Az egykor kizárólag amerikai ünnepnek tekintett Halloween mára Európa-szerte szezonális gazdasági erőművé vált, a hozzá kapcsolódó éves költés pedig minden más ünnepnél gyorsabban nő. A Halloween Madridtól Münchenig feldíszíti a boltok kirakatait és megtöltik a bevásárlókocsikat, ez a kísérteties évszak máris több milliárd eurós esemény, amely a fogyasztók jelmezekre, édességekre, dekorációra és szórakozásra fordított kiadásait növeli.
A Statista adatai szerint idén a Halloweenhez kapcsolódó kiadások Európában várhatóan meghaladják a 2 milliárd eurót, ami egy jelentős, 20%-os növekedést jelent a tavalyi adatokhoz képest. A halloweeni partik, a vidámparki rendezvények és a horror attrakciók népszerűsége vonzza az európaiakat, különösen a fiatalabb fogyasztókat, akik imádják az ünnep játékos mivoltát. Csak Németországban a YouGov felmérése szerint a 35 év alattiak 53%-a állítja, hogy ünnepli a Halloweent, az általános részvétel pedig általánosan nőtt a nagyvárosokban, ami azt mutatja, hogy a Halloween egyre gyorsabban épül be az európai kultúrába.
A kiskereskedők és a marketingesek megragadják a halloweeni lehetőséget. Az Egyesült Királyságban, ahol a Halloween a karácsony és a húsvét után máris a harmadik legnépszerűbb kiskereskedelmi esemény lett, a fogyasztók idén várhatóan közel 500 millió eurót költenek majd. Az olyan nagy áruházláncok, mint a Tesco és a Sainsbury’s évente megugró keresletről számolnak be a halloweeni témájú termékek, különösen a jelmezek és édességek iránt, miközben az online jelmezeladások szintén rekordokat döntenek. Az Amazon arról számolt be, hogy a halloweeni jelmezek keresése Európában 45%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, ami az ünnep iránti növekvő lelkesedést tükrözi még azokban a háztartásokban is, amelyek csak nemrégiben fogadták el az ünnepet. A Halloween-témájú rendezvények is a figyelem középpontjába kerültek Európában. A szellemekkel felturbózott vidámparkok, amelyek korábban ritkaságnak számítottak, ma már milliókat vonzó szezonális látványosságok. A párizsi Disneyland például közel 250 000 plusz látogatót fogad a halloweeni szezonban, míg a német vidámparkok, például az Europa-Park 30%-os növekedést tapasztaltak a jegyeladásokban októberben. Ezek a látványosságok nem csak jegybevételt generálnak, hanem a szálláshelyekre, étkezésekre és a helyi turizmusra fordított többletkiadásokat is növelik, ami egész regionális gazdaságoknak kedvez.
A kiskereskedelem és a szórakoztatóipar mellett a Halloween európai térnyerése más ágazatokra is hatással van. Az olyan országok, mint Franciaország, Németország és Hollandia töktermelői rekordeladásokról számolnak be októberben, köszönhetően a Halloween-hagyományoknak. A kereslet növekedése a halloweent az európai mezőgazdaság számára létfontosságú időszakká tette, amely az elmúlt években 15%-kal növelte a szezonális eladásokat a Gyümölcs- és Zöldségfeldolgozók Európai Szövetsége szerint.
Európa halloweeni fellendülése nem csupán a fogyasztói szokások megváltozását jelzi, hanem a kulturális ízlés fejlődését is. Minden egyes októberi nappal a Halloween egyre inkább az európai szezonális naptár rendkívül jövedelmező elemévé válik, bizonyítva, hogy ez az egykor idegen ünnep ijesztően jó üzleti lehetőséggé vált a kiskereskedők, a rendezvényszervezők és a helyi gazdaságok számára egyaránt.