test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

A Netflix blockbuster szerződése a WWE-vel

Úttörő lépésre szánta el magát a Netflix, amikor többmilliárd dolláros, 10 évre szóló szerződést írt alá a WWE kiemelt heti pankrációs műsorának, a „Raw”-nak a kizárólagos jogairól. A jövő év januárjában kezdődő megállapodás túlmutat az ikonikus pankráción, mivel a Netflix a WWE egyéb műsorainak és különkiadásainak nemzetközi közvetítési jogát is megszerezte. A TKO Group, a WWE anyavállalata szerint a 10 éves megállapodás értéke meghaladja az 5 milliárd dollárt, és a Netflix-nek lehetősége lesz öt év után felmondani a megállapodást, vagy meghosszabbítani további 10 évre.

A bejelentés egybeesett a Netflix rekordot jelentő negyedik negyedéves bevételével, amelyben elképesztő 13,1 millió új előfizetésről számoltak be, és így már világszerte 260 millió előfizetővel rendelkeznek. A Netflix tartalomért felelős igazgatója, Bajaria Béla hangsúlyozta az együttműködést a streaming óriások elérése, az ajánlások és a WWE-ért való rajongás között, kifejezve azt az eltökélt szándékot, hogy több örömet és értéket nyújtsanak mind a közönség, mind az előfizetők számára. Netflix társ-vezérigazgatója, Ted Sarandos a negyedik negyedéves eredménybeszámoló során megerősítette a társaság elkötelezettségét az élő szórakoztató műsorok bővítése mellett. Noha a WWE-t a Netflix sport fókuszához igazodó fejlesztésként jellemezte, Sarandos azt is egyértelművé tette, hogy a lépést a Netflix éves 17 milliárd dolláros tartalomköltségvetésének részének kell tekinteni, nem pedig stratégiaváltásnak.

Az üzlet jelentősen diverzifikálja a Netflix live műsorait, amelyeknél korábban technikai problémák merültek fel az élő epizódok során, mint például a „Love Is Blind” esetében is. Sarand hangsúlyozta az élő események fontosságát, megemlítve az élő Chris Rock vígjáték sikerét és a Netflix közelgő valós idejű közvetítését, a Screen Actors Guild Awards díjátadót.

A Netflix egészen a közelmúltig a sportdokumentumfilmekre helyezte a hangsúlyt az élő sportközvetítésekkel szemben, amit most gyökeresen megváltoztatott a WWE-vel kötött megállapodás. A lépéssel a Netflix közvetlen versenyben áll a riválisokkal, mint például a Peacock, az Amazon Prime és az Apple, amelyek mind aktívan fektetnek be az élő sporttartalomba. Az elemzők megjegyzik, hogy az Egyesült Államokban a streaming üzletág változáson megy keresztül, és valószínűleg több ilyen ügylet alakítja majd át az ilyen jellegű tevékenységet folytató cégek költségvetési előirányzatait.

A WWE-partnerség stratégiai váltást jelent a Netflix számára, amely korábban elzárkózott az élősportközvetítések elől. Mike Proulx, a Forrester elemzője kiemelte a vállalat fejlődő megközelítését párhuzamot vonva a tavalyi váratlan „reklámbetöréssel”. Proulx azt sugallja, hogy a Netflix újkeletű érdeklődése az élő sportok iránt összhangban van egy szélesebb stratégiával, amely a nagy márkák vonzására és a hirdetési költségvetések felosztására irányul. Mivel a médiajogok továbbra is vonzóak a streaming cégek számára, a WWE-megállapodás várhatóan befolyásolja a jövőbeli tartalomköltségvetéseket az élő sportok számára. A „Raw” pankrátorshow, amely a birkózólegendák karrierjének beindításáról ismert, 1993 óta az online televízió egyik fő pillére, amely jelentős közönséget vonz az USA Networkön.

A TKO Group külön közleményben jelentette be, hogy a TKO-t irányító hollywoodi energiabrókert, Ari Emanuel, Dwayne (The Rock) Johnsont nevezte ki igazgatótanácsába. A piac pozitívan reagált a hírre, a TKO-részvények 16 százalékos ugrást produkáltak, míg a Netflix papírjai enyhén emelkedtek. A WWE-ügylet jelzi a Netflix stratégiai szándékát, hogy globálisan uralja a streaming üzletágat azáltal, hogy exkluzív és változatos tartalomkínálatot biztosít, és ezzel a szórakoztatás új korszakát nyitja meg több millió előfizetője számára.