Free Porn
xbporn
https://www.bangspankxxx.com
voguerre
southampton escorts
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Fogy az olaj?

Az emelkedő olaj- és gázárak voltak az infláció egyik fő okozói. Ha ezek a nyersanyagok drágák, akkor az egész ellátási láncban megemelik a költségeket, és ezek a megnövekedett kiadások végül a fogyasztókon csattannak. Az olajárak, ha visszamenőleg nézzük, mindig is változóak voltak, de most, hogy ismét 90 USD/hordó alá csökkentek, a felhasználók végre hasznot is látnak belőlük. Azonban számos tényező – a geopolitika, a világgazdaság és a váratlan események, amelyekre nem számíthatunk – meghatározhatja, hogy ezek a „barátságos” olajárak tartósak maradnak-e.

Februárban – amikor Oroszország megszállta Ukrajnát – az árupiaci szakértők azt jósolták, hogy a brent meghaladhatja a 200 USD/hordó szintet. Ez az ár egy hatalmas dominó effektust kezdete is lehetne, amely a szállítási költségeket az egekbe repítené, és ezzel megállíthatná a globális gazdasági fellendülést. Most azonban, mivel június óta 30%-kal csökkent az olajár, már valójában alacsonyabb, mint az invázió előtt. A fogyasztók végre igazi megtakarítást érezhetnek a töltőállomásokon, mivel a benzinárak végre átlagosan 4 USD/gallon alatt vannak (ami az európai árakhoz viszonyítva is kedvezőnek számít). Elméletileg az olcsóbb üzemanyagnak az iparágak széles spektrumában – az élelmiszerektől a szabadidős tevékenységekig – csökkentenie kellene az árakat, de valószínűleg még túl korai lenne ünnepelni, hiszen amilyen gyorsan csökkentek az olajárak, olyan gyorsan fel is szökhetnek. A vállalatok pedig sokkal lassabban csökkentik az áraikat, mint ahogyan a megugró költségek miatt emelik azokat.

Van okunk aggódni, vagy nincs?

Számtalan oka van annak, hogy az olajárak gyorsan újra megugorhatnak. Ha Kína végre lazít a nulla COVID politikáján és ezzel véget vet a masszív lezárásoknak, akkor az újra megnyitott városok hatalmas, gyors növekedést fognak generálni a kereskedelemben és a forgalomban. Ez drasztikusan megnöveli a keresletet. Az Egyesült Államok novembertől leállítja a stratégiai kőolajkészletéből történő kibocsátásokat, és ezzel egy időben a felhasznált tartalékokat gyorsan pótolni kell. Bármilyen katasztrofális esemény – például egy hurrikán a Mexicói-öbölben – hónapokra leállíthatja az itt üzemelő kitermelő és finomító létesítményeket. Tehát a fentiekben említett események bármelyike – akár előrelátható, akár nem – visszaviheti az árakat oda, ahol az év elején voltak.

Vannak más körülmények is, amelyek – némelyike kiszámítható, némelyike nem – lent tarthatják az olajárakat. Ha az Iránnal folytatott tárgyalások jól alakulnak, és újra elkezdhetik értékesíteni olajukat a nemzetközi piacon, az napi egymillió hordóval több iráni exportot jelentene. Emellett a közgazdászok recessziót jósolnak a világ legtöbb nagy gazdaságában, és ez nagymértékben csökkenteni fogja a keresletet. Az emberek mivel már átállították szokásaikat a magas benzinárakhoz igazodva, ez az átmeneti haladék nem fogja azt eredményezni, hogy rögtön benzinfaló autókért rohamozzák meg a kereskedéseket.

Az olajár talán legkülönösebb aspektusa, hogy kifejezetten nagy ügy, pedig nem kellene annak lennie. Az Egyesült Államokban a kiadások mindössze 3,5%-át fordítják benzinre, sok országban pedig ez az arány még ennél is kevesebb. Vannak más gazdasági mutatók, amelyek jóval tökéletesebben tükrözik egy ország vagy a politikusok teljesítményét. Mégis a benzinárak gyakorolják a legnagyobb hatást a fogyasztói bizalomra, és az, ahogyan a benzinárakról gondolkodunk, megmutatja, hogyan vélekedünk a világról általában.