test
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Az új óriás

A Warnes Bros. Discovery nyilvánosságra hozta egy ingyenes streamingszolgáltatásra vonatkozó terveit, amelyet még idén szeretne elindítani. Jövő nyárra a vállalat egy kombinált fizetős szolgáltatást is tervez, amellyel 2025-ig 130 millió embert fognak elérni. A Warner Bros. és a Discovery év eleji egyesülése az üzleti világ egyik legnagyobb sztorija volt, és felvetett bizonyos trösztellenes törvényekkel kapcsolatos kérdéseket is. A vállalat egyik első nagy lépése ez az ingyenes streamingszolgáltatás, és az újonnan alakult óriás reméli, hogy hasznot húzhat hatalmas tartalmi jogaiból, amelyek olyan cégeket foglalnak magukban, mint az HBO és az Animal Planet.

David Zaslav, az új cég vezérigazgatója nemrég úgy nyilatkozott, hogy egyetlen előfizetéses streamingszolgáltatással lesznek elérhetőek a vállalat égisze alá tartozó csatornák (az HBO Max és a Discovery+ különálló szolgáltatásai helyett). Emellett a hamarosan elnevezésre kerülő ingyenes streamingszolgáltatás teljes egészében reklámokból fogja fentartani magát. A vezérigazgató optimizmusa ellenére azonban a vállalat komoly problémákkal néz szembe, mivel áprilisban több mint 55 milliárd USD adóssága volt, és valahogyan ezt a tartozást kellene visszafizetnie, miközben fej-fej mellett harcol más iparági titánokkal, mint például a Disney-vel és a Netflixszel. A Wall Streetnek adott nyilatkozatai szerint a vezérigazgató tervének része volt, hogy fegyelmezettebb megközelítést alkalmazzon a kiadások terén. A Disney és a Netflix úgy tűnik, hogy feneketlen pénztárcával rendelkezik, a Warner Bros. Discovery azonban azt reméli, hogy hatékonyabb költekezéssel eredményesebb lesz.

A legjobb tervek

A nagy szavak ellenére volt néhány jele a megkérdőjelezhető döntéseknek. A vállalat például amellett tette le a voksát, hogy elveti a Batgirl című már majdnem teljesen kész filmet, amelynek elkészítése több mint 90 millió dollárba került. A tervezett bemutató az HBO Maxon lett volna, de e helyett a cég úgy döntött, hogy soha nem adja ki a filmet, így a színészek, rendezők, stábtagok munkája kárba veszett. A vállalat az adójóváírást választotta, és még ha ezzel a lépéssel meg is spóroltak némi pénzt, kétségtelenül elriasztották maguktól a tehetségeket. Mostantól mindenkiben felmerül a kérdés, ha a Warner Bros. Discovery filmjeiben vállal bármilyen szerepet, hogy a munkáját egyáltalán be fogják-e mutatni valaha.

A Batgirlön túl azonban a vállalat reméli, hogy továbbra is képes lesz a legjobb tehetségeket bevonzani a készülő filmjeihez. A vállalat streamingért felelős vezetője azt jósolta, hogy az új szolgáltatás 2024-re nyereségessé válik, 2025-re pedig több mint 1 milliárd dollár hasznot fog termelni. Ezek biztató számok, különösen az iparág közelmúltbeli pályáját figyelembe véve, ami nagyrészt azért van lejtmenetben, mert az emberek elkezdték megkérdőjelezni a streamingszolgáltatások hosszú távú életképességét és jövedelmezőségét. Egyszerűen fogalmazva a piac egyre szűkebb. A Warner Bros. Discovery részvényenkénti árfolyama az utóbbi időben 30 százalékkal esett, és a fő versenytársak is hasonló vagy még nagyobb csapásokat szenvedtek el.