Sir Elton Johnt már régóta élő legendaként tartjuk számon, de a múlt heti legújabb kitüntetésével – az Elton John Live című műsoráért kapott Emmy-díjjal – kiérdemelte a tagságot az EGOT exkluzív klubjában. Ez az Emmy most odakerült az öt Grammy-díjhoz, (köztük a Grammy Legend Awardhoz), a két legjobb eredeti dal Oscar-díjához (Can You Feel the Love Tonight és (I’m Gonna) Love Me Again), és az Aida legjobb eredeti zenéjéért kapott Tony-díjhoz, amivel végre teljessé tette az EGOT-státuszát. Ezzel ő a 19. művész, aki mind a négy díjat bezsebelhette karrierje során. Nézzük most a többieket!
1962-ben a híres zeneszerző, Richard Rodgers lett a legelső EGOT-győztes, amikor Grammy-, Oscar- és két Tony-díja mellé egy Emmy-díjat is kapott a Winston Churchill című filmhez komponált eredeti televíziós zenéért. Ugyanebben az évben elnyerte a legjobb eredeti filmzenéért járó Tony-díjat és a legjobb showalbumért járó Grammy-díjat is a No Strings című dalért. A legjobb dalért járó Oscart még 1945-ben vehette át az It Might as Well be Spring című szerzeményért a State Fair című filmből. Rodgers olyan musicalekben dolgozott, mint A muzsika hangja és a South Pacific. Ő indította útjára magát az EGOT-t és azt a hagyományt, hogy az énekesek, színészek, producerek, rendezők és szövegírók mellett gyakran zeneszerzők is kiérdemelhették a rangot jelentő tagságot. Az EGOT-győztesek szinte mindig zeneileg kiemelkedően tehetséges művészek, bár Mike Nichols, Mel Brooks és Whoopi Goldberg mind-mind olyan vígjátéki Grammy-díjakat szereztek, amelyek végül EGOT-győzelmükhöz is vezettek, Viola Davis, Audrey Hepburn és John Gielgud pedig narratív felvételekért kapta a Grammyt.
A második és harmadik EGOT győztesekre 15 évet kellett várni. Helen Hayes lett az első nő, aki EGOT-státuszt szerzett, amikor 1977-ben Grammy-díjat nyert a Great American Documents című szóbeli előadásáért. Korábban két Oscar-díjat nyert a legjobb színésznőként a Fiacskám! és az Airport ’69 című filmekért, két Tony-díjat a Happy Birthday és a Time Remembered című darabokért, valamint egy Emmy-díjat a Schlitz Playhouse of Stars című sorozatban nyújtott alakításáért. Később még egy Tony-díjat nyert: a Lawrence Langner-díjat 1980-ban. Őt a West Side Story sztárja, Rita Moreno követte még ebben az évben, aki a The Muppet Show-ért kapott Emmy-díjával lett EGOT-győztes, amely kitüntetés a legjobb gyermekfelvétel Grammy-díjához (The Electric Company), a legjobb színésznőnek járó Tony-díjhoz (The Ritz) és a legjobb női mellékszereplőnek járó Oscar-díjhoz (természetesen a West Side Story-ért) csatlakozott. Moreno később, (már a következő évben) elnyerte a második Emmy-díjját is a The Rockford Files című sorozatban nyújtott alakításáért.
Újabb 14 év telt el, amikor is John Gielgud csatlakozott ehhez az exkluzív klubhoz 1991-ben. Gielgud, akit főleg Shakespeare szerepeiről ismerhetett meg a közönség, ekkor 87 éves volt, és a Summer’s Lease minisorozatért kapott Emmy-díjat. Korábban három Tony-díjat nyert, emellett a legjobb mellékszereplőnek járó Oscart az Arthurért és egy Grammyt az Ages of Man – Recordings from Shakespeare-ért. Audrey Hepburn több mint 40 évvel azután lett EGOT-győztes, hogy 1953-ban átvette első nagy elismerését, a legjobb színésznőnek járó Oscar szobrot a Római vakációban nyújtott alakításáért. 1994-ben az Audrey Hepburn’s Enchanted Tales című albumáért posztumusz Grammy-díja emelte őt EGOT-státuszba, csatlakozva a Gardens of the World with Audrey Hepburn című munkájáért járó Emmy-díjhoz és az Ondine című darabért kapott legjobb színésznő Tony-díjhoz. 1995-ben Barbra Streisand gyakori munkatársa, Marvin Hamlisch lett a második zeneszerző, aki EGOT-státuszt érdemelt ki. Abban az évben két Emmy-díjat nyert (Barbra: The Concert), ami kiegészült a The Way We Were és a The Entertainer című filmekért négy Grammy-díjjal, a The Way We Were és A nagy balhé című alkotásokért három Oscar-díjjal, valamint az 1976-os A Chorus Line című moziért kapott legjobb eredeti filmzene Tony-díjával. Őt Jonathan Tunick követte 1997-ben – aki szintén egy kivételes zeneszerző -, amikor elnyerte a legjobb hangszerelésért járó Tony-díjat a Titanicért. Korábban a többi nagy díjból is nyert egyet-egyet: Emmyt a zenei rendezésért az 1982-es 100 csillag éjszakájáért, Grammyt a hangszereléséért a Senki sincs egyedül című filmért, és Oscart a legjobb adaptációs filmzenéért az Egy kis éji zenével.
A 2000-es években újabb három filmes csatlakozott a rangos tagsághoz. Mel Brooks 2001- ben lett EGOT-győztes, amikor ugyanazon az estén három Tony-díjat kapott A producerekért. Korábbi díjai között szerepelt négy Emmy a televíziós munkáiért, a legjobb eredeti forgatókönyv Oscar-díja A producerekért, valamint a legjobb spoken-comedy Grammy-díja A 2000 éves ember 2000-ben című filmért. Mike Nichols szintén ebben az évben lett EGOT-díjas. Az Emmy-díj hiányzott még neki, amit végül a Wit című filmért vehetett át, és amiből végül kettőt is nyert ugyanazon az estén. Korábban a legjobb vígjátéki alakításért járó Grammy-díjat az An Evening With Mike Nichols and Elaine May című filmért, a legjobb rendezésért járó Oscar-díjat A diplomaosztóért és hat Tony-díjat olyan előadásokért, mint az Annie és A második sugárút foglya. Az EGOT-státusz megszerzése óta további két Tony-díjat nyert a Monty Python’s Spamalot és az Egy ügynök halála című filmekért, valamint két további Emmy-díjat az Angyalok Amerikában című alkotásért. Whoopi Goldberg 2002-ben csatlakozott az EGOT-csapathoz, amikor elnyerte a legjobb musicalnek járó Tony-díjat a Thoroughly Modern Millie-ért. Emellett korábban két Emmy-díjat vehetett át a Beyond Tara: The Extraordinary Life of Hattie McDaniel és a The View című műsorért, a legjobb vígjátéki felvételért járó Grammy-díjat a Whoopi Goldberg – Original Broadway Show Recordingért, és persze ne feledkezzünk meg híres alakításáról a Ghostban, amiért Oscarral jutalmazták.