Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Újabb sztrájkok az amerikai autógyártásban

A United Automobile Workers (UAW) szakszervezet fokozta az autóipari óriáscégekre, a Ford Motorra és a General Motorsra (GM) gyakorolt nyomást azzal, hogy a sztrájkját két további autó-összeszerelő üzemre is kiterjesztette. Az UAW azt állítja, hogy ezek a vállalatok nem tettek érdemi erőfeszítéseket a bérek és juttatások emelésére vonatkozó követeléseik teljesítésére.

Eszkaláció

Ez a legutóbbi fejlemény a szeptember 15-én kezdődött munkabeszüntetés második eszkalációját jelenti, és három üzemet érint, amely a három nagy autógyártóhoz tartozik, név szerint a GM, a Ford és a Stellantis, ami a Chrysler, Jeep and Ram anyavállalata. A szakszervezet azonban úgy döntött, hogy a héten nem hosszabbítja meg a Stellantis elleni sztrájkot, mivel a céggel folytatott tárgyalásokon a jelentések szerint előrelépés történt.

Az UAW elnöke, Shawn Fain bejelentette, hogy a Ford egyik chicagói üzemében és a GM Michigan állambeli lansingi gyárában dolgozók is részt vesznek a sztrájkban. A lansingi üzemben a GM a Buick Enclave és a Chevrolet Traverse sport-utility járműveket gyártja, míg a Ford Chicagóban állítja elő az Explorert, a Police Interceptor Utilityt és a Lincoln Aviatort. Fain bírálta a Fordot és a GM-et a tárgyalásokon tapasztalható negatív hozzáállásuk miatt, és egy élőben közvetített videóban kijelentette, hogy „a Ford és a GM nem volt hajlandó érdemi előrelépést tenni a tárgyalóasztalnál”.

A Ford chicagói üzemében mintegy 4600 UAW-tagot foglalkoztatnak, míg a GM lansingi gyárában 2300 szakszervezeti dolgozót. Ha az új tagokat és a már korábban munkabeszüntetést vállalókat is hozzávesszük, akkor a három autógyártónál már több mint 25 000 UAW-tag csatlakozott a sztrájkhoz. A három autógyártónál az UAW tagsága együttesen közel 150 000 alkalmazottat tesz ki.

Növekedés

Az UAW eredetileg egy héttel ezelőtt kezdte meg sztrájkját a GM és a Stellantis tulajdonában lévő 38 pótalkatrész-elosztó központban. A szakszervezet akkor nem terjesztette ki a sztrájkot a Fordra, azt állítva, hogy jelentős előrelépés történt a vállalattal folytatott tárgyalásokon a munkaszerződésekkel kapcsolatban. Az UAW egyik legfontosabb követelése a tagok jelentős béremelése. A szakszervezet eredeti kérése 40 százalékos emelés volt arra hivatkozva, hogy mindhárom autógyártó számottevő nyereséget termelt az elmúlt évtizedben, és az elmúlt négy évben nagymértékben nőttek a vezetői fizetések. Válaszul a vállalatok négy év alatt nagyjából 20 százalékos béremelést ajánlottak. A Ford és az UAW megállapodott néhány más követelésben is, mint például a megélhetési költségek kiigazítása a megugró infláció esetén, valamint a sztrájkjog, ha gyárakat zárnak be.

Következmények

Félő, hogy ha az autógyártók engednek az UAW legtöbb követelésének, akkor hátrányba kerülhetnek a versenyben az elektromos járművek (EV) gyorsan növekvő piacán, ahol a Tesla – egy nem szakszervezeti autóipari vállalat – dominál jelenleg. Gordon professzor kifejtette, hogy bár a szakszervezet rövid távon jelentős előnyökhöz juthat, az ilyen engedmények végül a versenyképesség csökkenése miatt munkahelyek megszűnéséhez vezethetnek.

A tárgyalások az UAW és az autógyártók között jelenleg is folynak, és a szakszervezet nemrégiben nyújtotta be legújabb ajánlatát a Stellantisnak. A Ford vezérigazgatója, Jim Farley a kialakuló helyzetre reagálva kijelentette, hogy a vállalat és az UAW „nagyon közel áll” a megállapodáshoz, de továbbra is vitában állnak egymással az autógyártó által épülő négy EV akkumulátorgyárban dolgozó munkavállalók szerződési feltételei miatt. Hangsúlyozta, hogy ezek az ellentétek nem akadályozhatják az új négyéves szerződésről szóló tárgyalásokat, mivel az akkumulátorgyárak működése csak évek múlva kezdődik meg.

Összegezve

Az UAW más álláspontot képvisel és aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy az autógyártók az elektromos járművekre való átállást arra használhatják fel, hogy csökkentsék a béreket és a szakszervezeti tagsággal rendelkező munkavállalók számát. Azt akarják, hogy az akkumulátorgyárak dolgozói – akár részben, akár teljesen az autógyártók tulajdonában vannak – szerepeljenek az UAW-vel kialkudott nemzeti szerződésekben. E folyamatos kihívások ellenére a sztrájkstratégia, amely bizonyos üzemeket céloz meg, miközben mindhárom autógyártó bevonásával történik, eltér az UAW hagyományos megközelítésétől, amely egy vállalatnál a legtöbb vagy az összes tevékenység leállítására irányult. A szakszervezet azt reméli, hogy ez a stratégia bizonytalanságban tartja a cégeket azzal kapcsolatban, hogy melyik részüket érinthetik legközelebb, ami erősítheti tárgyalási pozíciójukat.

Miközben ezek a sztrájkok hatással voltak a vállalatok nyereségére, minimálisra csökkentették a beszállítók, a helyi vállalkozások veszteségeit, és a szélesebb értelemben vett nemzetgazdasági károkat. Az UAW jelentős pénzügyi teherrel néz szembe, mivel a sztrájkoló munkásoknak heti 500 dollárt biztosít a 825 millió dolláros sztrájkalapjából, hogy a munkabeszüntetés ideje alatt támogassa a megélhetésüket.