Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Baby Blues

Fókuszban a babák: két üzleti történetet követtünk ezen a héten...

Oh Baby!

Az Egyesült Államokban az országos tápszerhiány miatt több millió csecsemő maradt fő táplálékforrás nélkül, ezért a mostani helyzet több szülőt tölt el aggodalommal. (A legtöbb ily módon táplált csecsemő legalább egyéves koráig függ a tápszertől, amíg az emésztőrendszerük készen nem áll a szilárd táplálékra való áttérésre). A részben a COVID-19 járvány okozta ellátási lánc problémái már tavaly óta befolyásolták a tápszerek hazai kínálatát, és erre még februárban az Abbott Nutrition (az USA legnagyobb csecsemőtápszer-gyártója) visszahívta több termékét a boltokból szennyezettség miatt, illetve bezárta az ezzel kapcsolatba hozott michigani gyárát.

Mivel az Egyesült Államokban mindössze három nagyvállalat uralja a tápszerpiacot, ha az egyiküknél gondok vannak, akkor az ellátás az egész piacon akadozik. Az USA dolgozik a tápszerimport növelésén, de a probléma valós: május első hetében a készletek 43%-a nem volt raktáron az Egyesült Államokban, és a kétségbeesett szülők az Amazonon és más útvonalakon szerezték be a gyermekeik számára szükséges tápszereket. A CVS, a Walgreens és a Target üzleteiben és online jelenleg alkalmanként három-négy doboz tápszerre korlátozzák a megvásárolható mennyiséget, az FDA pedig az Abbottal együttműködve igyekszik helyreállítani a bezárt michigani üzem biztonságos működését. Az Abbott a héten közölte, hogy az FDA jóváhagyásától függően két héten belül újraindíthatja a gyártást az üzemben, de további hat-nyolc hétnek kell eltelnie, mire a tápszerek a boltok polcaira kerülnek.

Új előny – abortuszos utazás

A Starbucks nemrég bejelentette, hogy megtéríti azoknak az alkalmazottainak az utazási költségeit, akiknek az államból ki kell utazniuk ahhoz, hogy abortuszra jogosultak legyenek, mert a szolgáltatás lakóhelyük 100 mérföldes körzetén belül nem elérhető. Ezzel csatlakozva azon vállalatok kis csoportjához, amelyek az abortuszhoz való hozzáférés védelmében lépnek fel, mivel kiszivárgott hírek szerint a Legfelsőbb Bíróság valószínűleg hamarosan hatályon kívül helyezi a Roe v. Wade ítéletet. A külföldiek számára a közel 50 évvel ezelőtti Roe kontra Wade ügy talán a leghíresebb, amikor is a Legfelsőbb Bíróság döntése értelmében az Egyesült Államokban kimondta a nők abortuszhoz való alkotmányos jogát. A Politico azonban a hónap elején megszerezte azt a kiszivárgott véleménytervezetet, amelyből kiderül, hogy a Legfelsőbb Bíróság az 1973-as ítélet hatályon kívül helyezését tervezi, ami azt jelenti, hogy számos államban azonnal betiltják az abortuszt.

A Starbucks azon kevés cég közé tartozik – köztük a Yelp, a Citigroup és a Tesla -, amelyek bejelentették, hogy tervezik az abortuszra szoruló alkalmazottak utazási költségeinek fedezését. A legtöbb vállalat és üzletvezető azonban csendben maradt, mióta kiszivárgott a Legfelsőbb Bíróság véleménytervezete. A Guttmacher Intézet, az abortuszjogokat támogató kutatószervezet megállapításai szerint az abortuszt végző intézménytől való átlagos távolság 97 mérfölddel, 25 mérföldről 122 mérföldre nőne, ha a fent említett ítéletet hatályon kívül helyeznék.

A Starbucksnak 240 000 alkalmazottja, és közel 9000 üzlete van az Egyesült Államokban. A vállalat nem volt hajlandó megosztani, hogy hány alkalmazottja dolgozik Texasban és más olyan államokban, amelyek rövidesen betiltják az abortuszt, ha a Legfelsőbb Bíróság hatályon kívül helyezi Roe v. Wade ítéletet.

A Starbucks kijelentette, hogy a döntés, miszerint fedezi az alkalmazottak abortusz miatti utazási kiadásait, kiegészíti az amúgy is kiterjedt egészségügyi szolgáltatásokat, amelyek magukban foglalják a nemi hovatartozást megerősítő ellátás biztosítási fedezetét, valamint a béranyasággal, örökbefogadással és termékenységi kezelésekkel kapcsolatos költségeket. A vállalat hétfőn közölte, hogy elkezdi fedezni a nemi identitást megerősítő ellátás utazási kiadásait azon alkalmazottak számára is, akik nem jutnak hozzá ehhez a lakóhelyük közelében, mivel a törvényhozók országszerte transzellenes törvényeket vezetnek be.