test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

A fenntarthatóság, mint trend út

A fogyasztók ma már szinte minden ágazatban elvárják, hogy a vállalkozások elszámoltathatóak legyenek. Ez különösen igaz az éttermi ágazatra, amelyre egyre nagyobb nemzetközi nyomás nehezedik azért, hogy helyi forrásból származó alapanyagok használatával fenntarthatóbb, hulladékszegényebb és a fogyasztók számára egészségesebb legyen.

Egyes nagy üzletláncok nehezen alkalmazkodnak az új elvárásokhoz, és ez nagyrészt az üzleti modelljükkel függ össze, hiszen vannak olyan vállalatok, mint a Starbucks és a McDonald’s, amelyek eredetileg nem ezen irányelvek mellett kezdték el működésüket. Azonban léteznek olyan feltörekvő társaságok, amelyek évtizedek óta elkötelezettek ezen ügyek mellett, és nem csak a legújabb trendekre reagálva teszik ezt. Az egyik ilyen cég a Joe & The Juice nemzetközi lánc, amely Koppenhágában gyümölcslé- és kávézóbárként indult.

Thomas Nørøxe nemrégiben lett a Joe & The Juice vezérigazgatója, amely ma már 16 országban 300 helyszínen várja a vásárlókat. Nørøxe szerint a vállalat célja, hogy „újradefiniálja a hétköznapi szórakozóhelyeket egy olyan globális életstílus márka létrehozásával, amely a valóban jellegzetes légkörre és élményre, az egészséges és ízletes rendelésre készült kínálat, valamint a fenntarthatóság iránti hosszú távú elkötelezettségre épül”. Ahelyett, hogy csak egy gyümölcslé vagy egy kávé miatt ugranál be hozzájuk, a Joe & The Juice azt szeretné, ha ennél jóval több időt töltenél el náluk. Ennek érdekében gyümölcsleveket, kávékat, teákat, shake-eket, salátákat, szendvicseket, rágcsálnivalókat és rengeteg vegán opciót kínálnak. Kutatásaik szerint a vásárlók a Joe & The Juice élményért, az egyes helyszínek hangulatáért jönnek, amihez nagyban hozzájárulnak a boldog és elégedett alkalmazottak is.

Az emberek az elsők

A cég arculatát meghatározza, hogy a felső vezetés 70%-a egyszerű juicerként (a vásárlókkal szemben álló kiszolgáló) kezdte. Mivel a döntéshozók ilyen magas százaléka indult a ranglétra legalsó fokáról és küzdötte fel magát onnan, így a felső vezetés sokkal nagyobb összhangban tud dolgozni az alkalmazottakkal. Hiszen tudják, hogy mivel szembesülnek a dolgozók, prioritásként kezelik a munkavállalók jólétét, ami viszont nagyban javítja az ügyfélélményt. Ezek nem csak hangzatos szavak, mivel valódi eredményekkel járnak. „A világjárvány nehéz volt a globális élelmiszer- és italágazat számára, de elmondhatom, hogy erősebben jöttünk ki belőle, mint ahogy belementünk. Valójában 2021 harmadik negyedéve a vállalat eddigi legjobb értékesítési terminusa” – magyarázta Nørøxe.

Ennek fenttartása érdekében a vezérigazgató további „befektetéseket” tervez a munkatársaik számára. „A Joe & The Juice célja, hogy segítse az alkalmazottakat abban, hogy szakmailag és személyesen is fejlődjenek, miközben náluk dolgoznak. Emiatt egy karrierfejlesztési programot dolgozunk ki, amely magában foglalja az iskolák végzőseivel való partnerséget, hogy a belső fejlődést külső oktatással egészítsük ki”. A megerősített munkaerővel a vezérigazgató célja, hogy az elkövetkező években erőteljes, tartós nemzetközi terjeszkedés valósuljon meg: „Az egyik nagyon konkrét tervünk, hogy 2025-ig megduplázzuk a jelenleg 300 üzletből álló hálózatunkat. Továbbra is szeretnénk ösztönözni az innovációra összpontosító kezdeményezéseinket a növényi alapú kínálattól a technológiai világ számára újragondolt üzlettervezésen át a piacvezető élelmiszer-fenntarthatósági folyamatokig.” Korábbi sikereik és jelenlegi prioritásaik alapján a Joe & The Juice jövőbeli töretlen fejlődése biztosnak tűnik.