test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Szuperautó vagy négykerék-meghajtású?

Ha a pénz nem számítana, és egy sziklás, dombos terepen kellene vezetned, akkor egy Jeepet vennél, nem pedig egy Ferrarit. Ha pedig Monaco utcáin akarnál száguldozni, semmiképpen sem szeretnél egy Jeepet, hanem a Ferraridba pattannál. Tény, hogy a különböző autógyártók specializálódtak egy-egy irányvonalra, hiszen senki nem várhatja el, hogy egy márka minden területen a legjobb legyen. A legnevesebb cégek azzal érdemlik ki hírnevüket, hogy évtizedeken át a legjobbak egy adott szegmensben. Ugyanez igaz az automatizálási iparágra is, a gyártógépeket és rendszereket szállító vállalatok különböző szakterületekre rendezkedtek be, hiszen ők sem képesek minden szektorban kiválót alkotni. Ha tehát az Ön gyárának „versenyt kell futnia egy pályán”, akkor az automatizálással foglalkozó szakembereknek mindenképp „szuperautókat” kell beszerezni, nem pedig „teherautókat”.

Az automatizálás kezdete óta az úgynevezett „szakértők” bizonyos márkákhoz hűségesek. Bár ez az odaadás problémákat is felvet, ugyanakkor logikus, elvégre egy adott márkához való hűségnek megvannak a maga előnyei. Lehetőség van arra, hogy tapasztalatot szerezzen egy adott portfólióval kapcsolatban, ami növeli a szakértő önbizalmát. Ráadásul a specialisták jó munkakapcsolatot alakíthatnak ki egy-egy eladóval, ami azt jelenti, hogy jobb juttatásokat, például jobb jutalékokat kaphatnak, és nem utolsósorban pedig egyszerűbb és sokkal kevesebb időt vesz igénybe a portfóliószintű tudás kialakítása. Azonban ha mérlegre tesszük az előnyöket és a hátrányokat, akkor egyértelműen az utóbbiak esnek nagyobb súllyal a latba. Mivel ezek a „szakértők” nem alakítanak ki valódi, az egész iparágra kiterjedő szakértelmet, hanem csak egy adott szállító portfóliójának hozzáértőivé válnak. Ez azt vetíti előre, hogy a tudásuk csak az adott gyártó megoldásaira korlátozódik, így ha olyan megbízó jön, akinek más megoldásra van szüksége – amely nem az adott gyártó körébe tartozik -, akkor az ügyfél az, aki a végén pórul jár. Ebben az esetben ez azt jelenti, hogy a gyárakat nem optimálisan tervezik, ami a hatékonyság csökkenéséhez és sok potenciális megtakarítás elmaradásához vezet.

Igazi függetlenség

És itt lép be az IAG (Independent Automation Group). Legfőbb értéktárgyuk az egyedülálló megközelítésük: a teljes márkafüggetlenség. Mivel nincs márkahűségük, minden figyelmüket az adott ügyfél számára legoptimálisabb megoldásra tudják összpontosítani. Egy automatizálási szakértő számára a „legjobb” meghatározása nem igazán változik ügyfélről ügyfélre vagy iparágról iparágra; a „legjobb” mindig költségmegtakarítást, hatékonyságnövelést, az állásidő csökkentését, termelési megbízhatóságot, és stabil, nyereséges működést jelent. Bár a cél nem változik, az IAG megközelítése az egyetlen olyan szemlélet, amely garantálja ezt a fajta „legjobbat”. Az IAG függetlensége azonban nem mentes a kihívásoktól. Megyeri Gábor, az IAG vezérigazgatója szerint: „A mi hozzáállásunkkal az a probléma, hogy évekig, sőt évtizedekig tart a kifejlesztése és megvalósítása. Olyan embereket kell felvennünk, akik valódi szakértői a területüknek, és sokat kell beléjük fektetnünk, hogy folyamatosan fejlődjenek és lépést tartsanak a piac legjobb megoldásaival”.

A világ legjobb autója nem ér semmit, ha nem tudod, hogyan kell vezetni; a világ legjobb automatizálási tudása sem ér semmit, ha nem lehet megvalósítani. Ezért az IAG gondoskodik arról, hogy a vállalatok ne csak a megfelelő „autót” vásárolják meg, hanem azt is tudják, hogyan kell úgy vezetni, hogy az a képességei legjavát nyújthassa. Páratlan tudásukkal meghatározzák az automatizálási stratégiát, kifejlesztik a szükséges rendszereket és alkalmazásokat, illetve irányítják annak teljes bevezetését. Emellett „csapatunk minden műszer- és vezérlési feladatot meg tud oldani függetlenül a helyszíntől, mivel négy kontinensen szerzett tapasztalatunk és a nemzetközileg elismert mérnökcsapatunk non-stop szerviztámogatást tud nyújtani” – magyarázza Megyeri úr. Akár egy Jeepre, akár egy Ferrarira van szükségük, a vállalatok független szakértőket érdemelnek, akik az elejétől a végéig támogatják az ügyfeleiket.