test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Amikor nem a félidei show a fő attrakció

A Super Bowl Halftime Showja mindig is óriási jelentőségű esemény, és most ez a látványosság ismét eladó. Az Apple Music váltja fel a Pepsit ennek az éves zenei rendezvénynek az elsődleges szponzoraként. A Halftime Show megvásárlása csupán egy sokkal nagyobb televíziós jogokkal kapcsolatos tárgyalás része volt az NFL és az Apple között. Az NFL akár 2,5 milliárd dollárt is kér a Sunday Ticket jogáért, ami a futballmeccsek legértékesebb napjaként ismert vasárnapi mérkőzések csomagját jelenti. Ez a 2,5 milliárd USD több mint 1 milliárddal magasabb ár, mint a DirecTV-vel kötött jelenlegi szerződésben szereplő összeg. De amíg a főcsomagról még folynak a tárgyalások, az Apple Musicnak közben sikerült megszereznie az év legnézettebb tévés perceinek jogait.

Ez a fajta szponzoráció még újdonság az Apple számára, amely mindig is arról volt ismert, hogy kicsit másképp csinálja a dolgokat, mint más megamárkák, például a Pepsi vagy a McDonald’s. Ez utóbbi cégek nagy múltra tekintenek vissza a sportesemények támogatásában, de az Apple ritkán szponzorál olyan eseményeket, amelyek felett nem rendelkezik teljes ellenőrzéssel. Valójában a 2016-os Met-gála óta nem adta az Apple a nevét ilyen rendezvényhez, amikor is az Apple Watch bevezető eseményének szánták.

A nagyobb kép

Az Apple és az NFL közötti tárgyalások egy sokkal nagyobb üzlet része, miszerint a liga arra törekszik, hogy a sport streaming vezető szolgáltatójává váljon. A legtöbb ember az Egyesült Államokban már megszabadul a hagyományos televíziós csomagjaitól, és helyette a Netflixhez és a Disney-hez hasonló streaming lehetőséget választja. Az NFL 2021-ben 13 milliárd dolláros, 11 évre szóló megállapodást kötött az Amazonnal a csütörtök esti mérkőzésekre, miközben azt is bejelentette, hogy a Sunday Ticketet is eladja valamelyik streamingszolgáltatónak. Az NFL kiterjedt tárgyalásokat folytatott az ESPN-nel, az Amazonnal és a Google-lal, de a leghosszabban az Apple-lel egyeztetett ez ügyben.
Jelen állás szerint mindkét fél arra számít, hogy valamikor a közeljövőben megegyezés születhet, de mivel egyszerre ennyi minden van a levegőben, a tárgyalások bonyolultak.

A források szerint az Apple számára az egyik legnagyobb probléma az, hogy az NFL hatalmas árat kér. Nem csak az baj, hogy 1 milliárd dollárral többet, mint a jelenlegi ár, de ez már olyan árszintre is rúg, amelyet nem biztos, hogy az Apple költségvetése olyan könnyen elvisel. Az Apple nem úgy lett a világ egyik legnagyobb vállalata, hogy bármikor hagyta volna magát megszorongatni. Ahogy Walter White mondaná: „Én (Apple) vagyok az, aki kopogtat!” Így az NFL továbbra is várja az ajánlatokat más streaming platformoktól, de egyikük sem akar hatalmas erőfeszítéseket tenni csak azért, hogy a liga befolyása alá kerüljön.

Mindent összegezve még mindig az Apple tűnik a legvalószínűbb befutónak az NFL-meccsek közvetítésére az elkövetkező években. A Halftime Show megállapodás viszonylag kis lépés egy nagyobb üzlet felé, de jelentős szimbolikus értékkel bír. Bármi is történik, az NFL streamingszolgáltatóra való áttérése azt jelenti, hogy a profi sport üzleti oldala valóban új korszakba lépett. És ez egy újabb szög a hagyományos média koporsójában.