Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Válaszút előtt a német gazdaság (1. rész): A válság feloldása a németországi vállalatok körében

Az EU legfontosabb gazdasági motorjának számító Németország példátlanul sokféle válsággal néz szembe, amelyek egyre több fontos iparágban, így az autóiparban, a vegyiparban és a gépiparban is jelentkeznek. Az ország gazdasága évek óta lassul, az éves GDP 2021 óta folyamatosan csökken, és azóta negyedéves reál-GDP-növekedés sem volt.

A feldolgozóipar, amely egykor a német gazdaság büszkesége volt, meredek visszaesésen ment keresztül; szeptemberben az ipari termelés a legfrissebb rendelkezésre álló adatok szerint 16%-kal csökkent a 2017-es csúcshoz képest. A gazdasági zsugorodás miatt Németország számos legnagyobb vállalata komoly átszervezési szükségletekkel küzd, és rekordszintű kereslet alakult ki a vállalatátalakítási szolgáltatások iránt.

A német ipar egyik sarokkövének számító autóipar szintén mélyen gyökerező problémákkal küzd. A Volkswagen nemrégiben azzal került a címlapokra, hogy először fontolgatta gyárbezárásokat hazai földön. Ez a lépés tükrözi a német autógyártás általánosabb tendenciáját, ahol a hazai járműgyártás jelentősen visszaesett. A német autóipari szövetség (VDA) jelentése szerint a termelés 2016-ban 5,7 millió járművel érte el a csúcsot, de 2023-ra ez a szám 4,1 millióra esett vissza – , ami több mint 25%-os csökkenést jelent. Az iparágban a munkahelyek megszűnése is hasonlóan erőteljes: 2018 óta 64 000 autóipari álláshely szűnt meg, és további leépítések fenyegetnek, ahogy az iparág átáll az elektromos járművekre. Ezek a változások óriási kihívásokat jelentenek, különösen az ország autóalkatrész-beszállítói hálózata számára, akiknek szembe kell nézniük az elöregedés kockázatával, mivel az elektromos járművekhez sokkal kevesebb alkatrészre van szükség, mint a hagyományos autókhoz.

A közgazdászok Németország gazdasági gyengélkedését a magas munkaerő- és energiaköltségeknek, a társasági adóknak és a szabályozási akadályoknak tulajdonítják. A 2022-es energiaválságot követően, amelyet Oroszország ukrajnai inváziója idézett elő, az energiaárak az egekbe szöktek, ami még költségesebbé tette a termelést, és egyes ipari létesítményeket egyenesen a bezárására kényszerítette. A vegyipari termelés, amely szorosan kötődik az energiaköltségekhez, 2018 óta 18%-kal csökkent. A közelmúltbeli energiaár-csökkentés ellenére Németország még mindig a háború előtti szint háromszorosával magasabb áraival küzd, ami igen hátrányos helyzetbe hozza a globális versenytársakkal szemben.

Ezzel együtt Németország kormánya jelentős politikai kihívásokkal is szembesül. Olaf Scholz kancellár koalícióját – a szociáldemokraták, zöldek és liberálisok törékeny szövetségét – állandó politikai nézeteltérések jellemzik, és egyre több a spekuláció az esetleges összeomlásról. Ebben a hatalmi vákuumban a populista pártok, például a szélsőjobboldali Alternatíva Németországért népszerűsége megnőtt, ami jelentősen hozzájárul a politikai instabilitáshoz. Politikai elemzők arra figyelmeztetnek, hogy ha ezzel nem foglalkoznak, az alááshatja Németország képességét arra, hogy egy kritikus időszakban hatékony gazdasági reformokat hajtson végre.