Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Kanada is vámolja a kínai elektromos járműveket

Ahogy a nyugati gazdaságok és Kína között fennálló kereskedelmi feszültségek egyre fokozódnak, múlt héten Justin Trudeau kanadai miniszterelnök bejelentette, hogy Kanada szintén 100 százalékos vámot vet ki a Kínában gyártott elektromos járművekre (EV). Ezzel a lépéssel Kanada csatlakozik az Európai Unióhoz és az Egyesült Államokhoz, amelyek szintén hasonló vámokat vezettek be, hogy megvédjék a hazai autóiparukat a kínai EV-import által támasztott növekvő versenytől.

Az októberben hatályba lépő kanadai vámtarifa a legújabb fejleménye annak a szélesebb körű globális stratégiának, amelynek célja a kritikusok által tisztességtelennek nevezett kínai kereskedelmi gyakorlatok ellensúlyozása. Kína évek óta nagymértékben támogatja hazai elektromosjármű-gyártását, lehetővé téve a kínai autógyártók számára, hogy járműveiket jelentősen alacsonyabb áron kínálják a nyugati piacokon, ez az árelőny aztán Észak-Amerikában és Európában aggodalmakat keltett, hogy a hazai autógyártók hazai pályán kiszorulnak a versenyből, ami munkahelyeket és az autóipar gazdasági stabilitását fenyegeti.

Trudeau miniszterelnök bejelentése aláhúzza a nyugati gazdaságok által Kína agresszív EV-stratégiájára adott válaszként alkalmazott együttműködési megközelítést. „Azt hiszem, mindannyian tudjuk, hogy Kína nem ugyanazok a szabályok szerint játszik” – jegyezte meg Trudeau, hangsúlyozva annak fontosságát, hogy Kanada lépései „összhangban és párhuzamosan haladnak a világ más gazdaságaival”. A döntés a kanadai autógyártók és szakszervezetek intenzív lobbitevékenységét követte, akik olyan intézkedéseket szorgalmaztak, amelyek kiegyenlítik a versenyfeltételeket a kínai importtal szemben. Első körben az Egyesült Államok állt a kereskedelmi konfliktus élére, mivel a kínai elektromos autókra kivetett vámok e hónap végén lépnek hatályba. Az Egyesült Államok régóta bírálja Kína kereskedelmi gyakorlatát, különösen a támogatásokat, amelyek a kínai termékeknek versenyelőnyt biztosítanak a nemzetközi piacokon. A vámok kivetésével az amerikai kormány célja, hogy megvédje autóiparát az általa tisztességtelennek vélt versenytől, ugyanakkor határozott üzenetet küld Kínának arról, hogy méltányosabb kereskedelmi gyakorlatra van szükség. A tarifák természetesen vitát váltottak ki arról, hogy milyen hatással lehetnek az elektromos járművek elterjedésére, ami a tiszta energiára való globális átállás kulcsfontosságú eleme. A kritikusok szerint a kínai elektromos járművek drágulásával ezek a vámok lelassíthatják a kibocsátásmentes járművekre való átállást, különösen a költségtudatos fogyasztók körében. Joanna Kyriazis, a Clean Energy Canada közkapcsolati igazgatója aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a vámok „kevesebb megfizethető elektromos járműhöz vezetnének a kanadaiak számára, kevesebb lenne a verseny és több lenne az éghajlatszennyezés”.

Ahogy Kanada és az Egyesült Államok minél inkább előrehalad ezekkel a vámokkal, az elektromos járművek globális kereskedelmi helyzete egyre vitatottabbá válik. Bár a cél a hazai iparágak védelme, a fogyasztókra és a környezetre gyakorolt tágabb értelemben vett következményeket a következő hónapokban szorosan figyelni fogják.