Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Kikötői problémák: A munkássztrájk továbbgyűrűző hatásai

Kedden, közel öt évtized óta először, a 45 000 dokkmunkást képviselő Nemzetközi Hosszútávfuvarozók Szövetsége (ILA) sztrájkba lépett a Keleti és az Öböl-menti partvidéken, jelentős fennakadásokat okozva az ország néhány legforgalmasabb kikötőjében.

A sztrájkra azt követően került sor, hogy a szakszervezet és a kikötői munkáltatókat képviselő United States Maritime Alliance (USMX) között az utolsó pillanatban folytatott tárgyalásokon nem sikerült megállapodásra jutni. A munkabeszüntetésnek komoly következményei lehetnek az amerikai kereskedelemre és a gazdaság egészére nézve, különösen az ünnepi szezon közeledtével. A tárgyalások fő vitapontjai a béremelések és az új technológiák bevezetése a kikötőkben. Az ILA béremelést követelt, eredetileg 77%-os emelést akartak egy hatéves szerződés keretében, amit a szakszervezet azóta 61,5%-ra csökkentette, míg az USMX közben tett egy 50%-os ajánlatot. Mindkét fél elismerte, hogy a tárgyalás egyik fő tényezője a magas infláció, amely a munkavállalók korábbi jövedelmét még továbbcsökkentette.

A másik téma az automatizálás: az ILA attól tart, hogy az automatizált technológiák fokozott használata a kikötőkben munkahelyek megszűnéséhez vezethet. A szakszervezet már régóta ellenzi a teljesen automatizált berendezéseket, és a tárgyalások jelenlegi fordulójában ragaszkodik ahhoz, hogy az emberi beavatkozás továbbra is szerves része maradjon a kikötői műveleteknek. Az automatizálással kapcsolatos feszültség a szélesebb értelemben vett szakszervezeti mozgalom aggodalmait tükrözi az iparágakban, ahol a munkavállalók attól tartanak, hogy a technológia felváltja a munkájukat.

A sztrájk ráadásul egy igen kritikus időszakban zajlik, mivel a kiskereskedők az ünnepi vásárlási szezonra importálják az árukat. Bár sok vállalkozás még a sztrájk kezdete előtt is képes volt árukat szállítani, egy elhúzódó munkabeszüntetés termékhiányhoz, magasabb árakhoz és akár elbocsátásokhoz is vezethet. A romlandó áruk, például a gyümölcsök különösen veszélyeztetettek. Daniel J. Barabino, a Top Banana vezérigazgatója pédául arra figyelmeztetett, hogy ha a sztrájk még egy hétig folytatódik, a cégének kifogyhat a banánkészlete, ami hatással lesz nemcsak az ő üzletére, de a szélesebb piacra is.

A sztrájk a fogyasztási cikkekre gyakorolt hatáson kívül leállította az autók, nehézgépek és más ömlesztett áruk mozgását is a nagy kikötőkben, például Baltimore-ban, New Yorkban és Houstonban. Bár a katonai szállítmányok és a tengerjáró hajók üzemeltetése továbbra is zavartalanul folytatódik, a sztrájk tovagyűrűző hatásai a gazdaság számos ágazatában érezhetők, ha nem sikerül hamarosan megoldást találni.

A vállalkozások egyelőre komoly bizonytalansággal néznek szembe, és a tárgyalások kimenetele fontos precedenst teremt a jövőbeli munkaügyi viták számára. Mivel más iparágakban a sztrájkok győzelmet hoztak a szakszervezeteknek, az ILA eltökéltnek tűnik abban, hogy jelentős előnyöket biztosítson tagjai számára. A tét azonban nagy, és mindkét félnek kompromisszumot kell kötnie a további zavarok elkerülése érdekében.