Annak ellenére, hogy egyre több munkavállaló tér át olyan hibrid modellekre, amelyek nem igénylik, hogy minden egyes nap be kelljen menni a munkahelyre, az irodahelyiségek iránti kereslet mégsem csökkent ugyanilyen mértékben. Amint azt a Harvard Business Review megjegyezte, az új felmérési adatokból az derül ki, hogy az irodabérletek csökkenése átlagosan csak 1-2%-os volt, ami jóval kisebb, mint a részben vagy nagyrészt otthonról dolgozó munkavállalók aránya.
A HBR ennek a tendenciának három fő okára mutat rá. Először is, az irodákban maradt alkalmazottak kényelmetlenül érzik magukat, ha egy zsúfolt helyiségekben kell dolgozniuk. Ez ellentétes az elmúlt két év társadalmi és egészségügyi normáival, amelyek a távolságtartást tanácsolják különösen a zárt terekben. Azonban ezt az igényt – ami a nagyobb, levegősebb munkahely iránt támasztanak a dolgozók – maradéktalanul nem tudják teljesíteni a munkaadók. Másodszor, mivel a legtöbb alkalmazott heti egy vagy két napot (leggyakrabban hétfőn és pénteken) otthonról dolgozik, a vállalatoknak nem sok mozgástere marad. A különbség aközött, hogy heti 5 vagy 3-4 napot dolgozik, a munkavállaló szempontjából óriási, de logisztikai szempontból ez a „szabad” terület nem könnyen hasznosítható. Végül a munkáltatók úgy próbálják visszacsábítani az alkalmazottakat az irodába, hogy a fizikai tereket sokkal vonzóbbá teszik, mint korábban voltak. Ez a fajta ösztönző rendszer a személyes együttműködést, a kreativitás javítását és a jobb vállalati kultúra kialakítását hivatott elősegíteni. Tehát az előrejelzések ellenére, amik a kevesebb irodahelyiség használatára vonatkoztak, ez a csökkenés még mindig nem következett be. Vannak olyan cégek, mint az Appear Here, amelyek készen állnak arra, hogy kihasználják ezt a nem is annyira visszaeső piacot.
Királynőnek való
Az Appear Here alapításának története egyszerre brit és határozottan eltérő az eddig bevált gyakorlattól. A vállalatot 2012 nyarán ketten alapították, akiknek az volt az ötletük, hogy éppen a királynő gyémántjubileumára időzítik egy új márka megjelenését. Az alapítók két héten belül megtalálták az optimális helyet a Rock & Rule számára, ahol II. Erzsébet királynőt ábrázoló, de lázadó lendülettel ellátott, limitált kiadású pólókat és ruhadarabokat árultak. Bár sokan csak a furcsa pólók miatt jöttek be, meglepően sok vendég érdeklődött magáról az üzlethelyiségről. Sokan közülük azon siránkoztak, hogy milyen nehéz minőségi helyeket találni. Mivel az ötleteik megvoltak, már csak egy tökéletes hely kellett, ahol elindulhatnak. A Rock & Rule egyik alapítója, Ross Bailey a nyereség egy részét az Appear Here nevű cég elindítására fordította, amely a bérlők és bérbeadók egymásra találását segíti a rövid távú bérléshez. Most bárki egyszerűen rákereshet az oldalukon, hogy gyorsan és egyszerűen „üzleteket, piacokat és pop-up üzleteket béreljen a világ városaiban”.
Az egyik legfontosabb módja annak, hogy a cég segít másoknak megtalálni a megfelelő helyet – és nem csak egy helyet – a kurátori városkalauzokon keresztül történik. Részletes útmutatókkal rendelkeznek, amelyek behatárolják az egyes városrészek jellegét, valamint azt, hogy milyen típusú emberek látogatják az adott területet. Az eddigi sikerek miatt – ügyfelei között szerepel az Apple, a Nike, a Chanel és a Netflix – nem csoda, hogy a vállalat tizenkilenc különböző forrásból összesen több mint 22 millió USD értékben kapott befektetést. A termékük valóban más; a legtöbb konkurens oldal egyszerűen csak egy kifinomulatlan keresőmotorként működik, azonban a javaslataik nem kifejezetten optimálisak. Azzal, hogy a vállalat az ötletét nagyon jól kivitelezte kiváló hírnevet szerzett, és kiérdemelte a lehetőségét annak, hogy évtizedekig az ingatlanpiac szereplője legyen.