test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

A COVID kifogás

Minap egy cég tévedésből duplán számlázott az előző időszakra. Ennek kapcsán kellett rádöbbennem, hogy ebben az esetben most nem lesz elég egy email, hanem személyes kapcsolatot kell teremtenem a helyzet orvoslása érdekében. Persze bárki hibázhat, de érdekes módon az ügyfélszolgálat mégsem volt valami segítőkész.

Amikor rámutattam, hogy egy ilyen egyszerű hiba miatt kell ennyi időt telefonálással töltenem arra hivatkoztak, hogy milyen nagy terhet ró az ügyfélszolgálatra a „globális (COVID) válság”. Ez 2021 szeptemberében volt, a cég Bostonban található, amely nem egészen a járvány epicentruma. Rendben, de mi köze a járványnak ahhoz, hogy kétszer számlázol nekem?

Nem én vagyok az egyetlen, akinek elege van abból, hogy bármi balul sül el a járványra hivatkoznak. A véget nem érő pandémia jó ok arra, hogy a vállalatok az esetleges hibáikat ennek segítségével próbálják elkendőzni. Vegyük például az Egyesült Államokban található éttermeket. Sok cégtulajdonos okolja a COVID-ot csak azért, mert nem talál elegendő és megfelelően szakképzett munkavállalót az éttermébe. Érdekes, de a panaszkodás mellett elfelejtkeznek arról, hogy milyen nevetséges fizetést kínálnak a dolgozóknak. Mindeközben a minimálbérnél többet fizető éttermek – láss csodát – nem szenvednek olyan mértékű munkaerőhiányban. Igen, paradigmaváltás történt az iparágban – és az alkalmazottak lényegesen magasabb fizetéseket követelnek –, de úgy tenni, mintha ez a váltás soha nem történt volna meg, nem elfogadható kifogás.

Átlag felett

A jó hír az, hogy a magukra valamit is adó cégeket most sokkal könnyebb megkülönböztetni az átlagostól, mint valaha. Mivel nagyon sok vállalat használja rosszhiszeműen a COVID-kifogást, az az ügyfélszolgálat, ami nem él ezzel, egyértelműen az átlag fölé tud emelkedni. Észrevettem, hogy a partnereim különösen hálásak az olyan ügyfélkapcsolatért, ami a járvány előtti időszakkal azonos szintű. Ez azért van, mert nem én vagyok az egyetlen, aki észrevette ennek a szegmensnek az általános színvonalbeli visszaesését az elmúlt másfél évben. Nemrégiben egy 4 csillagos szállodában szálltam meg Londonban, ahol még mindig sok a járványhoz kapcsolódó korlátozás van érvényben. Nos, ha jobban belegondolok, ami valóban pénzt takarít meg nekik az, hogy három naponta kínálnak takarítást és az executive társalgójukat zárva tartják. Ezek a megszorítások nem eredményeznek könnyebbséget a fogyasztó számára, hiszen az árak magasabbak, mint a járvány előtt.

A dolgok még bonyolultabbá válnak, ha személyes szinten vizsgáljuk a COVID kifogásokat. Az emberek óriási szenvedésen mentek keresztül szerte a világon, emellett a járvány negatív mentális egészségügyi hatásai is megdöbbentőek. Néhány ember sokkal több megpróbáltatással találkozott, mint mások a keményebb, szigorúbb és elhúzódó lezárások miatt. Ezek az intézkedések ellentmondást nem tűrő volta miatt sok ember vett föl rossz személyes higiéniai szokásokat, lásd kevesebb mozgás, nassolás, stb. Eredmény: elhízás!
De szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy a további életünk plusz kilókkal egész biztosan egészségügyi kockázatokat fog eredményezni. Jó hír azonban, hogy ez a folyamat visszafordítható, bár ez persze némi önfegyelmet igényel. Az emberek és a vállalkozások egyaránt nem használhatják tovább rosszhiszeműen a COVID kifogást, hiszen ez gátat szab abban, hogy vállalkozásaikat és életüket a normál kerékvágásba állítsák vissza.