test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Elromlott a kábel? (2. rész): Patthelyzet

A Charter állításaira válaszul a Disney azt közölte, hogy piaci alapú feltételeket tartalmazó megállapodást ajánlott és innovatív módszereket javasolt arra, hogy a streaming-alkalmazásait elérhetővé tegye a Charter kábeles előfizetői számára. A Disney azt is elmondta, hogy a legkedvezőbb feltételeket kínálta a díjak, a forgalmazás, a csomagolás és a reklámozás tekintetében.

A kérdés továbbra is az, hogy a Charter milyen díjakat fog fizetni majd a Disney műsoraiért, és hogyan fogják ezeket a filmeket és műsorokat az előfizetők számára csomagban kínálni. A Charter ragaszkodik ahhoz, hogy nem akar felárat fizetni olyan csatornákért, amelyeket ügyfelei nem néznek és hozzátette, hogy a díjemelések arra késztetik az ügyfeleket, hogy felmondják az előfizetésüket.

Christopher Winfrey, a Charter vezérigazgatója csalódottságának adott hangot a kialakult patthelyzet miatt és kijelentette, hogy a cég egy alternatív modellt javasolt, amelyet a Disney nem fogadott el. A kialakult helyzetre kétféle megoldási lehetőséget lát: „Vagy haladunk előre egy új, együttműködésen alapuló videómodellel, vagy továbblépünk.”

Piaci hatás és jövőbeli irányok

A Charter sajtótájékoztatója azonnali hatást gyakorolt a hagyományos médiatársaságok részvényeire, ami a szórakoztatóipari értékpapírok szélesebb körű eladásához vezetett. A Disney részvényei közel 3 százalékkal estek, míg a Paramount és a Warner Bros. Discovery több mint 9 százalékos, illetve 12 százalékos csökkenést szenvedett el. És nem úszta meg a Charter sem, mivel a részvényei szintén több mint 3 százalékkal estek.

Mivel a nézők egyre inkább átállnak a kábeltelevízióról a Netflixhez hasonló streaming-szolgáltatásokra, az olyan kábelszolgáltatók, mint a Charter és a Comcast azzal a kihívással küzdenek, hogy prémiumot kell fizetniük olyan tartalmakért, amelyeket kevesebben „fogyasztanak” hagyományos eszközökkel. A másik oldalon pedig az olyan tartalomszolgáltatók, mint a Disney alkalmazkodnak és azt tervezik, hogy a népszerű csatornáik streaming változatban is elérhetők lesznek.

A Charter a Disneyvel való megegyezés érdekében olyan előfizetési csomagot javasolt, amely a hagyományos televíziós és a streaming alkalmazásokat is magában foglalja. A Disney azonban elutasította ezeket a feltételeket, ami arra késztette a Chartert, hogy alternatív videómegoldásokat keressen, beleértve az olyan technológiai óriások által kínált szolgáltatásokat, mint az Apple és a Roku.

Összefoglalva, a kábeltelevíziós iparág az Egyesült Államokban válaszúthoz érkezett. Az egykor rendkívül jövedelmező kábeltévé modell óriási kihívással néz szembe, mivel a fogyasztók a streaming-szolgáltatások felé mozdulnak el, és egyre többen mondják fel előfizetésüket a hagyományos szolgáltatóknál. A Charter Communications és a Walt Disney Company között zajló csata élesen rávilágít arra, hogy az iparágnak a kialakult helyzethez sürgősen alkalmazkodni kell és létfontosságú az átalakulás is ahhoz, hogy a változó médiatérben fennmaradjon. A kábeltelevíziózás jövője továbbra is bizonytalan, de egyértelmű, hogy jelentős változások vannak kilátásban.