Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Még nincs veszve minden

Miután a Mercedes 2014 óta szinte egyeduralkodó volt a Forma-1-ben, az idei szezon elején szokatlan helyzetbe került. Kezdjük azzal, hogy Hamilton nem védte meg a bajnoki címét, amelyet az előző idényben egy Red Bull-pilóta, Max Verstappen nyert meg egy drámai finálé után. Mivel az előző versenynaptár szó szerinti utolsó pillanatáig tartó küzdelem az osztrák csapattal nem tette lehetővé, hogy az autó felkészítésére is tudjon elegendő időt fordítani a Mercedes az idei szabályváltozásokra fókuszálva, amelyek egyik célja az volt, hogy nagyobb egyenlőség lehessen a futamokon az autók között. A Mercedes késése a fejlesztések terén durva következményekkel járt a csapat számára.

A nyögvenyelős kezdés után azonban a Mercedes minden nagydíjon dobogóra állhatott, hiszen Russell Bakuban harmadik lett, míg Hamilton Kanadában, Nagy-Britanniában, Ausztriában, Franciaországban és Magyarországon második. Sőt Russel még a pole-t is megszerezte a legutóbbi versenyen. A német alakulat a nyári szünet előtt már csak 30 ponttal volt lemaradva a Ferrari mögött a Red Bull-lal folytatott harcban.

A monte-carlói rémálom óta a Mercedes 170 pontot gyűjtött, míg a Ferrari csak 135-öt. Az egykor domináns márka, a Ferrari még mindig arról álmodozik, hogy a szezonban az élen végeznek. De még Hamilton sem tudott nyerni az idén – aki debütálása óta minden évadban legalább egyszer a dobogó tetején állhatott -, ahogy Russellnek sem jött még össze az első győzelme ezen a szinten.

Módosítások

A Mercedes talpra állásának egyik kulcskérdése a pilótaülésben tapasztalható, “porpoising” néven ismert pattogás megfékezése volt, ami az alakulatnak a legnagyobb fejfájást okozta – Hamilton elég határozottan panaszkodott erre a jelenségre -, és ami miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) beavatkozására volt szükség a bakui GP után. Az a szabálymódosítás, amellyel megpróbálták megoldani a helyzetet, éles kritikát váltott ki a Red Bullból, különösen az igazgató Christian Horner és a holland pilóta Verstappen részéről, akik kijelentették, hogy ez nem történhet meg a bajnokság közepén, azonban a német cég Silverstone-ból frissítéseket is bevezetett, hogy ez a probléma a múlté legyen.

A nyári szünet előtti eredmények egyértelműen a Mercedes mellett szóltak, akik bár még messze vannak az élen álló csapattól (127 pont), fantasztikus esélyük van a második helyre, hiszen a Ferrari teljesítménye csak romlott az idény eleje óta, pedig a szezon elején még ők voltak az idei év favoritjai. Az álomrajt után a Ferrari saját hibáinak áldozatává vált, és a szünet előtti két hétvégén pedig már egyik pilótája sem állhatott dobogóra, hiszen a legutóbbi versenyeken Carlos Sainz magyarországi negyedik helye volt csak a legjobb eredmény.

Éppen ezért a Mercedesnek nagy esélye van arra, hogy elragadja a Scudería elől ezt a második helyet a még hátralévő tíz futamon, köszönhetően a motor és a futómű fejlesztésének, a pilóták jobb gépismeretének, valamint a boxkiállások és a helyes stratégia precíz végrehajtásának.

Bár a még hátralévő három európai verseny nem a legoptimálisabb Hamilton számára (Belgium, Hollandia és Olaszország), onnantól kezdve azonban már a brit számára kedvező helyszíneken zajlanak a futamok. Szingapúrban ugyanis négyszer nyert (a 12-ből), Japánban pedig az utolsó hat látogatásából négyszer ő szerezte meg a győzelmet (2020-ban és 2021-ben nem volt F1 Japánban).