Elindult az év, amely valószínűleg az egyik legfurcsább évként kerül majd be a történelembe, ha az üzleti területben gondolkodunk. Sok szemszögből vizsgálva elmondhatjuk, hogy ilyen mélységű és ilyen típusú változások nem voltak jelen a gazdasági életben, mint amit tapasztalhatunk majd a 2021-es évben. Ráadásul senki nem tudja konkrétan mi is következik, mi az, amire fel kell készülni. Egy dolgot látunk biztosan: 2021 az intuíció éve lesz.
Az a bizonyos „kis hang”
Több meghatározást is alkalmaznak az emberek az intuíció definiálására. Szeretjük átnevezni ezt a fogalmat, mert nyersen kimondva olyan misztikusan hangzik, és hát egy komoly üzletember sosem megy el a misztikum irányába. Legalábbis nagyon sokan ezt gondolják, mert ez a „klisé kép”, amelyet kialakítottak a társadalmak e téren. Tehát biztos, ami biztos egy-egy üzleti beszélgetésben „kis hang”, „megérzés” vagy „előérzet” formájában jelenik meg az intuíció, de tulajdonképpen mindenki ugyanarra gondol. Mégpedig arra, hogy van egy belső nyomás, amely hajtana bennünket egy bizonyos irányba. Nem tudjuk megmagyarázni miért gondoljuk éppen azt, amit gondolunk, és azt sem tudjuk honnan ered. Pontosan ezek a bizonytalansági tényezők segítenek bennünket elvetni ezeket a bűnös, misztikus gondolatokat. Ráadásul pont az intuíció elfogadottságának hiányában keressük is annak bukását. Azokat a történeteket azonnal meghalljuk, amikor valaki arról számol be, hogy hallgatott a megérzéseire, és hatalmasat bukott ezáltal. Arra viszont már kevésbé figyelünk oda, amikor egy másik ember pont az ellenkezőjéről számol be. Vethet ezért ránk bárki egy darab követ is? Nem gondolnám. Mert hát sokan teszik próbára az emberek hitét az intuícióval kapcsolatban. Ugye nem kell bemutatni azt, amikor egy jósnő beszél a megérzéseiről vagy ami még rosszabb, ő biztat bárkit arra, általában egyébként teljes kudarcban lévő személyt, hogy minden megoldódik, csak a megérzéseire kell hallgatnia. Ezek után ki merne az intuícióról beszélni értelmes, üzleti körben? Sőt, ki merné azt használni az üzleti sikereihez? Ki akarna a jósnő és a lúzerek nyomdokába lépni bárki előtt is? Vagy ki akarna úgy a tükör elé állni, hogy igenis a megérzései mentén kell működnie, bármit is gondol erről a társadalom 90%-a?
A bátrak csapata
Csak a legbátrabb és legmagabiztosabb emberek merik ezt megtenni, és nyilván azok a jósok, jósnők, akik ebből pénzt akarnak termelni. De most már hagyjuk ezt a misztikum témát! Igenis, a legbátrabb, legmagabiztosabb üzletemberek képesek arra, hogy egyrészt felismerjék, ha intuíciójuk működik és, hogy azt meg akarják és meg is tanulják alkalmazni. Komoly tanulási folyamat az, amikor egy üzletember felfedezi és a kellő helyen kezelni tudja a megérzéseit, valamint amikor azt az üzleti életben az újabb üzleti sikerekre tudja fordítani. Fontos a kitartás, hiszen mindig vannak esetlen lépések, és egy-egy „kudarc élmény” visszavetheti az amúgy erre alkalmas üzletembert a teljes folyamatba. Nagyon fontos a tárgyilagos, objektív értékelés e téren és, hogy megtaláljuk az intuíció üzleti életbe történő áthelyezése közben elkövetett hibákat. Mert az alapvető gond általában a folyamattal van, nem magával a megérzéssel. Az intuíciót ki kell próbálni és tudomásul kell venni, hogy annak leképezése a gyakorlati életben egy komoly folyamat. Viszont aki átesik ezen a folyamaton, az pontosan tudja, hogy e tanulás minden egyes perce megéri, hiszen elérkezhet egy üzletember olyan állapotba, amikor csak és kizárólag jó döntéseket hoz. Nem azért, mert annyira fantasztikus, hogy mindenből sikert csinál. Hanem azért, mert pontosan tudja, hogy miből tud sikert teremteni. De ha csak azokon a területeken mozogna, ahol pontosan tudja, hogy sikert tud elérni, akkor még hívhatnánk „kudarckerülőnek” is. Ahhoz, hogy valóban sikeres üzletember legyen, be kell vállalnia olyan lépéseket is, amelyekről még nincsen egyértelmű tapasztalata, amelyeket még nem tanult meg. Vagyis nem attól sikeres, mert pontosan tudja mikor és mit kell csinálnia, hanem azért, mert megvan az alaptudása és tapasztalata, és ezekhez hozzá tudja tenni az intuícióját, hogy igen, ebbe érdemes belevágni.
2021-ben nagyon sok olyan helyzet előtt állnak majd az üzleti döntéshozók, amikor a konkrét tudás és a tapasztalat cserben hagyja őket. Azok lesznek az igazi nyertesek, akik megtanulták alkalmazni belső megérzéseiket, vagy akik öles léptekkel indulnak el ezen az úton.