2022-ben új rekordot döntött a női vezérigazgatók száma a Fortune 500 vállalatnál. Márciusban 74 női vezérigazgatót alkalmaztak Amerika 500 legnagyobb bevételű vállalatánál, szemben a 2021. júniusi 41-gyel és a 2002-es mindössze 7-tel. Az új csúcs azonban még mindig csak mintegy 15 %-os női képviseletet jelent az ország legnagyobb állami vállalatainak élén. A McKinsey szerint a világjárvány szinte azonnal éreztette hatását a nők foglalkoztatásában. Számos piacon a nők 25%-a fontolgatta, hogy elhagyja a munkahelyét vagy feladja a karrierjét. Ez a hatás különösen a vezető beosztású nők esetében volt kirívó, és még erősebben jelentkezett azoknál az anyáknál, akik tíz évnél fiatalabb gyermeket vagy gyermekeket nevelnek. Egyszerűen fogalmazva, a nőknek fel kellett adniuk karrierjüket a gyermekeik érdekében, a férfiaknak viszont nem. Így a világjárvány évtizedes fejlődést tett semmissé. Tehát még hosszú utat kell megtenni, hogy áthidaljuk ezt az újonnan kiszélesedett szakadékot, de sok nő van, aki ugyanúgy teszi a dolgát. Ebben a visszatérő rovatban néhány inspiráló nőt emelünk ki, akik élen járnak a nemek közötti egyenlőség felé vezető úton az üzleti életben.
Cég: Poo-Pourri
Vállalkozó: Suzy Batiz
Címe: Batizzy Batiz: Alapító és vezérigazgató
Érték: 400 millió USD
Suzy Batiz élete során sok mindenben elbukott. A vállalkozó kétszer jelentett csődöt, mielőtt azzá a sikertörténetté vált, amit ma láthatunk. Először 1986-ban Batiz felvásárolt egy menyasszonyi szalont, amely nem tartott sokáig. Aztán 2002-ben a vállalkozónak másodszor is csődöt kellett jelentenie a dot-com összeomlása után. Toborzási honlapja, a Greener Grass, amely a kultúrához való illeszkedés alapján hozta össze a vállalatokat és a jelölteket, nem indult be. Pontosabban a befektetők, akiket talált, hogy támogassák, a krach miatt visszaléptek és a finanszírozás elvesztésével a vállalat is csődöt mondott. Batiz elhatározta, hogy ez soha többé nem fordulhat elő, ezért amikor 2007-ben elindította a Poo-Pourri nevű sikertörténetét, a saját megtakarításából (25 000 USD) fogott hozzá a megvalósításához. Ez a döntés – hogy elkerülje a külső befektetőket – lehetővé tette számára, hogy megtartsa az irányítást és így saját maga navigálta a Poo-Pourrit a zsúfolt, heves versenyben álló piacon.
A Poo-Pourri egy olyan vállalat, amely illatosító spray-ket fejleszt és értékesít vécékbe. Termékeik illóolajokból és más természetes vegyületekből készülnek, amelyek bevonják a víz felszínét, és a gyártó állítása szerint visszatartják a kellemetlen szagokat. A cég neve a „potpourri” szójátékából ered. A cég sikerének nagy részét a vonzó csomagolásnak köszönheti; a névvel kapcsolatos vécéhumor ellenére maguk a palackok elegáns, szeszélyes dizájnt viselnek, amelyek senkinek a fürdőszobájában nem keltenek negatív feltűnést. Emellett a siker abból is ered, hogy a vállalat elkerülte a szintetikus illatanyagokat, és helyette az illóolajokat választotta, amelyeket a prémium fogyasztók előnyben részesítenek. Ez a prémium piaci rés azt jelenti, hogy a vállalat felárat számíthat fel a termékeiért, amit a fogyasztók láthatóan szívesen megfizetnek.
Batiz maga is mindent megtesz azért, hogy javítsa a nők életét az üzleti életben. Vállalatánál a vezetőség 78%-a nőkből áll. Batiz – aki a jóga, a meditáció és az egészséges táplálkozás rajongója – fontosnak tartja, hogy cégénél a nem vezető beosztású nők is jól érezzék magukat; masszázsszobákat kínálnak az alkalmazottaknak, egészséges ételeket szállítanak a Whole Foods-tól, feng shui szakembert vontak be a texasi központba és élő növényekkel teli munkakörnyezetet hoztak létre. Bár az olyan nagyobb márkák, mint az Air Wick (a Reckitt Benckiser), az SC Johnson és a Procter & Gamble uralják a légfrissítők piacát, a Poo-Pourri ezt drasztikusan túlteljesítette. Tekintettel a prémium termékek COVID utáni teljesítményére, a Poo-Pourri felkészültnek tűnik arra, hogy továbbra is nagy sikereket érjen el.