Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Kína visszavág

A kereskedelmi feszültségek gyors eszkalálódása során Kína tegnap bejelentette, hogy ideiglenes szankciókat vet ki az európai pálinkaimportra, ezzel éles választ adva az Európai Unió közelmúltbeli döntésére, miszerint szubvencióellenes vámokkal sújtják a kínai elektromos autókat.

A kínai kereskedelmi minisztérium kijelentette, hogy az európai pálinkaimportőröknek a Kínába irányuló szállítmányok nagykereskedelmi értékének legfeljebb 39 százalékát kitevő kauciót kell letétbe helyezniük, és fennáll annak a lehetősége, hogy ezeket a kauciókat állandó vámokká alakítják át. Kína lépése azt követően történt, hogy az Európai Unió Franciaország vezetésével múlt pénteken megszavazta a kínai elektromos járművekre kivetett vámok bevezetését, a tisztességtelen támogatásokkal kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva. Kína megtorlásképpen azzal vádolja az európai pálinkatermelőket, hogy termékeiket alacsony áron dömpingáron értékesítik a kínai piacon, amit az európai tisztviselők természetesen visszautasítottak. A vámok súlyos csapást mérhetnek az európai szeszesital-gyártókra, köztük az iparági óriásra, az LVMH-ra, amelynek részvényei közel 4 százalékot estek a bejelentést követően.

Az Európai Bizottság gyorsan reagált, és kijelentette, hogy megtámadja Kína intézkedéseit a Kereskedelmi Világszervezetnél (WTO), amely tiltja az ehhez hasonló, engedély nélküli megtorló intézkedéseket. A Bizottság hangsúlyozta elkötelezettségét az európai termelők védelme mellett, és figyelmeztetett, hogy Kína lépése sértheti a WTO szabályait. A Spirits Europe kereskedelmi szövetség szintén csatlakozott ezekhez az aggodalmakhoz, jelentős pénzügyi tehernek minősítve a vámokat, és diplomáciai tárgyalásokat sürgetett Brüsszel és Peking között. Kína utalt arra, hogy a megtorló vámok körét hamarosan kiterjeszti, és esetleg más európai exportcikkeket, köztük sertéshúst, tejtermékeket és benzinüzemű autókat is célba vesz. Egy ilyen lépés olyan jelentős exportőröket érintene, mint Spanyolország, Hollandia és Németország, utóbbi egyébként éppen a múlt héten ellenezte az EU elektromos járművekre kivetett vámtarifáit. Németország vonakodása pontosan abból a félelemből fakad, hogy a Kínával szembeni kereskedelmi feszültségek árthatnak a Kínából származó exportra és importra egyaránt támaszkodó, létfontosságú autóiparának.

Franciaországot, az elektromos járművekre kivetett uniós vámok vezető szószólóját különösen érinti Kína döntése, mivel a Peking által büntetett pálinkaimport nagy része francia gyártóktól származik. A kínai bejelentés időzítése – közvetlenül a nemzeti ünnep után – jól mutatja, milyen gyorsan alakul a helyzet, hiszen a pálinkára kivetett vámok százalékos mértéke nagyban tükrözi az EU saját, kínai autókra tervezett vámjait.

Míg néhány európai ország, például Magyarország és Németország óva intett a védővámoktól, és lehetséges megtorlásra figyelmeztetett, addig az EU szélesebb értelemben vett tömbje folytatta az intézkedéseket, jelezve, hogy határozottan kiáll a kínai kereskedelmi gyakorlat ellen. A növekvő konfliktus közepette egyes elemzők azt jósolják, hogy Kína elkerülheti a teljes körű kereskedelmi háborút Európával, tekintettel jelenlegi gazdasági nehézségeire és az amerikai kereskedelmi korlátozásokkal kapcsolatos aggodalmakra, ám ehelyett úgy tűnik, hogy Kína célzott intézkedéseket hoz, mint például a pálinkavámok, miközben folytatja a tárgyalásokat az európai tisztviselőkkel a kínai elektromos járműtámogatásokkal kapcsolatos folyamatos aggodalmakról.

Eközben Kína más frontokon is kereskedelmi vitákat folytat, többek között Törökországgal, amely nemrégiben 40 százalékos vámot vetett ki a kínai elektromos autókra. Kína kérte a WTO-t, hogy vizsgálja felül ezt a lépést, bár Törökország jelezte, hogy mentesítheti azokat a vállalatokat, amelyek a határain belül létesítenek gyártóüzemeket – ezt az utat a kínai autógyártók már most is vizsgálják.

Az eszkalálódó kereskedelmi vita kimenetele jelentős hatással lehet a globális kereskedelem dinamikájára, különösen mivel a feszültségek tovább nőnek Kína és európai és Európán kívüli kereskedelmi partnerei között.