test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

LØCI: Nem annyira visszafogott

A Leonardo DiCaprióhoz hasonló befektetőkkel rendelkező vegán tornacipőmárka az óceáni élőlények megmentésével kelt „hullámokat”. A LØCI (ejtsd: „low key”) nevű brit cég menő, fenntartható tornacipőket gyárt, amelyeket olyan nagy sztárok is viselnek, mint Jennifer Lopez és Ben Affleck. Emmanuel Eribo vezérigazgató és társalapító szerint: „Azért vagyunk itt, hogy megváltoztassuk a dolgokat. Ezért fontos számunkra mindig másképp gondolkodni, és nem az árral, hanem az árral szemben úszni”.

A márka sikerének és a nemzetközi figyelemnek egy része azután jött létre, hogy Leonardo DiCaprio 4,5 millió eurós befektetéssel a „fedélzetre” lépett. A színész megosztotta érzéseit a céggel kapcsolatban és kijelentette: „Büszke vagyok arra, hogy befektetője lehetek a LØCI-nek, egy olyan márkának, amely elkötelezett a környezeti hatások minimalizálása mellett, és etikus és kegyetlenségmentes lábbelik létrehozására összpontosít.”

Ezek a Portugáliában készült, 165 eurós ártól kínált vegán tornacipők kétségtelenül szélesebb körben fognak elterjedni DiCapriónak köszönhetően. Eribo szerint manapság a legtöbb fogyasztói márka esetében a sikert az eladások és a népszerűség alapján mérik. Az ő esetükben a különbséget a hatás és a következetesség jelenti: termékeiket Európában gyártják nem szezonális, hanem havi gyártási ciklusokkal, és felárat fizetnek a tanúsítottan környezetbarát anyagokért. Emellett még külön ki kell emelni, hogy a nyereség 10%-át a vadon élő állatok védelmével foglalkozó jótékonysági szervezeteknek adományozzák. Elmondja, hogy eddig több mint 982 000 műanyag palackot hasznosítottak újra – ezek szárazföldi hulladéklerakókban vagy az óceánokban végezték volna -, amelyekből tartós prémium anyagot készítve varrják vegán tornacipőiket. Nyereségrészesedési modelljük lehetővé tette az olyan szervezeteknek, mint a See Turtles, hogy 100 780 újonnan kikelő teknőst mentsenek meg.

Beszerzés

„A LØCI a latin Locus szóból származik, ami „középpontot” jelent – az emberi magon belüli megfoghatatlan hely, amely önmagunk legjobb változatát képviseli. Úgy érezzük, hogy mindenki kötődik a természethez, és akkor érzi magát a legjobban, amikor visszatér hozzá, ezért szerettük volna, ha a név éppen ezt tükrözi” – magyarázta Eribo a nagyon kicsi cég névválasztásának történetét, ahol mindössze nyolc ember dolgozik. JLo és Ben Affleck mellett Mila Kunis, Jessica Alba és Eva Longoria lábain is láthattuk már ezeket a cipőket. A tornacipőket Portugáliában, Portoban gyártják, és ma már világszerte elérhetőek. „100%-ban vegánok vagyunk, nem használunk bőrt és semmilyen állati eredetű terméket” – magyarázza Eribo, teljesen elvonatkoztatva a trendektől és a divattól még akkor is, ha paradox módon a tornacipőik már a legelőkelőbb lábakon is előfordulnak. „Nem ragaszkodunk naptárakhoz vagy évszakokhoz, és a szándék az, hogy a teljes gardróbbal kombinálhatóan egész évben bármihez, bármikor viselhetőek legyenek.”

Minden pár uniszex. „A gyártást a kereslet függvényében növeljük vagy csökkentjük, amelyet fenntartható módon kezelünk a környezet védelme érdekében. Újrahasznosított tengeri műanyagokat, valamint megújuló és biológiailag lebomló anyagokat használunk az elegancia és az ökológiai szempontok ötvözése mellett.” Szintén a piaci igényekből fakadóan, különösen a világjárvány óta „a társadalom kezd jobban odafigyelni arra, hogy mit visel, és hol vásárolja meg”. Úgy vélik, hogy ebben a nagy zöldmozgalomban van némi megtévesztés is, és ezért a fogyasztók ma már ismerni akarják a márkák eredetét, illetve azt is, hogy miért érdemes használniuk és támogatniuk az ügyeiket. „Az olyan platformoknak köszönhetően, mint az Instagram, nehéz elrejteni az igazságot, így a hitelesség kulcsfontosságú a nyilvánosság előtt.” Szerencsére a LØCI nemcsak beszél, hanem cselekszik is, és a fogyasztók – beleértve a nagynevű hírességeket is – észreveszik a különbséget.