Free Porn
xbporn

https://www.bangspankxxx.com
Budapest     Debrecen     Szeged     Miskolc     Pécs     Győr     Nyíregyháza     Kecskemét     Székesfehérvár     Szombathely     Szolnok     Érd     Tatabánya     Sopron     Kaposvár     Veszprém     Békéscsaba     Zalaegerszeg     Eger     Nagykanizsa     Salgótarján     Esztergom     Dunaújváros     Hódmezővásárhely     Szekszárd     

Orvosi üzleti modelltrendek, 2. rész: Executive orvoslás

Korábban megvitattuk, hogy a járvány hogyan vezetett a concierge-gyógyászat térnyeréséhez. Ennek a térhódításnak egy része azért van, mert az emberek világszerte prioritásként kezdték el kezelni jólétüket mind mentális, mind fizikai értelemben. Az emberek hajlandók többet fizetni azért, hogy egy kibővített egészségügyi szolgáltatást kapjanak (aznapi vagy másnapi időpontok, magasan személyre szabott ellátás, minden órában elérhető orvos, telefonos/virtuális konzultáció). Ez a tendencia nemcsak a hosszú távú egészségügyi ellátásra vonatkozik, hanem a rövid távú gondozást megelőző ellátásra is. Éppen ezért az „Executive orvoslás” egyre általánosabbá válik.

A „C-suite” orvoslás a néhány napos orvosi találkozók átfogó eleme, ami azért jött létre, hogy maximalizálja a vezérigazgatók és más gazdag egyének kényelmét, olyan emberekét, akiknek van pénzük, de nincs idejük kardiológushoz, bőrgyógyászhoz és más szakemberhez elmenni. Ezeket a programokat olyan vezető pozícióban lévő személyeknek értékesítik, akiket már foglalkoztat a hosszú távú egészség kérdése, általában ez a negyven év felettieket érinti.

Három fő jellemzője van az összes Executive Healthcare programnak:

  1. A vezetők vannak a célkeresztben (a felső- és középosztály legfelsőbb alkalmazottai)
  2. Objektív intézkedések alapján átfogó, de szükségtelen egészségügyi ellátást nyújtanak
  3. A magánszemélyek számára akadálytalan hozzáférést biztosítanak a kiterjedt kórházi erőforrásokhoz

Nem minden Executive Healthcare program egyforma. A legjobbak azok, amelyek az ország vagy a régió prominens kórházaihoz és egyetemeihez kapcsolódnak. A legismertebb ezek közül a Mayo Clinic programja, amelyet Amerika első számú kórházaként tartanak számon, és különösen a rákkutatásáról ismert. Ez az 51 kórházból álló rendszer 2020-ban 13,9 milliárd USD-t termelt, és az Executive Physicals szép kiegészítője volt a vállalat mérlegének. Hasonlóképpen a Johns Hopkins – a Top 10-es amerikai egyetem, amely elsősorban kivételes orvosi ellátásáról ismert -, amely szintén egy kiváló programmal rendelkezik.

Míg ezek az Executive Healthcare programok a leghíresebbek, számos olyan létezik országszerte, amik általában erős regionális egyetemekhez kapcsolódnak (például az atlantai Emory Egyetemhez). A legtöbb szolgáltató 1000-4000 USD közötti díjat számít fel egy 1-2 napos vizsgálatért vagy kezelésért, de a luxusszolgáltatók ennél jóval többet, ami elérheti akár a 10 000 USD-t is. Egy standard szolgáltatáscsomag a következőket tartalmazza: átfogó állapotfelmérés és anamnézis áttekintése, megelőző szűrővizsgálatok teljes skálája, szív- és érrendszeri tanácsadás, gyógyszerek és védőoltások felülvizsgálata, életmód felmérés, valamint mélyreható egyéni felülvizsgálat személyre szabottan. Természetesen a szolgáltatók sok egyéb lehetőséget is kínálnak, hiszen rengeteg opcionális szolgáltatást vásárolhatnak a szupergazdag betegek. Például a Mayo Clinic teljes genom szekvenálási szolgáltatást kínál 10 000 USD-ért.

A nagy vagy kicsi Executive Healthcare programokat „készpénzes fejős tehénnek” tekintik a kórházi mérlegben. A Mayo Clinic a becslések szerint 2015-ben több mint 100 millió USD-t termelt több mint 17 000 betegéből. Míg maguk a szolgáltatások a vezetőknek szólnak, ezek értékesítése elsősorban a munkáltatókat célozza meg. A bevétel alapján a munkaadók szívesen fizetnek. Ha ezt a hajlandóságot cinikus szemszögből nézzük, akkor azt mondhatjuk, hogy a munkaadók azért szeretnék megőrizni dolgozóik egészségét, hogy minél hosszabb ideig a lehető leghatékonyabban dolgozzanak. Egy empatikusabb szemszögből nézve a munkaadók célja az, hogy az alkalmazottak jól érezzék magukat, boldogok, egészségesek és gondozottak legyenek. Akárhogy is, ha ezek a programok bármilyen lehetséges betegséget vagy rendellenességet észlelnek, akkor elég korán teszik ezt ahhoz, hogy könnyebb és olcsóbb legyen a kezelés. Ez mind a munkáltatók, mind a vezetők számára előnyös. Nem csoda, hogy a legnépszerűbb projektek – lásd a Mayo Clinic – 98%-os elégedettséggel rendelkeznek. Az elpazarolt orvosi erőforrásokkal kapcsolatos kritikák ellenére a végeredmény az, hogy a vezetők úgy érzik törődnek velük, ez pedig mindenképpen elégséges indok az ilyen jellegű szolgáltatások megvételéhez.


Előző rész

Orvosi üzleti modelltrendek, 1. rész: A „concierge szolgálat” felemelkedése