Éppen két évvel a tervezett bemutató után végre folytatást kap a Minyonok, minden idők egyik legsikeresebb animációs filmje. A Gru előzményfilmjében az ifjú „minyon gazdit” látjuk, aki természetesen már tizenévesként világuralomra tör és a világ leghatalmasabb szupergonoszává szeretne válni.
Az Illumination nagy dobása, a Gru 3,7 milliárd dolláros globális bevételével a legnagyobb hasznot hozó animációs film franchise, ami természetesen leginkább a minyonoknak köszönhető, akik felbukkanásuk óta világszerte mindenütt jelen vannak. És mi az óriási siker titka? A könnyed és pofonegyszerű humor, a karakteres, amorf cukiság, és persze a ravasz marketingstratégia! Ezek a kis sárga lények a kék overálban és védőszemüvegben a mai szórakoztatóipar valódi nagyágyúivá léptek elő. Miután a 2010-es Gru című animációs vígjátékban a gonosz Gru csatlósaiként tűntek fel, öt évvel később megkapták saját, eredeti történetüket feldolgozó filmjüket, a Minyonokat, amely végül 1,15 milliárd dolláros bevételt hozott világszerte. Miután 2016-ban hivatalosan is az Universal Studios kabalafigurái lettek, a jelenség hatalmas lendületet vett, kiléptek a mozik világából és hamar az internet ünnepelt sztárjaivá váltak, uralták a Tumblr, a Pinterest és a Facebook hírfolyamát.
Pierre Coffin, a „minyonok hangja” és a Gru egyik rendezője szerint a minyonok megszületése egy szerencsés véletlen volt, amely komikus szükségszerűségből született. Az animációs csapat eredetileg úgy tervezte a csatlósokat, mint egy nagy sereg izmos gengsztert, akik a piszkos munkát végzik Gru mögött. Miután rájöttek, hogy ezek a gengszterek inkább unszimpatikussá, mintsem viccessé teszik Steve Carell karakterét, a csapat úgy döntött, hogy egy hatalmasat változtat ezen az alapötleten, és a minyonokat inkább imádnivalóra kreálják, ezzel egy bájos, ügyetlen, és persze tiszteletlen bolondozást kölcsönözve a filmnek. Ráadásul valami olyasmit sikerült megteremteniük, amiről még a legügyesebb improvizációs színészek is csak álmodni tudtak – ellopni a show-t Steve Carell elől. 2012-ben a Megvetendő én 540 millió dolláros bevételt hozott világszerte, és az Universal Studios vidámparki élményelemmé vált.
Míg a kis sárga lények a Gru és a Gru 2 mellékszereplői voltak, a Minyonok már egy egész estés film, amit kizárólag nekik szenteltek. Egy olyan film született, amelynek főszereplői szó szerint halandzsául beszélnek. A Minyonok előzményfilmje tulajdonképpen a némafilmek örökségének tekinthető, ahol a történeteket csínyeken, gegeken és testhumoron keresztül mesélik el. Ez a komikus filozófia az egyszerűséget helyezi előtérbe, és megalapozza a film őrült, sokszor ebből kifolyólag túlzó cselekményét. Kockázatos volt, de működött: A Minyonok minden idők második legnagyobb bevételt hozó animációs filmje lett abban az évben, majdnem holtversenyben a jóval nagyobb költségvetésű és sokkal klasszikusabb Disney-musicallel, a Jégvarázs című filmmel.
Az, hogy a minyonok sikeresen meghódították a globális popkultúrát, az Universal Pictures bátor döntésének is köszönhető, miszerint 2015-ben rekordot döntött azzal, hogy 600 millió dollárt költött csak a marketingre olyan cégekkel együttműködve, mint az Amazon, a Tic Tac, a Converse és a McDonald’s. A Minyonok számos termék ihletőjévé váltak, nemcsak a Happy Meal ételekben és az Amazon csomagjain jelentek meg, hanem az Universal Pictures egy #MinionsOnTour kampányt is reklámozott, amely a karaktereket az egész világon felvonultatta.
A minyonokhoz kapcsolható őrület minden bizonnyal nyáron újabb lendületet vesz, a rajongóknak pedig újabb két évet kell várniuk, hogy a kis sárga káoszteremtők és a megreformált szupergonosz mesterük ismét visszatérjen a nagyvászonra a Gru 4-ben, 2024. július 23-án.