A Shein, a kínai online ruházati kereskedelmi vállalat jelentős lépéselőnyre tett szert azzal, hogy bizalmasan benyújtotta a tőzsdei bevezetés iránti kérelmét az Egyesült Államokban. Ez a lépés, amelyet a befektetők már vártak, kritikus fordulópontot jelent a vállalat számára, amely a különböző kritikák közepette egyre inkább igyekszik átalakítani nyilvános arculatát.
A bizalmas benyújtásról szóló döntés lehetővé teszi a Shein számára, hogy a nyilvánosságtól távol készüljön fel a tőzsdei bevezetésre. Ez a stratégia nem szokatlan a tőzsdére lépés bonyolult körülményei között navigálni kívánó vállalatok körében. A Shein tervei, amelyekről eredetileg a kínai média számolt be, egy olyan időszakban történnek, amikor a vállalatot különböző kritikák érik és ezért megváltoztatja üzleti gyakorlatát.
A 66 milliárd dollárra értékelt Shein amerikai tőzsdei bevezetésének kilátása várhatóan jelentős figyelmet fognak kiváltania szabályzóhatóságok részéről, különösen az USA és Kína közötti jelenlegi feszült kapcsolatok miatt. Ez a vizsgálat valószínűleg kiterjed majd a vállalat üzleti tevékenységére, kereskedelmi gyakorlatára és etikai normáira. A cég figyelemre méltó népszerűségre tett szert az Egyesült Államokban, különösen a tinédzserek és fiatal felnőttek körében a megfizethető, divatos ruházati cikkek és kiegészítők széles választékának köszönhetően. Azonban a tevékenységük nem volt ellentmondásoktól mentes. A vállalatot dizájnlopás vádjával szembesítették és kritizálták, hogy egyenlőtlenül részesül egy olyan amerikai kereskedelmi szabályból, amely mentesíti a vámok alól. Emellett azért is folytattak ellenük vizsgálatot, mert állítólag kapcsolatban állnak a Hszincsiangból származó gyapottal, egy olyan kínai régióból származó alapanyaggal, amelyet az ujgurok kényszermunkájával kapcsolatos panaszokkal hoztak összefüggésbe.
E problémákra válaszul számos kezdeményezést indítottak imázsuk javítására és az aggályok kezelése érdekében. Az amerikai kongresszus két tagja sürgette az Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletet, hogy a Shein egy független fél által igazolja, hogy nem támaszkodik ujgur kényszermunkára, de a vállalat továbbra is fenntartja a zéró tolerancia álláspontját a kényszermunkával szemben. A cég a formatervezési lopás vádjait követően együttműködési programot indított független tervezőkkel. A vállalat elkötelezte magát továbbá a fenntarthatósági célok mellett, és ezzel csatlakozik a globálisan egyre jobban előtérbe kerülő etikus és környezetbarát gyakorlatokhoz. A Forever 21-gyel való partnerség a Shein fizikai kiskereskedelmi jelenlétének lehetséges bővülését jelzi.
Nem minden erőfeszítésük váltott ki azonban pozitív fogadtatást. A kínai raktáraikban nemrégiben influencerek számára tartott eseményt a közösségi médiában kritikával illették, mivel azt túl kihívónak minősítették. Ez az incidens rávilágít a Shein előtt álló kihívásokra, amelyekkel imázsának átalakítása és gyakorlatának a globális elvárásokhoz való igazítása során szembesül, különösen az amerikai nyilvános piacra való belépésre készülve.
Ahogy a Shein átvészeli ezt az átalakulási fázist, a tőzsdei bevezetés kimenetelét és az azt követő teljesítményt is kiemelt figyelem fogja övezni, amely egyfajta fokmérőként szolgál arra nézve, hogy a kínai online vállalatok hogyan tudnak alkalmazkodni és boldogulni a globális piacon.