A globális mobiljáték piac 2022-2026 között 9,76%-os CAGR-rel növekedve 2026-ra várhatóan eléri a 151,1 milliárd USD értéket – derül ki a Global Mobile Gaming Market című legfrissebb jelentésből. Az olyan tényezők, mint a játékipar bővülése, a mobiljátékokra fordított kiadások és az okostelefonok számának emelkedése, a mobiljáték felhasználók táborának szélesedése, az internet elterjedése, illetve a gyors urbanizáció a piac növekedését ösztönzik. Ez a jelenség nem csak néhány országban jelentkezik; a globális játékipar bővül, és ebben a bővülésben az okostelefonok jelentős szerepet játszanak.
A mobiljátékok fejlődése példátlan lehetőségeket eredményezett a játékipar számára. Számos új és régi piaci szereplő próbálja megvetni a lábát ezen az egyre bővülő piacon. Az egyik vállalat a Unity, amely készen áll a jövőre nézve, hiszen ők segíthetnek abban, hogy a mobiljátékok a teljes életciklusuk alatt is képesek legyenek értéket nyújtani és bevételt szerezni.
A motor
Az eredetileg Dániában alapított, de ma már San Franciscóban székelő Unity elsősorban szoftverfejlesztő vállalat. A cég honlapja szerint ők „a világ vezető platformja az interaktív, valós idejű 3D (RT3D) tartalmak létrehozására és működtetésére”. Lényegében egy igen fontos platformot jelentenek a játékfejlesztők számára, mivel a mobiljátékok 61%-át a Unity játékmotorjával fejlesztik, így természetszerűleg ez a világon a legnépszerűbb. A vállalat legjövedelmezőbb részlege a játékfejlesztőknek és kiadóknak nyújt segítséget játékuk üzemeltetésében. Pontosabban ez a divízió segít a játékfejlesztőknek abban, hogy ténylegesen pénzt keressenek alkotásaikból a hirdetésekkel és az alkalmazáson belüli vásárlásokkal. Mivel a legtöbb mobiljáték ingyenes, a játékfejlesztők számára a monetizáció az egyetlen módja annak, hogy tőkét kovácsoljanak kemény munkájukból. Világszerte több mint 2,2 milliárd aktív mobiljátékos van (56%-uk hetente több mint tízszer játszik), és igen kemény verseny folyik ezekért a felhasználókért: az App Store-t és a Google Play-t tekintve a mobiljátékok több mint 99%-a 50 és 100 letöltés között van. Ezeknek a játékoknak a többsége nem túl jó, de még a kiváló játékok is elveszhetnek a tömegben, ezért a Unity egy olyan platformot biztosít a játékfejlesztők számára, amely segít nekik abban, hogy észrevegyék őket.
A Unity hirdetési szolgáltatása azt is lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy az összes alkalmazásboltban egyazon folyamaton belül bevezessék a monetizációt, ami nagyban leegyszerűsíti a kiadók számára a műveletet. Bár ez nem egy különösebben egyedi ajánlat, és talán nem is hangzik túl nagy dolognak, azonban a Unity képessége, hogy ezt egyszerűen és tökéletesen kivitelezi, hatalmas ösztönző az ügyfelei számára. És ez az a pont, ahol a legtöbb mobiljáték-fejlesztő kudarcot vall, azonban a Unity itt lép közbe, hogy a dolgok úgy működjenek, ahogyan kell. A Unity nemcsak a játékfejlesztőknek, hanem a mobiljátékokban hirdetni kívánó vállalatoknak is kínálja szolgáltatásait. A Unity célzott hirdetéseket kínál, amelyeket állítása szerint hatékonyabbá tud tenni a rendelkezésére álló játékok széles skálája és az ebből következő hihetetlen mennyiségű adat miatt.
Összességében a Unity olyan üzleti modellt dolgozott ki, amely lehetővé teszi számukra, hogy a játék teljes életciklusa alatt, a fejlesztés során és a megjelenés után is bevételeket szerezzenek. És mivel a vállalat a jelentős piaci részesedés megszerzése érdekében a növekedést helyezi előtérbe a nyereségességgel szemben, a befektetők arra fogadnak, hogy ez az Amazon-szerű megközelítés hatalmas osztalékot fog hozni a későbbiekben. Bár a Unity a mobiljátékok területén tevékenykedik, amely a gyors fel- és eltünésekről ismert, a vállalat alapjai biztosítják a cég tartós jelenlétét, jelentőségét és talán dominanciáját is.