test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

The Cure vs. Ticketmaster

Robert Smith, a The Cure frontembere csütörtökön bejelentette, hogy a Ticketmaster 5 és 10 dolláros visszatérítést biztosít azoknak a rajongóknak, akik jegyet vásároltak a zenekar észak-amerikai turnéjára. Erre azután került sor, hogy a The Cure panaszt tett a Ticketmaster-nél a magas díjak miatt. A Ticketmaster egyre több kritikával szembesül a jegyvásárlók és a kongresszus tagjai részéről, akik azzal vádolják a tulajdonos Live Nation Entertainmentet, hogy monopóliumként akadályozza a versenyt és károsítja a rajongókat.

Smith a Twitteren jelentette be, hogy a Ticketmaster is megerősítette a visszatérítést a rajongók felé. Azt is elmondta, hogy a legalacsonyabb árú jegyeket vásárlók automatikusan 10 dollárt kapnak vissza jegyenként, míg az összes többi jegyvásárlónak 5 dollárt utalnak a számlájukra. Ezek a visszatérítések azokra vonatkoztak, akik „ellenőrzött rajongóként” vásároltak jegyet a Ticketmaster rendszerében, amely megköveteli a regisztrációt a korai hozzáférésű tikettek vétele esetén. Azoknak pedig, akik a pénteki általános értékesítés során vásárolnak jegyet, „alacsonyabb díjakat kell majd fizetniük” – közölte a jegyiroda.

Ezen a héten a Twitteren Smith válaszolt a rajongók kérdéseire és aggodalmaira a májustól júliusig tartó 30 előadásból álló turnéra szóló jegyvásárlással kapcsolatban, amely júniusban három fellépést is tartalmaz a New York-i Madison Square Gardenben. A Cure egy korábbi nyilatkozatában azt mondta, hogy szeretnék, ha a jegyek „minden rajongó számára megfizethetőek lennének”. Ennek az erőfeszítésnek a részeként Smith közölte, hogy a The Cure visszautasította a részvételt a Ticketmaster dinamikus árképzési rendszerében, amely a kereslet alapján módosítja a jegyárakat.

Ezt a szisztémát tavaly erőteljesen kritizálták, miután felhajtotta a Bruce Springsteen jegyek árát, amelyek némelyike több ezer dollárért kelt el. Miután a The Cure turnéjára szerdán megkezdődött a jegyek árusítása, a rajongók képernyőfotókat osztottak meg, amelyeken 20 dolláros jegyek voltak láthatóak, a 20 dolláros alapárhoz közeli vagy azt meghaladó plusz költségekkel. Smith még aznap a Twitteren felháborodásának adott hangot a Ticketmaster járulékos díjaival kapcsolatban.

A Swifties

„Megkérdeztem, hogy mivel indokolják ezeket” – írta csupa nagybetűvel, a szokásos Twitter-bejegyzési stílusában. „Ha kapok valami összefüggő választ, mindannyiótokkal tudatni fogom.”

A Ticketmaster és a Live Nation Entertainment fokozott ellenőrzés alatt áll november óta, amikor is a cég hibázott a tervezett nyilvános jegyértékesítés folyamán Taylor Swift legújabb turnéjára. Novemberben az Igazságügyi Minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított a Live Nation Entertainment ellen, amelynek középpontjában az állt, hogy visszaélt-e az élőzenei piac feletti hatalmával.

Decemberben Swift 26 rajongója pert indított, amelyben a Live Nation Entertainmentet versenyellenes magatartással és csalással vádolta. Januárban a vállalatnak meg kellett jelennie a szenátus igazságügyi bizottsága előtt, ahol mindkét párt szenátorai élesen bírálták a céget a Swift turné jegyeladásának kezelése, valamint az általános üzleti gyakorlatuk miatt.

A múlt hónapban, ugyanazon a napon, amikor a Live Nation Entertainment bejelentette, hogy 651,3 millió dolláros jegybevételt ért el 2022 negyedik negyedévében, a vállalat egy közleményben reagált a politikusoknak. A tavaly több mint 550 millió jegyet értékesítő cég közölte, több mint 35 oldalnyi információt nyújtott be a döntéshozóknak, hogy kontextusba helyezze „az iparág realitásait”, ahol a Ticketmaster és a Live Nation a 2010-es egyesülés óta egyértelműen egyeduralkodó szerepet tölt be.

A Ticketmaster és a Live Nation Entertainment üzleti gyakorlatát évtizedek óta bírálják. Az igazságügyi minisztérium 2019-ben azt mondta, hogy a Live Nation Entertainment „többszörösen megsértette” annak a szabályozási megállapodásnak a feltételeit, amelyet a kormány az egyesülés feltételeként szabott meg. Az Igazságügyi Minisztérium az 1990-es években a Ticketmaster versenyellenes gyakorlatára vonatkozó panaszokat vizsgált ki, miután a Pearl Jam zenekarral keveredett vitába.