A világjárvány okozta kezdeti nehézségek ellenére számos fitneszcég volt képes sikeresen zárni a 2020-as évet. A Technogym Európa egyik vezető cége például 2020 első felében 50%-kal növelte a fitneszgépek és a közvetlenül az ügyfeleknek szóló online edzésprogramok értékesítését. A kezdeti fellendülés után azonban 2021-ben visszaesés következett. A vállalatok általában véve nehezen tudták elérni a 2020-ban tapasztalt növekedést, miközben az ellátási lánc többletköltségeivel is meg kellett küzdeniük. A világjárvány első napjaitól eltérően 2022-ben sokkal kisebb kereslet mutatkozott a fitnesz jellegű termékek iránt, és sok ezzel foglalkozó cégnek újabb válsághelyzettel kellett szembenéznie.
A Peloton – ami egy előfizetéses, online, otthoni kerékpáros edzésprogram, és lehetővé teszi, hogy az emberek élőben csoportos edzéseken vegyenek részt – szintén lassuló eladásokról számolt be. A tavaly novemberi eredmények tükrében a Peloton elmaradt a bevételi céloktól, és 376 millió dolláros nettó veszteséget könyvelt el. A Peloton 2021-ben nagy összegeket költött a házon belüli ellátási lánc javítására, miután hónapokig tartó szállítási késedelmek nehezítették a munkájukat. Aztán decemberben a Peloton egy súlyos PR-válsággal is szembesült, amely az HBO Max „Szex és New York” rebootjának egyik epizódjával kapcsolatos, amelyben a főszereplő egy Peloton óra elvégzése után szívrohamban elhunyt.
Azonban a dolgok természetesen nem csak rossz irányba fordulnak. Ha egy szektor válságban van, azt mondják, hogy csak az erős cégek maradnak életben. Ezért van az, hogy az olyan cégek, mint a Life Fitness a globális „ellenszél” ellenére is kivételesen jól teljesítenek. A Life Fitness 160 millió USD éves bevételével és 2460 alkalmazottjával a fitneszgépek piacának feltörekvő szereplője. Csoportjuk márkáit – Life Fitness, Hammer Strength, Cybex és ICG – szinte mindenki ismeri, aki valaha is megfordult már edzőteremben. Eszközeik a kardiótól az erőnléti tréningeken át a kiscsoportos edzésekig és kiegészítőkig terjednek. Ezenkívül egyre nagyobb piaci részesedést szereznek a Health Clubok a vendéglátás és a többlakásos házak szektorában is.
Partnerkapcsolatok
Az egyik módja annak, hogy a vállalat relevanciát szerezzen és ezáltal maradandót alkosson, az innovatív együttműködések. A Life Fitness partnerségre lépett az EVEN Hotels-szel, amely elkötelezte magát amellett, hogy a vendégeknek átfogó wellnessélményt nyújtson – azt a fajta élményt, amelyet korábban csak a csúcskategóriás fürdők és üdülőhelyek nyújtottak -, de sokkal elérhetőbb formában. „Azok számára építettük ezt a fajta brand élményt, akiknek szükségük van a wellnessre utazásaik során, mert a wellness nekik egy életforma” – mondta Raul Ortiz, az EVEN Hotels márkamarketingért felelős alelnöke. „Az EVEN Hotels víziója az, hogy a „wellness utazás” mindenütt jelen legyen. Az, hogyha a wellness utazás Amerika főbb utcasarkain is elérhető lesz, ott ahol egy hétköznapi szálloda megtalálható, akkor tudni fogjuk, hogy sikerrel jártunk ezzel az ötlettel”. Ennek érdekében sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a szállodai edzőtermekre és ebben segítenek a Life Fitness berendezései is. Ortiz úr szerint „elmúltak azok az idők, amikor elég volt egy 250 négyzetméteres fitneszterem”. A számok ezt igazolják. A Life Fitness által az O’Hare nemzetközi repülőtéren közel 500 utazó körében végzett Fitness on the Fly felmérés kimutatta, hogy a megkérdezettek csaknem 80%-a azt állítja, hogy utazásai közben használja a szállodai fitneszlétesítményeket. És a fő ok, ha az utazók nem veszik igénybe a szállodai fitneszközpontot, az a felszereltség hiányosságaira vezethető vissza.
Ahhoz, hogy az üzletemberek a csúcson maradhassanak, fittnek és aktívnak kell maradniuk. A Life Fitness a partnerségek proaktív megközelítése és a folyamatos innováció révén emelkedik a fitneszipar ranglétráján. Pontosan azt nyújtják az ügyfeleknek – korra és nemre való tekintet nélkül -, amire szükségük van. Ez kifejezetten jó előjel a vállalat jövője szempontjából.