Új tudományok, új hullámok
A világjárvány teljesen átírta a digitális marketing játékkönyvet, és annak ellenére, hogy a legtöbb társadalom újranyitott, továbbra is megkérdőjelezi az ügyfélkapcsolatokra és a márkaépítésre vonatkozó szabályokat. Semmi sem lesz már a régi, de az agilis cégek fontos kiigazításokat hajtottak végre, amelyek az elkövetkező évekre biztosítják relevanciájukat. Talán a leglényegesebb változás az, hogy minden egyes ember értékeit kell megszólítani, nem csak a demográfiai jellemzőket, azaz a kort és a nemet. Ezek az emberek, függetlenül az értékeiktől, sokkal magasabb elvárásokat is támasztanak minden márkával szemben, különösen, ha a digitalizációról van szó.
A világjárvány mindenféle típusú szervezetet (kkv-k, multik, kormányok) arra kényszerített, hogy felgyorsítsák digitális átalakulásukat, és ez ugyanakkor azt eredményezte, hogy a fogyasztók messzemenő elvárásokat támasztanak a cégek által nyújtott digitális élménnyel kapcsolatban. Az ügyfelek elvárják a vállalatoktól, hogy azt kapják, amit akarnak, és akkor, amikor akarják. Minden olyan cég, amely nem követi a kor által támasztott kihívásokat egyre inkább lemarad, és azt kockáztatja – ha nem megfelelő digitális átalakulást hajtott végre -, hogy szembekerül a relevancia és a piaci részesedés elvesztésének veszélyével. Ezért sikeresek az olyan vállalkozások, mint a madridi székhelyű Making Science még a világjárvány ellenére is, mert ők segítenek más vállalatoknak, hogy reagáljanak a nagyon is valós és sürgős piaci igényekre.
Sürgősség és lehetőség
Tekintettel a digitális átalakulás sürgősségére, rengeteg startup és vállalat próbál érvényesülni ezen a területen. A verseny szoros, ezért nagyon kevés cég sikeres és még kevesebb vet olyan „hullámokat”, mint amilyeneket a Making Science az elmúlt években. A Making Science 2016-os megalakulása óta elutasította, hogy csak hiánypótló legyen, ehelyett több vállalatot egy marketing és technológiai tanácsadó csoportba tömörített. Ma már egyablakos üzletként pozícionálják magukat a digitális marketing és az adatelemzés területén szerzett szakértelemmel. De továbbra is az e-kereskedelemre és a digitális gyorsításra specializálódtak, amely a vállalatokat a teljes értékláncuk ilyen jellegű átalakulásában segíti. A piacok, amelyeken a Making Science tevékenykedik – a digitális reklám, az adatelemzés, az e-kereskedelem és a felhő – kifejezetten nagy növekedési ütemet mutatnak.
Az eredményeik alapján a madridi kereskedelmi kamara az év kkv-jának választotta őket, az Ernst & Young pedig a „Gyorsan bővülő, exponenciális növekedéssel rendelkező vállalatnak”. A 2017 és 2020 közötti fejlődésük miatt még a The Financial Times „Európa leggyorsabban növekvő vállalatai” közé is bekerültek. Nemrégiben az EBIDTA-juk 2019-ről (2,5 millió EUR) 2021-re (7,2 millió EUR) majdnem megháromszorozódott. Ez a fajta teljesítmény különösen lenyűgöző, ha figyelembe vesszük, hogy más vállalatok hogyan jártak a világjárvány idején; a legtöbb tanácsadó cég bevételei őrületes mélységekbe zuhantak és így említésre méltó nyereségük sem volt. A cég teljesítménye az oka annak, hogy olyan agresszívan szorgalmazzák a nemzetközi terjeszkedést. Jelenleg képviseletük van Spanyolországban, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Portugáliában, Franciaországban, Írországban, Olaszországban, Grúziában, Kolumbiában, Svédországban, Dániában, Németországban és Mexikóban, és több mint 800 szakemberük folyamatosan új piacok felé nyit. Tekintettel a bizonyított eredményeikre és a szolgáltatásaik iránti piaci kereslet ugrásszerű növekedésére, a Making Science szinte biztos, hogy még évekig „hullámokat” fog vetni.