Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Véget ért a Boeing szakszervezeti sztrájk

A Boeing legnagyobb szakszervezete, a Gépészek és Repülőgépipari Dolgozók Nemzetközi Szövetsége (IAM) hétfőn megszavazta az új szerződés jóváhagyását, és ezzel véget vetett a hetekig tartó sztrájknak, amely súlyosan érintette az űrkutatási óriás pénzügyeit. A szavazáson a szakszervezeti tagok 59%-a támogatta a megállapodást, ami áttörést jelent, miután korábban két szerződési ajánlatot is elutasítottak. A szerződés értelmében a szeptember 13-án kezdődött sztrájk után november 12-én mintegy 33 000, főként Seattle környékén dolgozó Boeing-dolgozó térhet vissza a munkába.

A négy évre szóló szerződés jelentős előnyöket tartalmaz a munkavállalók számára, többek között 43%-os kumulatív béremelést, ami jelentős javulást jelent az eredetileg javasolt 27%-os bérfejlesztéshez képest. A munkavállalók 12 000 dolláros ratifikációs bónuszt is kapnak, ami az eredeti ajánlat négyszerese (!), de emellett még a nyugdíjazási juttatások is javulnak. A Boeing kötelezettséget vállalt arra, hogy a következő kereskedelmi repülőgépét a Seattle-i régióban fogja gyártani, ami első alkalommal tett ígéret, amit a vezetők a szakszervezet egyik legnagyobb győzelmének tartanak. „Ez egy győzelem” – mondta Jon Holden, aki büszke a szakszervezeti tagokra, akik a kihívásokkal teli tárgyalások során »kitartottak«.

A Boeing amúgy, amely még mindig lábadozik a múltbéli kudarcokból, komoly pénzügyi kihívásokkal néz szembe: a szeptemberrel zárult három hónapra 6,1 milliárd dolláros veszteséget jelentett. A sztrájk ezt tovább súlyosbította, a cégnek becslések szerint 5,5 milliárd dollárjába került, a teljes gazdasági veszteség pedig – a beszállítókkal és a vevőkkel együtt – meghaladta a 9,6 milliárd dollárt. A sztrájk pénzügyi áldozatai a közelmúlt történetének egyik legmagasabbjai közé tartoznak, és párhuzamba állíthatóak az 1998-as General Motors munkabeszüntetés és az 1997-es UPS-sztrájk nagyságrendjével. A veszteségek mérséklése érdekében a Boeing több ezer alkalmazottat bocsátott el ideiglenesen, és csökkentette kiadásait, míg néhány beszállító szintén szüneteltette működését. A szerződés egy 2008-as megállapodást vált fel, amely az évek során egyébként is többször módosult. Az előző, 2008-as sztrájk miatt a Boeing 104 repülőgéppel kevesebbet szállított le, ami 6,4 milliárd dolláros bevételkiesést eredményezett. Ezúttal a Boeing megrendeléseinek 75%-át kitevő Max gyártása továbbra is ellenőrzés alatt áll, mivel az FAA havi 38 gépre korlátozta a gyártást.

A Boeing újonnan kinevezett vezérigazgatója, Kelly Ortberg számára a szerződés mindenképp potenciális fordulópontot jelent: Ortberg azt tervezi, hogy világszerte ugyan 17 000 munkahelyet szüntet meg, de részvényeladások révén több mint 21 milliárd dollárt gyűjt a pénzügyek rendbetétele érdekében, így remélhetőleg ez a megállapodás stabilizálja a Boeing dolgozóinak számát, és helyreállítja a márka iránti bizalmat.