Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Hitel, trendek és síelős párhuzamok

(Forrás: Mindent a Mobilotthonokról podcast, 2025.02.18)

Soha nem látott mértékű növekedéssel indította a 2025-ös évet a hazai mobilotthon-piac. A Mobile Homes Centre januárban az előző év azonos időszakához képest 400%-os növekedést regisztrált mind az érdeklődések, mind a bevételek terén. Ez az ugrás jól mutatja, hogy a lakhatási alternatívák közül egyre többen választják a modern mobilotthonokat.

Lunk Gergely, a Mobile Homes Centre tulajdonos-ügyvezetője szerint az igény a mobilotthonokra már korábban is jelen volt, de a megfelelő kommunikáció és a banki finanszírozási lehetőségek megjelenése katalizátorként hatott. „A mobilotthon több célcsoport számára is ideális megoldás. Mi eddig elsősorban a fejlesztésre koncentráltunk, most azonban tudatosabb marketinggel és professzionális értékesítési háttérrel jóval szélesebb körhöz jutottunk el” – mondta.

Miért választják egyre többen a mobilotthont?

A vásárlói visszajelzések szerint három tényező emeli ki a mobilotthonokat a hagyományos ingatlanok közül:

  • Kiszámíthatóság: a költségek és a folyamatok átláthatók, előre tervezhetők.
  • Gyorsaság: az otthon rövid időn belül elkészül és beköltözhető.
  • Megbízható garanciális háttér: szemben sok építkezési projekt kockázatával, itt egyértelmű szerviz- és támogatási rendszer működik.

A Mobile Homes Centre ezen a téren egyedülálló, hiszen saját szakmai csapata kezeli a garanciális kérdéseket, így az ügyfél egyetlen telefonszámon keresztül minden problémát jelezhet és megoldást is kap.

Fiatal generáció a célkeresztben

A legnagyobb változást a vásárlói összetételben a fiatalok megjelenése hozza. Az eddig jellemző korosztály mellé dinamikusan érkeznek a 30 év alattiak, akik a lakhatási válság közepette keresik az elérhető és modern megoldásokat. Számukra különösen fontos a nemrég bevezetett ingatlanhitel-konstrukció, amely révén a mobilotthonok immár ugyanúgy finanszírozhatók, mint a hagyományos lakások. Gergely két konkrét példát is említett:

  • Egy kisebb, belépőszintű otthon már néhány millió forintos kezdőrészlettel elérhető, a fennmaradó összeget pedig kiszámítható havi törlesztőrészletekben fizetheti a vásárló.
  • Egy nagyobb alapterületű, prémium szinten felszerelt otthon esetében is reális havi részletekkel számolhat az érdeklődő, amely sokszor még alacsonyabb, mint a budapesti albérletárak.

Miközben a hagyományos ingatlanpiac drasztikus áremelkedést mutat, a mobilotthonoknál ennek csak töredéke érvényesül. Ez tovább erősíti a szektor vonzerejét, hiszen a vásárlók hosszú távon is értékálló, ugyanakkor megfizethető alternatívához jutnak.

A Mobile Homes Centre kommunikációs kampányában új nagykövetként tűnt fel Úry Bálint, Magyarország legsikeresebb férfi síelője, junior világbajnok. A választás szimbolikus: a mobilitás, a dinamizmus, a felkészültség és a teljesítmény iránti elkötelezettség közös pontot jelent a sport és a mobilotthonok világában.

Az év eleji robbanásszerű növekedés és a fiatalok érdeklődésének megugrása egyértelműen jelzi, hogy a Mobile Homes Centre stratégiai döntései találkoznak a piaci igényekkel. Az ingatlanhitel bevezetése, a professzionális garanciális háttér és az erősebb kommunikációs jelenlét együtt olyan kombinációt teremt, amely hosszú távon is meghatározza a szektor fejlődését.

„Olyan változást élünk most, ami túlmutat a vállalat sikerein: a teljes piac formálódik át, és ebben vezető szerepet vállalhatunk” – összegzett Lunk Gergely.