Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

DEAL: Az American Express 400 millió dollárért vásárolja fel a Tock-ot

Az American Express 400 millió dollárért, teljes egészében készpénzben történő tranzakció keretében megvásárolta a Tock-ot, egy chicagói székhelyű étteremfoglalási és rendezvényszervezési vállalatot a Squarespace-től. Ez a stratégiai akvizíció kiemeli az American Express folyamatos terjeszkedését az étkezéssel kapcsolatos szolgáltatások terén, miután 2019-ben többek között bekebelezte a Resy-t, a foglalási rendszerek piacának másik meghatározó szereplőjét.

Howard Grosfield, az American Express amerikai fogyasztói szolgáltatásokért felelős elnöke szerint az étkezés jelentős költési kategóriává vált a vállalat kártyatulajdonosai számára, és 2023-ban rekordösszegű, 100 milliárd dolláros tranzakciót ért el. „Az étkezés és az étkezéssel kapcsolatos élmények iránti szenvedély és érdeklődés pedig egyre csak nő” – jegyezte meg Grosfield.

A Tock, amelyet 2014-ben Nick Kokonas, egy korábbi származékos kereskedő és a híres chicagói Alinea étterem társtulajdonosa alapított, az előre fizetett foglalások és előlegek kínálásával vájta ki a maga rését, és különösen a magas színvonalú, kóstolómenükkel rendelkező éttermek számára vonzó. A platform havi átalánydíjat számít fel ügyfeleinek, akik között az éttermeken kívül többek között bárok és borászatok is szerepelnek, és olyan átfogó szolgáltatásokat nyújt, mint a foglaláskezelés, az étkezői forgalomirányítás és a rendezvények promóciója.

Az American Express célja, hogy a Tock ökoszisztémájába való integrálásával növelje a kártyatagok számára kínált értéket, és exkluzív hozzáférést biztosítson a keresett éttermi élményekhez. A Resy például jelenleg elsőbbségi hozzáférést biztosít az American Express kártyatulajdonosoknak a Misipasta nevű, Michelin-csillagos séf, Missy Robinson pop-up étterméhez a New York-i Governors Islanden. Ez a felvásárlás most a Tockon keresztül az éttermi élmények szélesebb hálózatára is kiterjeszti ezeket a kiváltságokat. A Squarespace 2021-es felvásárlása óta a Tock mintegy 7000 étteremre, borászatra és egyéb helyszínre bővítette ügyfélkörét. Ezzel szemben a Resy világszerte mintegy 20 000 vendéglátóhelyből álló hálózattal büszkélkedhet. A Tock integrációja lehetővé teszi az American Express számára, hogy még nagyobb értéket kínáljon éttermi partnereinek azáltal, hogy a potenciális vendéglátósok nagyobb köréhez kapcsolja őket. Az OpenTable jelentős jelenléte ellenére az éttermi foglalási iparágban, amely több mint 55 000 vendéglátóhelyet tart nyilván a platformján, az American Express a Resy és a Tock stratégiai felvásárlásával félelmetes versenytársként lép fel a piacon. A Tock akvizíció mellett az American Express ugyanis bejelentette a Rooam felvásárlását is, amely egy olyan platform, amelyen keresztül bárokban, éttermekben, stadionokban és más helyszíneken segíti az érintés nélküli fizetést. A Rooam felvásárlásának pénzügyi részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de ez a lépés tovább hangsúlyozza az American Express elkötelezettségét a vendéglátó- és éttermi szolgáltatások bővítése iránt.

Ezekkel az akvizíciókkal az American Express egyre erősebb helyzetbe kerül ahhoz, hogy zökkenőmentes és gazdagabb étkezési élményt nyújtson kártyatulajdonosainak, megerősítve vezető szerepét a prémium szolgáltatások piacán.