Ahogyan a mobilitás és a fenntartható életmód egyre nagyobb teret nyer az ingatlanpiacon, úgy válnak egyre népszerűbbé a mobil otthonok is – azok a korszerű lakhatási megoldások, amelyek dinamikus életvitelt, rugalmasságot és költséghatékony alternatívát kínálnak a hagyományos építkezésekkel szemben, ezáltal lehetővé téve a fiatalabb generációk számára is a saját ház birtoklásának eddig elérhetetlennek tűnő álmát.
A Mobile Homes Centre, Magyarország elsőszámú mobilház kereskedése idén tavasszal egy rendhagyó, mégis szimbolikusan sokatmondó eseménnyel hívta fel a figyelmet a mobilházak világára: húsvéti tojásvadászatot szervezett. Telephelyük erre kiváló helyszínként szolgált, az utóbbi időszak drasztikusan megnövekedett forgalma ellenére is hazánk legnagyobb készlete – kb. 50 mobilház 3200 m2-en – állt rendelkezésre, hogy az akciós tojásokat, melyekben vásárlásnál beváltható kedvezmény kuponok voltak, a szervezők gondosan elrejtsék.
Azonban a rendezvény célja túlmutatott a játékosságon: a cég egyértelmű szándéka volt, hogy közelebb hozza ezt az innovatív lakhatási formát mindazokhoz, akik értékelik a szabadságot, a modernitást, az újító szemléletet – és akik olyan otthont keresnek, amely követi életvitelük ritmusát. A húsvéti program egyszerre volt családbarát esemény, interaktív bemutató és a mobilházakat megismertető, edukatív célzatú aktivitás: a résztvevők személyesen is megismerkedhettek a különböző mobilház-típusokkal, miközben egy komoly kedvezményekkel járó tojásvadászatban vettek részt.
A rendezvény nyitására több érdeklődő csapat érkezett a telephelyre, ahol a szervezők rövid tájékoztatót követően elindították a programot. Az esemény keretében elrejtett kedvezmények között szerepeltek közepes és nagyobb értékű árengedmények és egy kiemelt, 3 millió forint értékű kedvezmény is, amelyet egy Palermo típusú új készházban talált meg az egyik résztvevő. A nyertes a kedvezményt azonnal érvényesítette egy beszállításra váró használt mobilház megvásárlásához, amelyet a részletes műszaki ellenőrzést és a szükséges javítások elvégzését követően májusban a Mobile Homes Centre már telepített is számára.
A visszajelzések alapján a program folyamán sokan nemcsak szórakoztak, de első kézből szereztek tapasztalatot a mobil otthonoknak az utóbbi évtizedben szignifikánsan növekedett komfortját és összeszerelési minőségét illetően. A tapasztalatok szerint az ilyen közösségi, interaktív események hatékonyan írják át azokat a sztereotípiákat, amelyek még mindig sokak fejében élnek a mobilházakról – különösen egy olyan piacon, amely ennyire dinamikusan fejlődik hazai és nemzetközi szinten egyaránt.
A magyar mobilház piac ugyan még nem érte el a nyugat-európai országok telítettségét, de már most is évi 10–15%-os növekedést mutat, különösen a fiatal, mobil életformát kereső vásárlók körében. A szegmensre jellemző, hogy az új és használt mobilházak egyaránt népszerűek, az árak pedig – típustól és felszereltségtől függően – 6 és 30 millió forint között mozognak. A Palermo típushoz hasonló prémium modellek pedig már nemcsak nyaralóként, hanem állandó lakhatásra alkalmas otthonként is egyre keresettebbek, melyhez az országban egyedüliként banki alapú finanszírozási lehetőség is elérhető a Mobile Homes Centre-nél.
A Mobile Homes Centre húsvéti kampánya üzletfejlesztési szempontból vizsgálva egy nagyon kreatív példája annak, hogyan lehet egy termékkategória iránt nem csak érdeklődést generálni, hanem a fogyasztói célcsoport – a piacon korábban elmaradt – edukációját élményalapú eszközökkel megtámogatni. Az esemény játékos formában szólította meg azokat a célcsoportokat, akik számára a mobilitás, az önállóság és az újító szemlélet nemcsak életstílus, hanem elvárás is. A cég nem titkolja: a jövőben további hasonló eseményeket tervez, amelyek egyszerre szolgálják az edukációt és az értékesítést – hiszen a szabadság érzését ma már nemcsak egy utazás, hanem akár az otthonunk is jelentheti.