínálatot akartak biztosítani, mint bármelyik versenytársuk, mivel akkoriban még nem igazán léteztek „mindent egy helyen” típusú barkácsáruházak. Az üzleti modell azonnal sikeresnek bizonyult: a vállalatot mindössze három évvel az alapítása után tőzsdére vitték, ami az internet előtti korszakban igazi ritkaságnak számított. A vállalat bevétele 2019-ben elérte a 110,2 milliárd USD-t.

Hogyan teljesített a Home Depot a COVID alatt?

Mint minden vállalat, a Home Depot is megszenvedte a kezdeti bezárásokat és az ebből eredő piaci sokkhatásokat 2020 márciusában. Május közepére azonban a vállalat részvényei elérték a válság előtti szintet, és a cég teljesítménye onnantól kezdve csak javult.

STAGE: The Home Depot

Sok vállalatvezető álmodik arról, hogy részvényeik ismét elérik a válság előtti szintet. A Home Depot részvények nemcsak kiválóan teljesítettek, hanem a vállalat tavaly rekordbevételt is realizált. A bevétel 2020-ban elérte a 132,1 milliárd dollárt, ami 19,9%-os növekedést jelent 2019-hez képest.

A The Stage cikkek ezen pontján jellemzően azoknak a stratégiai változtatásoknak a területén szoktunk mélyebbre ásni, amelyeket a vállalatok a COVID alatt a túlélés vagy a gyarapodás érdekében hajtottak végre. Könnyű lenne azt mondani, hogy a Home Depot egyszerűen csak jó időben volt jó helyen, ez azonban felületes érvelés lenne. A valóságban a Home Depot rendkívül fontos változtatásokat hajtott végre. Drasztikusan kiterjesztették a parkolóban történő áruátvétel lehetőségét. Digitális csatornáik 100%-ban megbízhatóak és terhelhetőek voltak, hogy lépést tartsanak a megnövekedett kereslettel. Gyorsan felállították az alkalmazásaikat. A vállalat szerint viszont a Home Depot által a COVID során végrehajtott összes újítás csupán egy hosszú távú stratégia felgyorsítása volt. Azt mondják, hogy a szerencse a felkészülteknek kedvez, és a Home Depot nem egyszerűen jó időben volt jó helyen. Ha nem lettek volna felkészülve a digitális átalakulási kényszer kezelésére, akkor közel sem értek volna el a 2020-as évhez hasonló sikereket.

Összegzés

Nem merem kiszámolni, de biztos vagyok benne, hogy 2021-ben eddig többet költöttem barkácsáruházakban, mint 2020-ban egész évben. Tavaly rátaláltam egy drága, de számomra örömet okozó szokásra, amelyet valahogy a külcsínre és a lakás értékének növekedésére vonatkozó homályos állításokkal magyarázok. Viszont őszintén szólva egyszerűen csak élvezem, hogy otthonná varázsoltam a házamat. Ahogy a Home Depot eddigi 2021-es teljesítményéből láthatjuk, sokan gondolkodnak hozzám hasonlóan. Rákaptunk e területre, elkezdtünk bízni a lakásfelújítási képességeinkben, és megvan bennünk a vágy, hogy továbbra is beruházzunk az otthonunk fejlesztésébe. Ez jó előjel a Home Depot jövője szempontjából.