Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Praktikus ENDORIENCE

A gazdaság teljes átalakulásban van, és azt biztosan elmondhatjuk, hogy hatalmas harc indul a megcsappant vásárlói állomány megszerzéséért minden fronton. Márpedig ha konkurens cégek csatájáról beszélünk, akkor a marketing és az értékesítés elengedhetetlen fegyver a kelléktárban. Ilyenkor kiemelt figyelmet kap a kettő között elhelyezkedő „sales support” terület, melynek egyik alappilére az eladáshelyeken történő vevőösztönzés. Ennek a piacnak egyik legmodernebb és legújabb szereplője az ENDORIENCE, ahol a cég tulajdonosának szemlélete eltér a hagyományostól. Nidermayer Gergővel, az Endorience és az EKI Creative frontemberével beszélgettünk.

Az ENDORIENCE új szereplő a piacon. Mivel is foglalkozik pontosan a vállalkozás?

Az ENDORIENCE megértéséhez egy kicsit visszább mennék az időben, hiszen az alapvállalkozásunk, az EKI Creative közel 20 éve stabil szereplője a nemzetközi piacnak. Hagyományosan eladáshelyek kialakításával foglalkozunk, és azon belül „head to toe” megoldásokat biztosítunk partnereink számára. Bár mindig fontos része volt a munkánknak, de az utóbbi években egyre inkább megjelent az igény a kivitelezés mellett a tervezési tudásunkra. Egyre több partner érkezett hozzánk félkész elképzeléssel vagy konkrét elképzelés nélkül, és komoly időt és szakmai munkát tettünk abba, hogy eljussunk a kivitelezésig. Vagyis a kreatív- és dizájntervezés, a partner stratégiájának megértése, lefordítása a tervezés és kivitelezés nyelvére, egyre inkább nálunk landolt. Ez a trend hozta létre ennek a gazdasági szektornak az első, konkrétan tanácsadással foglalkozó cégét, az ENDORIENCE-t.

Honnan ered a név?

Egyértelműen utalni akartunk arra, hogy az általunk tervezett és létrehozott térbe betérő emberek örömérzetére hatunk, és a piacunkra amúgy jellemző iránytól eltérően nem bútort vagy hirdetőfalat gyártunk, hanem élményt biztosítunk a partnereink vevői, ügyfelei számára.

Ezen a piacon Ön igen fiatal cégvezetőnek számít a 33 évével. Hogyan került a cég élére?

Közel tíz éve dolgozom a vállalkozásnál, ügyfélkapcsolati területen kezdtem meg karrieremet. Mondhatni igen sikeres voltam, és egyre komolyabb terület, irányítás tartozott a kezem alá. A generációmra jellemző akarat és becsvágy bennem is megvan, így a tulajdonosnak jeleztem két éve, hogy megvenném a céget. Igen jó kapcsolatot ápolunk, ő már nem akart komolyabb mértékben előrelépni, én pedig dimenziót szerettem volna váltani. Így hát a pandémia kellős közepén tulajdonossá váltam. A cégen belül nagy változás menedzsment szinten nem történt ezzel, hiszen a szervezet jelentős részének irányítása már egy ideje hozzám tartozott.

Nem volt túl jó az időzítés gondolom, hiszen a COVID-19 ellehetetlenítette az Önök piacát is.

Az átvételt követő évben, 2021-ben nagyjából megdupláztuk a bevételeket, a pontos adatokat még most várom. Tehát tökéletes időzítésnek tűnik a vétel.

A COVID-19 okozta bezárások, gazdasági blokkok direktben érintették azokat a területeket, ahol üzleti partnerek, vevők-eladók személyes kapcsolatba kerülnek. Gondolom ez az Önök cégében is okozott komoly kihívásokat!

Kihívásaink voltak 2020-ban és 2021-ben is, de nem a forgalomcsökkenés okozta ezeket. A mi legnagyobb feladatunk a jelentősen megnövekedett megkeresésszámok minőségi menedzselése, és az emiatt megemelkedett projektszám tőlünk elvárható színvonalon történő teljesítése volt ebben az időszakban.

Ki rendel ilyenkor eladáshelyekkel kapcsolatos munkákat, üzleti találkozók környezetét, dizájnját biztosító megbízásokat?

Nagyjából követjük az általános gazdasági trendeket. Egy mélyebb válságban a piaci igények két csoportra oszlanak: tömeg és prémium. A tömeg kínlódik, a prémium pedig jól érzi magát, néhol szárnyal. Ezek a periódusok jó tükröt mutatnak a cégeknek, hogy a piac melyik kategóriába is sorolja őket. Mivel a mi partnereink hosszú távra terveznek, ezért egészen pontosan tudták, hogy szolgáltatásaik színvonalát, az eladáshelyeiket, személyes benyomást formáló egységeiket fejleszteniük kell, így hát komoly mennyiségű megrendeléssel láttak el bennünket.

Milyen lokációban gondolkodik az ENDORIENCE?

Azt kell mondjam, hogy jelenleg elsősorban Európa területén, ott is a DACH a DUCH régióban vagyunk ismertek. Azonban ebben az évben indítunk egy komolyabb expanziót, melynek célja, hogy egyre több országban ismerjék meg mit is jelent ebben a szakmában a stratégiai tanácsadás, és az ehhez kapcsolódó valóban komplex kivitelezés.

Amikor bemutatkozott „practival innovator”-ként jelölte meg titulusát. Mit kell érteni ez alatt?

Az ENDORIENCE fontos számomra, de nem az egyetlen vállalkozásom. Alapvetően nem cégvezetőnek vagy cégtulajdonosnak tartom magam, hanem egy olyan üzletembernek, aki számára fontos az innováció, a meglévő dolgok új dimenzióba helyezése. Ezzel persze sokan büszkélkedhetnek, de nekem kiemelt jelentőségű, hogy sok start-upőrtől eltérően az általunk alkotott dolgoknak, új ötleteknek legyen értelme. Megvalósítható legyen, és konkrét hasznot vagy közjót hozzon az emberek számára. Vagyis önmagában az innováció szép és fontos, de mindezt gyakorlati síkon kell értelmezni.

Ön szerint 2022-ben – a COVID-19 válsághelyzetből éppen kilábalva – mi a legfontosabb üzenet e ma egy menedzser számára?

Sokan hatalmas változásokat emlegetnek, és igazuk is van gazdasági szinten. Viszont egyéni szinten úgy gondolom, hogy nem szabad teljesen megváltoznunk. Én mindig a minőségi munkában hittem, és abban, hogy a cégben jó szakemberekkel kell körülvenni magam. Úgy gondolom ezek a szabályok most is működnek, úgyhogy talán a legfontosabb, hogy akármennyire forog körülöttünk a világ, ne felejtsük el kik vagyunk, és maradjunk hűek magunkhoz!

2022 nehéz éve lesz a vállalkozásoknak, Ön mire készül ebben az évben?

Lehet, hogy furcsán hat, de engem feldob és energizál, ha ennyire változó környezetben mozgunk, és ha ilyen éles verseny van a piacon. Versengő típus vagyok, és ez egy jó alkalom ezt kiélni. Nagyon vártam már az évkezdést és biztos vagyok benne, hogy sok kihívással kell szembenézni, de izgalmas évünk lesz.

Köszönöm az interjút és sok sikert kívánok!

Köszönöm!