A pandémia utáni időszak legtöbb kutatása eredményességben két egymástól markánsan elkülönülő kategóriát definiált az aktív vállalkozások között. Az egyik – nagyobb halmaz – azokat a cégeket foglalja magában, akik továbbra is a válság előtt felépített struktúrában működve nehezen értik és követik le a körülöttük zajló változásokat, ezáltal egyre több (üzleti, szervezeti, generációs) nehézséggel szembesülve nehezen tudják fenntartani a korábban megszokott eredményességüket. A másik – kisebb halmaz – azokat a cégeket foglalja magába, akik a válság jeleire proaktívan reagálva a szükséges időben beavatkoztak, és a megfelelő fejlesztést/finomhangolást elvégezték az üzletükben.
Az utóbbi – kisebb halmazba tartozó – fejlesztés fókuszú cégvezetői gondolkodást jól szemlélteti egy vízkezelésben piacvezető, Európában egyedi klórmentes szabadalommal rendelkező cég példája, ahol a tulajdonosok a pandémia közepette egy teljesen új üzleti irányt létrehozva nemzetközi expanziós fókuszú stratégia üzletfejlesztést indítottak el. Ezzel a döntésükkel lerakták a következő évtized fejlődésének stabil alapjait, és ellensúlyozva a pandémia és a gazdasági válság okozta drasztikus kilengéseket az iparágukban, képesek voltak megteremteni a további fejlődésük lehetőségét. Akkori döntésük helyességét többek között az is igazolja, hogy azon cégek, akik az alapüzletük csökkenését későn felismerve most kezdenek fejlesztésbe, a piacra érdemi hatást várhatóan 2025 előtt már nem tudnak kifejteni, és a fejlesztési forrást többségük nem a vállalat nyereségéből, hanem a tulajdonosok magán finanszírozásával tudja előteremteni.
Komplex üzletfejlesztés az előrelátó tervezés
A komplex üzletfejlesztést az a hagyományos business coachinggal és tanácsadási tevékenységgel szembeni elégedetlenségből fakadó valódi megoldások iránti igény hozta létre, amelyet például a 2008-as gazdasági válság, vagy a pandémia generált. Ez a speciális, komplex üzletfejlesztési forma a business mentoring, mely egyesíti a két terület előnyeit egymásra építve, párhuzamosan alkalmazva azokat az üzleti siker érdekében. Legfontosabb feladata, hogy a tökéletesen beazonosított tulajdonosi célok mentén kijelölt cégfejlesztést és az ahhoz szükséges valamennyi tanácsadói tevékenységet egy kézből vezérelve a tulajdonos fejlesztésével karöltve oldja meg. Alkosson olyan termékkoncepciót, ahogyan tette azt a közületi és magán vízkezelési piacon tevékenykedő piacvezető vállalkozás esetében is, ahol a cég unikalitását tökéletesen beazonosítva ezt az egyedi tudást állítja a sikeres jövő középpontjába.
Watercomp Institute
Az erős szakmai háttérrel rendelkező vállalatok egyik fő kihívása a nemzetközi piacon, hogy a valós tudásuk alig 20-30%-át tudják a célcsoportjuk döntéshozói számára úgy megmutatni, hogy azzal a szakmai elismerések mellett az értékesítésben a bevételi és profit céljaikat is maximálisan elérhessék. A példánkban említett cég esetében ezért a komplex üzletfejlesztés fő feladata a közel 28 éves szakmai, szakértői tudásuk, egyedi klórmentes gyógy- és uszodavíz fertőtlenítő szabadalmuk, valamint önálló vízvizsgálati labor hátterük ismertségének kiszélesítése mellett – a meglévő tudásukat termékké formálva – egy új nemzetközi tanácsadói üzletág létrehozása volt.
Az üzletfejlesztés első szakaszának eredményeképpen a cég a meglévő gyártási és értékesítési tevékenysége mellé egy olyan független nemzetközi szakértői intézet (Watercomp Institute) jött létre, amely a bevizsgált vízminta részletes kiértékelését követően a szakvéleménye mellé részletes felhasználási, klóros vagy klórmentes fertőtlenítési javaslatot is összeállít partnerei részére. Ennek köszönhetően nem csak a víz tisztasága, de a benne fürdőzők hosszú távú egészsége is biztosítva van.